Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3610QM vs 3610M

Pagina: 1
Acties:

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:02
Hallo iedereen,

Agz ik op zoek ben naar een nieuwe laptope ismijn oog is gevallen op een Dell (Inspiron 17R SE). ben ik dus alvast begonnen aan het samenstellen hiervan om alles uit te proberen, bij de CPU kan ik alleen de 3610M kiezen, en niet de QM.

afaik is de QM een quadcore, en de M een dualcore. heb gezocht op het internet naar performance vergelijkingen maar ben hier niet erg duidelijk van geworden. Misschien dat iemand mij het performanceverschil uit kan leggen/laten zien?

Voornamelijk ga ik de laptop voor mijn opleiding gebruiken. Denk hierbij aan VMware; 2+ 2008R2 servers(1 ervan Exchange), twee zeroshell routers en 2 clients (opstelling vorig project)

Verder wil ik hier ook nog een fatsoenlijk spelletje mee kunnen doen. De 650 2GB voldoet hier ook genoeg aan geloof ik. Wil het geheugen verder nog uitbreiden naar 16GB en een SSD erin trappen.

Wil hier wel future-proof mee zijn, heb ook expres op IB gewacht, maar nu zet ik wel mijn vraagtekens bij de 3610M. Het is wel een hoop geld en als het erg scheelt qua performance tussen de quad en dual ga ik denk ik op zoek naar iets anders( uiterlijk einde van deze maand(Juli))

Als het inderdaad heel veel scheelt, wat raden jullie mij dan aan? Budget zal rond de €900 liggen, Met de inspiron kwam ik met de 10% kortingsbon en de 5% EPP op 850 uit ongeveer, en dat exclusief de shopkorting cashback.

Het moet een 17" zijn!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

QM versie is simpelweg meer cores he

Dus in plaats van 4 met hyper threading dan kom je uit op 8 vCores.
Is wel leuk als je alle VM's een eigen core kan geven.

Echter met een i7 heb je al gauw dat het allemaal rap zat is voor de werkzaamheden die je noemt.
Dus ik zou me er niet zo druk om maken?

Verder kan je via ark.intel.com de CPU's opzoeken en de specs mogelijk vergelijken?
Misschien ondersteund een van de 2 geen Intel VT-D (let op ik bedoel dus niet VT-X)
Maar of je dat daadwerkelijk gaat gebruiken.. denk het niet.

Be nice, You Assholes :)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
3DDude schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 02:38:
QM versie is simpelweg meer cores he
Leuk om direct zo'n bijdehande toon te gebruiken, maar de 3610M bestaat niet eens. Kijk maar op de website van Intel.

3610M en 3610QM zijn dezelfde processoren, de 3610QM. De marketingboys van laptopfabrikanten vinden het allemaal wel prima, zolang ze maar verkopen, dus een foutje is snel gemaakt.

[ Voor 198% gewijzigd door TimMer op 10-07-2012 03:20 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Volgens mij ook hetzelfde ja.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:56
Ik heb het voor mijn bestelling gevraagd via de dell chat, en het is inderdaad de QM. Waarom ze het niet aanpassen als iemand het doorgeeft is me een raadsel... 8)7

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:02
Lol, bedankt voor alle info. Dat is gewoon echt hilarisch! kon al niks over die 3610M vinden dus dit verklaart een hoop!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:35
Ja inderdaad, wat één lettertje wel verschil kan maken. Toch raar dat Dell zo'n fout maakt. Maar ach, iedereen maakt foutjes.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:56
Ja maakt een hoop verschil, en zeker bij dell, omdat er volgens mij alleen de kloksnelheid en cache bij staat en niet het aantal core's

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DGonlag2 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:40:
Ja inderdaad, wat één lettertje wel verschil kan maken. Toch raar dat Dell zo'n fout maakt. Maar ach, iedereen maakt foutjes.
Asus, HP, Toshiba, MSI en Acer hebben die fout ook gemaakt (190.000 resultaten als op Google met searchstring "i7-3610m"); kennelijk gaat het de marketingboys een beetje te snel de laatste tijd met de ontwikkelingen. ;)
Pagina: 1