Ik wil een dvd op mn laptop afspelen, maar daarop heb ik alleen een cdrom drive. bestaat er zoiets als een emulator om dvd's af te kunnen spelen?
yah vast
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
nope, stop maar met zoeken, is er niet en kan ook niet.
enige oplossing is een dvd-rom speler voor je laptoppie te kopen..
enige oplossing is een dvd-rom speler voor je laptoppie te kopen..
Verwijderd
ja dat snap je toch wel dat je voor DVD een DVD speler moet hebbuh Aduhhhhhhhhhhhhhh sjongejonge. Koop anders de Computer idee die leggen het op jouw niveau uit zodat je niet meer van deze dingen post
Verwijderd
volgens mij is er geen.
maar ook al is er een emulator
dan kost je dit een hoop ruikte op de hd op een dvd staat toch minimaal 2,6 Gb of meer.
en meestal zijn de hd van laptop toch niet erg groot
dus heeft het weinig zin, en je moet dan wel een DVD in een ander systeem hebben om eerst je image te maken van de DVD.
deze weer overzenden via netwerk.
Kost veel tijd. en je moet het voor elke DVD doen.
dan kost je dit een hoop ruikte op de hd op een dvd staat toch minimaal 2,6 Gb of meer.
dus heeft het weinig zin, en je moet dan wel een DVD in een ander systeem hebben om eerst je image te maken van de DVD.
Hou je bek toch, verschrikkelijke kneus..Op dinsdag 27 maart 2001 12:02 schreef Arne_F het volgende:
ja dat snap je toch wel dat je voor DVD een DVD speler moet hebbuh Aduhhhhhhhhhhhhhh sjongejonge. Koop anders de Computer idee die leggen het op jouw niveau uit zodat je niet meer van deze dingen post
Verwijderd
Nou, nou. Rustig an kerelOp dinsdag 27 maart 2001 12:02 schreef Arne_F het volgende:
[qoute]
Op dinsdag 27 maart 2001 12:02 schreef eRR_ het volgende:
Hou je bek toch, verschrikkelijke kneus..
[/qoute]
Nou, nou. Rustig an kerel.
Verwijderd
waarom heb toch gelijk!!! en dit is ook al zo vaak gepost gebruik da searchOp dinsdag 27 maart 2001 12:06 schreef eRR_ het volgende:
[..]
Hou je bek toch, verschrikkelijke kneus..
:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+
Nee ff serieus, ik heb een 15" scherm, bestaat er een emulator zodat ik op een 19" kan spelen?
Insanus sum
Ik vraag me toch af hoe je die dvd dan wilt laten lezen met een cd spelertje. Een dvd is namelijk intern echt veeeeeeel anders. Er zit gewoon een andere techniek achter. Het lijkt dan ook erg stug dat je via software een dvd kan gaan spelen.Op dinsdag 27 maart 2001 12:03 schreef elmo22 het volgende:
volgens mij is er geen.
Ik denk dat je dit wel kan vergeten.. Koop een dvd speler, dan kan je zelfs cd's lezen. En daar hebbie ook geen software voor nodig.
(typo's)
sorry...ik heb WEL een leven, en zit niet 24/7 een forum bij te houden zoals jij...als ik snel iets wil weten, post ik het hier, en hoef ik geen zielige reakties van lamers zoals jijOp dinsdag 27 maart 2001 12:10 schreef Arne_F het volgende:
[..]
waarom heb toch gelijk!!! en dit is ook al zo vaak gepost gebruik da search
:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+
gelukkig zijn er mensen die er wel serieus op in kunnen gaan
Verwijderd
Ja zeker, dit werk dmv een vortex. Download ff de nieuwste drivers bij je hardware fabrikant en hopseflops daar heb je je 19inch scherm.
nou nou, zo kan da die wel weer....
allebei eigenlijk...
"houd je bek" enzo, dat doen we hier niet, do maar maar bij je vrienden, en niet hier...
Ik ben zeker geen moraal ridder, maar dit kan ook niet...
De reactie van Arne is ook niet lekker, maar kan me wel een beetje (klein beetje dan) bij voorstellen. Niet iedereen weet overal alles van, maar DVD is een andere laser techniek, ander golflengte, kortom anders.
De leaser in je CD Rom speler heeft een andere frequentie, en kan een DVD niet afspelen. Andersom gelukkig vaak wel.
Helaas voor je, maar jouw laptop (ook de mijne
) kan geen DVD afspelen....
and voor beide: relax... er is al genoeg oorlog in de wereld... ik wil er niet nog in een in NL....
allebei eigenlijk...
"houd je bek" enzo, dat doen we hier niet, do maar maar bij je vrienden, en niet hier...
De reactie van Arne is ook niet lekker, maar kan me wel een beetje (klein beetje dan) bij voorstellen. Niet iedereen weet overal alles van, maar DVD is een andere laser techniek, ander golflengte, kortom anders.
De leaser in je CD Rom speler heeft een andere frequentie, en kan een DVD niet afspelen. Andersom gelukkig vaak wel.
Helaas voor je, maar jouw laptop (ook de mijne
and voor beide: relax... er is al genoeg oorlog in de wereld... ik wil er niet nog in een in NL....
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Owke dan, roep ze tot de orde.
Verwijderd
ok mee eens ik had me niet zo moeten uitlaten maarja werd er ffies zat van ok maare zal het niet meer doenOp dinsdag 27 maart 2001 12:16 schreef Stiffener het volgende:
nou nou, zo kan da die wel weer....
allebei eigenlijk...
Helaas voor je, maar jouw laptop (ook de mijne) kan geen DVD afspelen....
bij deze het spijt me hoor
doei doei en eetse allemaal
\
P.S. ik zit niet 24/7 achter mijn bakkie hoor het is maar 8 uur perdag op mijn werk en soms nog 2 uur thuis en verderz doe ik ook nog veel andere dingen maar dat gaat jullie niks aan.
gooit een piepklein handdoekje in de ring
*werp*
ps..de search leert mij dat er meer tweakers op computeridee niveau zitten
*werp*
idd
Verwijderd
hahahahaha lache man die ps van je enne iedereen is zo begonnen he ik kan je zelfs vertellen dat ik 3 jaar terug ook nog abbonee was computeridee (zieleg he)Op dinsdag 27 maart 2001 12:27 schreef eRR_ het volgende:
gooit een piepklein handdoekje in de ring
*werp*
Niet lullig bedoeld, maar Computer Idee heeft ooit een artikel geplaatst waarin ze claimden, dat je met een registry phix DVD's op je CD-ROM speler kon afspelen. Die kneuzen hebben het dus gewoon gepubliseerd zonder te testen...Op dinsdag 27 maart 2001 12:02 schreef Arne_F het volgende:
Moraal van het verhaal is dat het natuurlijk een vette hoax was...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ik vind het afentoe nog steeds leuk om de Computer Idee te lezen. Ook van newbees en van tijdschriften op een 'lager' niveau kun je nog wat opsteken.Op dinsdag 27 maart 2001 12:34 schreef Arne_F het volgende:
[..]
hahahahaha lache man die ps van je enne iedereen is zo begonnen he ik kan je zelfs vertellen dat ik 3 jaar terug ook nog abbonee was computeridee (zieleg he)
1 van die wijze lessen is dat je iemand, die niet zo slim als jezelf is, niet meteen moet afzeiken.
Heal the internet ...
Ik vind het af en toe nog steeds leuk om de Computer Idee te lezen. Ook van newbees en van tijdschriften op een 'lager' niveau kun je nog wat opsteken.Op dinsdag 27 maart 2001 12:34 schreef Arne_F het volgende:
[..]
hahahahaha lache man die ps van je enne iedereen is zo begonnen he ik kan je zelfs vertellen dat ik 3 jaar terug ook nog abbonee was computeridee (zieleg he)
1 van die wijze lessen is dat je iemand, die niet zo slim als jezelf is, niet meteen moet afzeiken.
Heal the internet ...
Verwijderd
ja dat kan dat er soms iets nutigs instaat maar das toch zeldsaam he. Lees liever vakbladen win2k magazine of C!T is ook wel leuk maarja computeridee was goed vroeger maar de laatste 2 jaar een stuk minder en soms slecht zelfsOp dinsdag 27 maart 2001 12:42 schreef FoolZero het volgende:
[..]
Ik vind het af en toe nog steeds leuk om de Computer Idee te lezen. Ook van newbees en van tijdschriften op een 'lager' niveau kun je nog wat opsteken.
Verwijderd
Een lens/vergrootglas gebruiken in de stralengang van de laser....Op dinsdag 27 maart 2001 12:10 schreef Abu het volgende:
Nee ff serieus, ik heb een 15" scherm, bestaat er een emulator zodat ik op een 19" kan spelen?
hahahahaha 
... Ik wil dan ook wel een emulator zodat windows mn computer ziet als een K9-6 GHz zodat ik sneller kan grazen
Maar kom nou ff... een emulator kan hardware nabootsen, daar heb je gelijk in. Je kan bijvoorbeeld een Mac emulaten op een PC. Een DVD wordt niet gelezen op een CD-ROM speler, omdat windows dat niet wil, maar omdat DVD en CD-ROM gewoon andere standaarden zijn. Dat kan die CD-ROM speler gewoon niet..
... Ik wil dan ook wel een emulator zodat windows mn computer ziet als een K9-6 GHz zodat ik sneller kan grazen
Maar kom nou ff... een emulator kan hardware nabootsen, daar heb je gelijk in. Je kan bijvoorbeeld een Mac emulaten op een PC. Een DVD wordt niet gelezen op een CD-ROM speler, omdat windows dat niet wil, maar omdat DVD en CD-ROM gewoon andere standaarden zijn. Dat kan die CD-ROM speler gewoon niet..
wordt intelligentie tegenwoordig afgemeten aan de hoeveelheid computerkennis ?Op dinsdag 27 maart 2001 12:41 schreef FoolZero het volgende:
aan de spelfouten van bepaalde personen te zien moet die kennis dan ver below-zero zijn...
Verwijderd
Gewoon dvd kopieren naar HD en dan die map ff mappen als drive dan met dvd proggie afspelen, gaat perfect.
Heb je toch een dvd speler nodig om hem op de hd te zettenOp woensdag 11 juli 2001 01:32 schreef DjeePee2001 het volgende:
Gewoon dvd kopieren naar HD en dan die map ff mappen als drive dan met dvd proggie afspelen, gaat perfect.
Fysiek gezien is het idd niet mogelijk om een DVD via je CD-Rom speler te bekijken.
Je zult dan toch echt nog via een andere pc die wel een DVD speler heeft de DVD moeten benaderen en hem dan omzetten naar een formaat waar je laptop wel iets mee kan (Divx/VCD o.i.d.) en dat branden op een cd (ervanuitgaande dat je HD ruimte op je laptop schaars is).
Je zou ook het principe "miniDVD" kunnen toepassen.
Dit is de inhoud van een DVD maar dan op een andere drager (bijv. CD).
Je kunt dan 10-15 minuten DVD kwaliteit (mpeg-2) bekijken via je CD-Rom speler in je laptop m.b.v. DVD software.
Echt handig is dit natuurlijk niet maar het is het enige mogelijke antwoord op je vraag.
En er gaat natuurlijk veel tijd in zitten...
Wat is het nut trouwens van het afzeiken van iemand met weinig kennis?
Reageer dan niet, vertel iets waar de topic-starter iets aan heeft, of draag een alternatieve oplossing aan...
Je zult dan toch echt nog via een andere pc die wel een DVD speler heeft de DVD moeten benaderen en hem dan omzetten naar een formaat waar je laptop wel iets mee kan (Divx/VCD o.i.d.) en dat branden op een cd (ervanuitgaande dat je HD ruimte op je laptop schaars is).
Je zou ook het principe "miniDVD" kunnen toepassen.
Dit is de inhoud van een DVD maar dan op een andere drager (bijv. CD).
Je kunt dan 10-15 minuten DVD kwaliteit (mpeg-2) bekijken via je CD-Rom speler in je laptop m.b.v. DVD software.
Echt handig is dit natuurlijk niet maar het is het enige mogelijke antwoord op je vraag.
En er gaat natuurlijk veel tijd in zitten...
Wat is het nut trouwens van het afzeiken van iemand met weinig kennis?
Reageer dan niet, vertel iets waar de topic-starter iets aan heeft, of draag een alternatieve oplossing aan...
Verwijderd
Nee, inderdaad, reageren op een vraag van 27 maart heeft erg veel zin op 11 juli..[b]Wat is het nut trouwens van het afzeiken van iemand met weinig kennis?
Hij zit natuurlijk al 4 maanden elke dag te lezen tot er een zinvol antwoord komt..
Verwijderd
Ha zo een emulator heb ik al..Op dinsdag 27 maart 2001 12:51 schreef T.T. het volgende:
hahahahaha
Was me nog niet eens opgevallenOp woensdag 11 juli 2001 11:17 schreef mistered het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, reageren op een vraag van 27 maart heeft erg veel zin op 11 juli..
Hij zit natuurlijk al 4 maanden elke dag te lezen tot er een zinvol antwoord komt..
Blijkbaar had iemand voor mij het topic naarbovengehaald.
Dat neemt nog niet weg dat dit een publiekelijk forum is waar misschien nog meer mensen met dezelfde vraag/interesse zitten en ik vond dat er nog geen bevredigend antwoord gegeven was.
En dat dit topic inmiddels 4 maanden oud is maakt niet zo heel veel uit want het is via de "search" (knowledgebase) toch nog terug te vinden in de toekomst.
Jij klikte toch ook het topic open om te kijken wat er instond, so gimme a break!
Ahhhhh, dit gaat nergens meer over joh 
DVD in je CDROM gaat niet, die DVD spelers zijn niet voor niets zo duur
DVD in je CDROM gaat niet, die DVD spelers zijn niet voor niets zo duur
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()