Krijg microfoon van headset niet goed aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elodin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb deze headset; http://www.redcoon.nl/B31...TON-PC510-HDa-51_Headsets en ben er erg tevreden over. Maar ik krijg de microfoon maar niet (goed) werkend.

Ik heb geen geluidskaart in mijn computer, maar wel onboard op mijn moederbord geluidsdingen, en ook voorin mijn kast heb ik een plug voor microfoon/headset.

Probleem is dus dat deze headset 4 stekkers heeft (goed te zien op deze foto http://www.onyougo.de/mad...510-hda_ipgh3w0962896.jpg) en in mijn PC (achtering, op mijn moederboard) maar ruimte is voor 3. Welke combinatie ik ook probeer, ik kan geen geluid opnemen. Geluid afspelen (muziek) werkt prima.

Nu kwam ik er laatst achter dat ik WEL geluid heb als ik hem voorop mijn PC aansluit. Hier zijn twee poorten; een voor microofon en een voor geluid. Alleen het geluid van de microofon was heel erg zacht. Goed, microfoon geluid geboost in Teamspeak en via de RealTek HD Audio configuration. Probleem is nu dus dat ik een heel erge "echo" heb. Andere mensen horen zichzelf praten. Blijkt dus dat mijn microfoon heel gevoelig is voor geluid vanuit mijn koptelefoon terwijl mijn stem op normaal niveau is (zelfs aan de lage kant nog). Via zo een setup tool in Teamspeak kwam ik erachter dat als ik muziek luister op normaal volume, ik zelfs aan het "praten" ben.

Goed… dat is zo ongeveer het probleem. Hoe kan ik dit oplossen? Ik zat te denken aan een normale geluidskaart te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is er voor de hardwarevragen die nergens anders op GoT besproken worden. Headsets zijn audiodevices, dus horen ze gewoon in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elodin
Oeps, sorry. Dacht dat ik het goed gedaan had :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Maar, de usb? Wat doet die dan? Of is dat voeding voor de headset?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
ik neem in deze aan dat de roze aanlsuiting (zie namelijk ook een rode plug) de microfoon aansluiting is. Detecteerd windows wel een microfoon als je hem aan de achterkant in de roze aansluiting prakt? Als hij dat niet doet is waarschijnlijk je mic header van je geluidskaart brak. Het echo probleem kan volgens mij wel opgelost worden in je software van je geluidskaart. Echo canceling oid heet dat volgens mij.

Edit: Link gevonden. http://support.ts.fujitsu...usermanualver1-00_0418-05[1].pdf Zoek eens binnen de pdf op echo en kijk dan naar de tweede hit :) Daar zit het in je software.

Schaamteloze quote:
Acoustic Echo Cancellation
This function prevents playback sound from being recorded by microphone together with
your sound. For example, you might have chance to use VOIP function through Internet
with your friends. The voice of your friend will come out from speakers (playback).
However, the voice of your friend might also be recorded into your microphone then go
back to your friend through Internet. In that case, your friend will hear his/her own voice
again. With AEC(Acoustic Echo Cancellation) enabled at your side, your friend can enjoy
the benefit with less echo.

[ Voor 54% gewijzigd door muppet99 op 10-07-2012 15:44 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Steefph schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:38:
Maar, de usb? Wat doet die dan? Of is dat voeding voor de headset?
Ja dat is de voeding en die moet altijd in de pc zitten. Zonder stroom gaat het niet (goed) werken.

Heb je een 5.1 onboard-geluidskaart? of een gewone Line-in, Line-out, Mic? (blauw, groen, roze)

En: een microfoon aan de praat krijgen. Lol, wat? _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Barleone op 10-07-2012 15:42 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Je hebt een 5.1 headset gekocht, maar je hebt geen 5.1 geluidskaart... Dat is natuurlijk niet handig.
Ik gok dat je de boel wel aan de gang kan krijgen als je alleen de USB steker inplugt. Vaak hebben dit soort headsets namelijk een simpele USB 5.1 geluidskaart onboard.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elodin
Bedankt voor de antwoorden allen! De USB is inderdaad alleen voor stroom naar het mengpaneeltje.
muppet99 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:38:
Detecteerd windows wel een microfoon als je hem aan de achterkant in de roze aansluiting prakt?
Nee ik denk het niet. Hoe kan ik dit zeker weten? In Teamspeak heb je zo een setup programma waar je kan zien hoeveel geluid je maakt (in decibellen ofzo?) en hoe hard ik ook schreeuw er gebeurt niets ;-).
muppet99 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:38:
Edit: Link gevonden. http://support.ts.fujitsu...usermanualver1-00_0418-05\[1].pdf Zoek eens binnen de pdf op echo en kijk dan naar de tweede hit :) Daar zit het in je software.
Linkje werkt niet. Overigens heb ik ook geen software voor mijn headset. Dat is er denk ik niet, zit niet in doos en vind niets op de website.

Iemand anders raden ook aan een geluidskaart te kopen. Kan ik inderdaad ook gelijk gebruik maken van de surround.

[ Voor 7% gewijzigd door Elodin op 10-07-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Elodin schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:12:
Nee ik denk het niet. Hoe kan ik dit zeker weten? In Teamspeak heb je zo een setup programma waar je kan zien hoeveel geluid je maakt (in decibellen ofzo?) en hoe hard ik ook schreeuw er gebeurt niets ;-).
Kijk eens bij Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Geluid.
Wellicht dat je daar eens wat moet rondneuzen en de juiste microfoon ingang op standaard moet zetten.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
misschien komt dat ook omdat dit voornamelijk console-headsets zijn?!
Pagina: 1