Rome: TW LAN problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixR1991
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 22:03
Goedenavond waarde Tweakers

Ik heb het machtig mooie spel Rome: Total War al een tijdje geleden op Steam gekocht. Nu leek het mij en mijn huisgenoten leuk om een LAN game te spelen.

Éen probleem belet mij echter tot het spelen van LAN-games. Mijn Desktop kan mensen niet online zien. Het spel loopt zonder mods. Daarbij heb ik het op mijn Laptop geprobeerd, waar ik wel anderen kan zien. De performance van mijn Laptop is echter dermate slecht, dat het spelen van R:TW vrijwel onmogelijk wordt (<1 FPS)

Ik heb vrijwel alles geprobeerd. Virusscanners uitgezet (ook al draait mijn laptop dezelfde scanner als de desktop), ik heb mn desktop op wireless-LAN gezet, werkte ook niet. Het probleem googelen leverde ook geen resultaten op, en nu zit ik met m'n handen in het haar.

Is er, op deze maandagavond, iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad maar hier een oplossing voor heeft gevonden?

Ik vermoed dat er ergens iets in de instellingen van mijn desktop verkeerd staat. Netwerk-toestemmingen oid. Of een ander programma dat mij geen toegang wil verlenen.

Voor de goede orde, ik heb dit probleem tot nu toe alleen met R:TW. Age of Empires 2 liep vlekkeloos over LAN.

(Ik draai Windows 7Home, 32bit)

[ Voor 3% gewijzigd door FelixR1991 op 09-07-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Alle systemen zitten in dezelfde networkrange en krijgen IP adres welke of statisch of door een DHCP server worden afgegeven?

Je kan nog proberen je firewall uit te zetten op beide (of meerdere) systemen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixR1991
D4NG3R schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:23:
Alle systemen zitten in dezelfde networkrange en krijgen IP adres welke of statisch of door een DHCP server worden afgegeven?

Je kan nog proberen je firewall uit te zetten op beide (of meerdere) systemen.
Firewall is het probleem niet, omdat ik zowel NOD32 als Windows Firewall heb uitgezet waarna het probleem niet verholpen was. We zitten allemaal op hetzelfde netwerk (studentenhuis, 120mbit/s). Hoe kan ik de status van IP-adressen vinden? (192.168.0.1?)

edit: DHCP is ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als beide systemen netjes in de 192.168.0.xxx range zitten zou het geen problemen mogen opleveren, zeker als dit door een DHCP server word geregeld.

Van de ene PC naar de andere pingen levert geen problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixR1991
zit nu even in opdrachtpromt te kloten. zal even kijken of ik kan pingen

edit: ja, alles zit tussen 192.168.0.100-199

[ Voor 25% gewijzigd door FelixR1991 op 09-07-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixR1991
Hmm, ping lijkt gewoon te werken. Ik weet echter niet de IPs van de betreffende computers waarmee ik wil spelen, niet elke PC staat aan op het moment. Over het algemeen lijkt het te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De PC(s) waarmee je wilt spelen moet(en) natuurlijk wel aanstaan, en je moet natuurlijk wel naar het IP van said computer(s) pingen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixR1991
D4NG3R schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:37:
De PC(s) waarmee je wilt spelen moet(en) natuurlijk wel aanstaan, en je moet natuurlijk wel naar het IP van said computer(s) pingen 8)7 .
dat snap ik, maar die gasten zaten midden in een spel, kan ze niet storen natuurlijk. Heb inmiddels hun IPs achterhaald, en het pingen naar die adressen werkt gewoon. Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
Misschien dat aan je poorten ligt, kijk anders welke poorten op moeten staan voor Rome Total War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:44
Vroeger ook veel gezeur gehad met dat spel, soms lijkt het bij de ene computer gewoon niet te werken, dan na een reboot weer wel. Tot je de volgende keer weer wilt spelen en het totaal niet meer wil lukken ook niet na reboots ed. Volgens mij is de matchmaking gewoon nooit goed geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixR1991
blueice85 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:49:
Vroeger ook veel gezeur gehad met dat spel, soms lijkt het bij de ene computer gewoon niet te werken, dan na een reboot weer wel. Tot je de volgende keer weer wilt spelen en het totaal niet meer wil lukken ook niet na reboots ed. Volgens mij is de matchmaking gewoon nooit goed geimplementeerd.
Mja. Gamespy is niet voor niets voor veel gamers een nachtmerrie uit het verleden.
Pagina: 1