Mensen,
Ik heb wat opgemerkt tijdens het gebruik van mijn nieuwe zelf gebouwde pc.
Probleem:
Als ik ± 5 min. geen audio afspeel hoor ik een bromtoon uit mijn boxen die het zelfde klinkt als ik de stekker uit mijn audiopoort haal.
Hiervoor had ik een laptop en daarmee alleen een bromtoon gehoord als de versterker nog aan stond terwijl mijn laptop uit was.
Opstelling:
Mijn computer is dmv een 3,5mm plus -> Tulp aansluiting aangesloten op mijn versterker. En op deze versterker zijn logischerwijs 2 luidsprekers aangesloten.
Of is het toch een gevalletje aardlus?
Graag zou ik jullie ideeen willen horen.
Ik heb wat opgemerkt tijdens het gebruik van mijn nieuwe zelf gebouwde pc.
Probleem:
Als ik ± 5 min. geen audio afspeel hoor ik een bromtoon uit mijn boxen die het zelfde klinkt als ik de stekker uit mijn audiopoort haal.
Hiervoor had ik een laptop en daarmee alleen een bromtoon gehoord als de versterker nog aan stond terwijl mijn laptop uit was.
Opstelling:
Mijn computer is dmv een 3,5mm plus -> Tulp aansluiting aangesloten op mijn versterker. En op deze versterker zijn logischerwijs 2 luidsprekers aangesloten.
- Ik dacht eerst zelf aan een aardlus, maar dan moet de brom toch altijd hoorbaar zijn?
- Daarna had ik bedacht dat mijn moederbord de poort uitzet na 5 min. maar hier helaas niks over kunnen vinden. (GA-H77-D3H)
- De audiowinkel hier in de buurt vond dat ik eerst moest kijken of ik de luidsprekerkabels niet in de buurt van een stroomleiding had zitten. Dit is dus niet het geval.
Of is het toch een gevalletje aardlus?
Graag zou ik jullie ideeen willen horen.