Qnap TS-212 i.c.m. WD tv live

Pagina: 1
Acties:

• roelvandew
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-12-2025
Ha Tweakers,

4 weken geleden heb ik de TS-212 icm een seagate 2TB HDD. Ook heb ik de WD TV Live hierbij aangeschaft, omdat mijn Xtreamer het had begeven. Voorheen streamde ik mijn media rechtstreeks via de PC.

Wanneer ik films wil afspelen groter dan 6 Gb, heb ik een erg grote lag. Soms blijft hij zelfs hangen, er is gewoon niet naar te kijken. Bij films onder de 6 Gb heb ik nergens last van.
Dit gebeurd ook echter alleen als ik ga streamen via network-share. Wanneer ik stream via Twonky QPKG heb ik ook geen last van stotteren... :'(

Iemand enige ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie eventuele reactie!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Wat heb je, bekabeld of draadloos netwerk?

• roelvandew
Sorry, bekabeld netwerk. Verder geen componenten die er tussen zitten, behalve modem/router Zyxel van Telfort.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 14:09

eagle00789

Est. November 2005

Twonky doet een eventuele on-the-fly conversie van je bestanden naar een formaat zodat alle tv's en andere apparatuur dit begrijpen.
Ben je op het moment van afspelen niet toevallig nog aan het downloaden? of andere dingen met de nas aan het doen????

• roelvandew
Ik ben niet aan het downloaden. Ook heb ik alle applicaties en instellingen die ik echt niet gebruik, uit gezet.

Maar als je Twonky gebruikt, zal de bandbreedte niet ineens erg veel kelderen lijkt me? De bestandsgrootte blijft hetzelfde...

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Wanneer je dus gewoon films wilt streamen (groter dan 6GB) dan heb je een lag maar met Twonky niet...

Twonky wordt geregeld via de QNAP toch, dus die zorgt dan voor de streaming naar de WD (CPU etc van QNAP).
Gewoon een film streamen (dus zonder Twonky) dan regelt de WD het, als het ware (CPU etc van WD).

Lijkt wel of de WD het dan niet aan kan, zeg maar.

Of zie ik het nu verkeerd???

• roelvandew
De WD moet dit makkelijk aan kunnen. Op verschillende fora zijn te zien dat gebruikers normaal films van 30 Gb ook kunnen afspelen.

Heb ik misschien een instelling verkeerd staan die ik over het hoofd zie?
Pagina: 1