[NBBG] Mainstreamnotebook - Augustus 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Wat zijn mainstreamnotebooks?
Mainstreamnotebooks zijn krachtiger en veelzijdiger dan basisnotebooks
maar ook weer niet te beschouwen als volwaardige multimedianotebooks.
Ze hebben dus krachtige cpu's en gpu's maar hoeven niet zozeer over
goede audio, blu-ray enzovoorts te beschikken en ook ligt de focus
niet direct op het design.

Met welk bedrag mogen we shoppen?
We hebben een budget van 900 euro, genoeg voor een redelijke krachtpatser.
Voorselectie
Volgens mij hebben we de volgende opties:
pricewatch: N56
Er zijn een aantal verschllende modellen. Op moment van schrijven springt pricewatch: Asus N56VM-S4050V in het oog. Daarvoor krijg je een quadcore, een erg goed scherm en bouwkwaliteit, en een GT630m. En dat alles binnen het budget. De versie met GT 650m is voor €930 te krijgen bij campusshop, maar ontbeert een backlit toetsenbord, heeft een minder scherm, en valt buiten het budget.

Dell heeft de inspiron 15R SE. Die begint bij zo'n €800 met i5 en kost €939 met een i7. Met kortingsbonnen gaat daar nog zo'n 20% van af, maar die doen bij de NBBG niet mee. De logische conclusie lijkt mij dan dat de asus beter is.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Dan hebben we ook nog de sony's. Al valt de garantie van sony behoorlijk tegen, de sony's hebben andere kwaliteiten dan de laptops van dell en asus. Met name het gewicht. http://www.sony.nl/product/vn-s-series
sony S13 = €1017 met i5, GT 640m en 900p scherm
sony S15 = €892 met i5, IGP, 12GB RAM, en 1080p IPS scherm.

Los van deze 3 lijkt het mij een goed idee om wat meer budget laptops mee te namen, aangezien het schoolseizoen binnenkort weer begint. Voor € 599 heb je de XPS 15 met i5, GT 525m, en 9-cel accu. Ik denk dat dell dit model in de letterlijke uitverkoop heeft. Volgens mij is er in dit segment geen alternatief.

Nog meer suggesties? Laat ze horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 20:41
De S13 kan goedkoper, standaard staat er vanonder nog McAfee software (29 euro) en Adobe (49 euro) aangeduid.

Vraagje: pricewatch: Asus N56VM-S3088V

Heeft deze backlit of niet?

[ Voor 41% gewijzigd door Sakke1994 op 09-07-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Wat dachten jullie van deze? pricewatch: Asus A55DR-SX091V Heeft als eerste laptop in NL een Trinity apu, en kost veel minder dan de andere systemen. Genoeg om bijvoorbeeld een serieuze ssd en extra ram te kopen.
Het enige nadeel is de resolutie 1366x768

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PGOxamfOfJSJRSzg2ccwNxf7/full.png

Singlecore even snel als mijn inmiddels 2.5 jaar oude laptopje. Nee, AMD heeft nog flink wat werk te doen. Voordelen ten opzichte van de al genoemde XPS zie ik niet echt, behalve het lagere gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
Daarvoor heeft hij inderdaad meerdere cores, en hij is lang niet zo snel als de A10 die bijvoorbeeld hier in ziet; http://www.shopping.hp.co...Entertainment-Notebook-PC , al onenigheid gehad met HP dat ze hem niet wouden leveren in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Correctie: dat was mult-core test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
Dit is de AMD A8, in vergelijking met voornamelijk intel, van Notebookcheck.net, waar Darkstone ook zijn ene subtest uit haalde:

Cinebench R10 in comparison
Intel Atom Z670 (min) 691
...
AMD Phenom II X2 N620 4828
AMD A-Series A6-3400M 4908.9
AMD Phenom II X3 N830 4939.6
AMD A-Series A8-4500M 4950
Intel Core 2 Duo P8600 4965
Intel Core 2 Duo T7800 5014
Intel Core i5 2537M 5043
...
Intel Core i7 (Desktop) 3960X (max)
27189.5
Daarmee is de A8 net geen twee procent langzamer dan de Core i5 2537M, maar voor het prijsverschil koop je wel een 128GB ssd.
Ik denk persoonlijk dat AMD interessanter word als de A10 geleverd gaat worden, nog niet getest door notebookcheck.net, wel door passmark http://www.passmark.com/c...php?cpu=AMD+A10-4600M+APU, waar die goed presteert, en op de amerikaanse HP site was hij 30% goedkoper dan een vergelijkbaar systeem met een Intel processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Core i5 2537M is een ULV CPU van de vorige generatie. Dat is geen vergelijk, de i5 in de XPS scoort 10.000 in die test. Ik vind het ook jammer, maar AMD moet gewoon goedkoper zijn dan intel + nvidia of significant betere grafische prestaties leveren. De A55 doet dus in principe geen van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
Ik denk dat de A55 voor de uitverkoop Dell een optie kan zijn, grafisch ongeveer even snel/traag als de GT525M, net goedkoper met meer RAM geheugen. Voor de mainstream is een A10 interessant als tegenhanger.

Edit: Aangezien dit voor de NBBG augustus is zullen er voldoende A10 laptops beschikbaar zijn

Edit2: De eerste is al op de Nederlandse HP site gearriveerd, http://www8.hp.com/nl/nl/...02_nlnl_c-001_title_r0001 (advies699)een ssd van 256GB erbij pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB voor 189 euro en een externe usb behuizing pricewatch: Thermaltake Max 5G 2.5" voor 23 euro en je hebt een snel topsysteem voor 911 euro, inclusief een crossfire kaart. Ik denk dat voor het profiel (geen extreme geluids en grafische eisen, een goed en soepel/snel werkend systeem) wat neergelegd is in de TS, dit geheel de verwachtingen overtreft.

[ Voor 74% gewijzigd door Johannes77 op 11-07-2012 00:42 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dan hebben we ook nog de sony's. Al valt de garantie van sony behoorlijk tegen, de sony's hebben andere kwaliteiten dan de laptops van dell en asus. Met name het gewicht. http://www.sony.nl/product/vn-s-series
sony S13 = €1017 met i5, GT 640m en 900p scherm
sony S15 = €892 met i5, IGP, 12GB RAM, en 1080p IPS scherm.
Lijken me prima keuzes. Of hoefde ik dat niet meer te vermelden Darkstone? :+

Meer serieus: ik weet dat de S13 en S15 goede modellen zijn, over de anderen kan ik weinig zeggen. Let er bij de Sony's wel op dat er momenteel McAfee 1 jaar + € 29, en Adobe Photoshop Elements + €49 is geselecteerd. Deselecteren bespaard in ieder geval 78 euro en "bloatware" die je niet hoeft en wil. Dus dat wordt dan:
S13__€ 939__i5-3210M__4 GB__320 GB__GT 640M LE 1GB__1,7 kg__1600 x 900
S15__€ 944__i5-3210M__4 GB__320 GB__GT 640M LE 1GB__2,0 kg__1920 x 1080
Verder kan de actie van week tot week verschillen en wordt op de nacht van maandag op dinsdag ververst. De ram upgrade is deze week niet als vorige week gratis, maar kost nu 60 euro. Ik hoop stiekem op de gratis GPU upgrade voor de S15. :9

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 11-07-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Inspiron 17r se van 899,-. De (veel) krachtigere videokaart, groter beeldscherm en 2e hdd slot maken hem een stuk beter dan de Asus, vind ik. (en natuurlijk de korting..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En 17" in plaats van 15.6",en twijfelachtig beeldscherm, en twijfelachtige bouwkwaliteit. Zonder de kortingsbonnen faalt de inspiron 17R SE een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Goede keuzes, eigenlijk precies waar ik op uit kom als ik opzoek ga in dit segment.

Nu nog even op zoek naar goede recensies van de 15R SE en evt de 17R SE (al neem ik die niet, 17" is een beetje te groot.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCGD
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 13:12
Ik ben ook wel een beetje op zoek om mijn 5 jaar oude dell te gaan vervangen. hou een beetje een oogje op de ASUS N56VZ maar vind hier helaas weinig over op tweakers. volgens mij is dat overigens ook degene die van de campus shop. Bij andere online winkels ligt hij vaak +/- 200 euro hoger. mogelijk vanwege het scherm en backlit toetsenbord. misschien wel waard om te vermelden.

[ Voor 8% gewijzigd door JCGD op 12-07-2012 10:27 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:31:
En 17" in plaats van 15.6",en twijfelachtig beeldscherm, en twijfelachtige bouwkwaliteit. Zonder de kortingsbonnen faalt de inspiron 17R SE een beetje.
Wat ik van de reviews lees valt de bouwkwaliteit en beeldscherm best wel mee?

(Zie bijvoorbeeld hier)

[ Voor 16% gewijzigd door Erkel op 12-07-2012 14:22 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen goede reviews gezien, dus alles is twijfelachtig op dit moment, behalve het scherm, en het schijnt dat er meerdere panelen mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor studenten aan de TU Delft is de HP Elitebook 8570w voor 949 euro ook een leuke optie. Echter iets duurder dan 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb je inderdaad. Maar een laptop die alleen bij school X te krijgen is is natuurlijk geen kandidaat voor de NBBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik Verwijderd in "Multimedia: De nieuwe Asus N56VM (S4032V) of toch een XPS?" quoten voor een overzicht tussen de inspiron en asus N56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:36:

Los van deze 3 lijkt het mij een goed idee om wat meer budget laptops mee te namen, aangezien het schoolseizoen binnenkort weer begint. Voor € 599 heb je de XPS 15 met i5, GT 525m, en 9-cel accu. Ik denk dat dell dit model in de letterlijke uitverkoop heeft. Volgens mij is er in dit segment geen alternatief.
Dikgedrukte kan ik nergens vinden, zou een mooie aanbieding zijn mocht het echt zo zijn :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://configure.euro.del...=dhs&cs=nldhs1&vw=classic

met GT 540m zelfs. Met gebruik van de truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 kan daar nog een procent of 7 van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Alleen werken we afaik nog steeds niet met kortingsbonnen in de NBBG? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik in de topicstart ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 18:36
Las Vegas schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:14:
[...]

Dikgedrukte kan ik nergens vinden, zou een mooie aanbieding zijn mocht het echt zo zijn :)
Wat voor scherm resolutie krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crappy 768p. Zoals alles in dit segment. Met de kortingsbonnen is de inspiron 15R SE de goedkoopste met een wat beter scherm. De N56 is wat duurder. Zie wat ik al eerder zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Waarom eigenlijk niet met kortingsbonnen? Ik vind het zelf een vrij lage (en gemene) truc van Dell, namelijk door extra te verdienen op de mensen die niet weten dat je zo korting kunt krijgen, en extra mensen te werven door te zeggen dat de kortingsbon morgen (!!!1!1) afloopt en je NU moet kopen voor 10% korting. Van de Epp kan ik het begrijpen, maar die 10% ligt gewoon letterlijk voor het oprapen voor iedereen. Ik vind het dan eigenlijk onze plicht als tweakers om mensen hier op te wijzen en de prijzen van de specifieke laptops erop aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
So do i. De bonnen zijn immers gewoon te krijgen op de dell site: http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561. Maar ik ben niet degene die daar over gaat. Je hebt mij echter al vaak genoeg zien beweren dat je geen dell moet kopen zonder de kortingsbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic past precies bij wat ik zoek: een prima all-round laptop (heb/wil geen vaste pc), budget komt ook overeen. Ik zou wel heel graag een numpad (veel Excelgebruik) en 2e hdd-bay hebben (muziek, films e.d.). Eventueel ook een full-HD scherm. In ieder geval degelijkheid, gewicht interesseert niet zo, er wordt alleen zo nu en dan mee gesleept.

Wat zijn de (beste) opties met bovenstaande in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bedankt Darkstone.

Ik denk dat ik voor de Sony Vaio T13 ga met een i7 processor, 4 gig geheugen en de 320 gig HDD voor 710e. Koop ik er een SSD bij voor 90e en 4gig extra ram voor 2 tientjes. Ben ik met een 20% kortingscoupon voor ~650 euro klaar. Lijkt me prima voor een i7, 8 gig ram én een SSD.

Die coupon is nog wel een probleem echter, als ik die nu toepas wordt de laptop duurder i.p.v. goedkoper. Heel fijn Sony.... :/

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja. De dell site is een ramp, maar daar valt tegenwoordig wel redelijk omheen te werken mbv de sheet. Bij sony heb je dat nog niet. Het ergste is dat de upgradeprijzen in de praktijk niet overeenkomen met wat er staat aangegeven.

Anyway, dit is het discussietopic over de NBBG volgende maand. Als je advies zoekt kun je beter een topic Laptop Aankoopadvies aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:17:
http://configure.euro.del...=dhs&cs=nldhs1&vw=classic

met GT 540m zelfs. Met gebruik van de truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 kan daar nog een procent of 7 van af.
Je link werkt niet meer, zullen ze aan het veranderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies wat ik al zei, de uitverkoop. De enige XPS 15 die je nu nog kan krijgen is http://configure.euro.del...=dhs&cs=nldhs1&vw=classic. Met 6-cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Heb nog even gezocht naar wat meer info over de Asus N56 en toch een goede review gevonden: http://www.mikesquarter.com/asus-n56-review-1694/ video hier: YouTube: Asus N56 review - multimedia Asus N6 laptop thoroughly tested

Conclusie:

- Goed scherm
- Goed toetsenbord (alleen pijltjestoetsen aan de kleine kant)
- Sound met extra subwoofer goed

Nadelen:

- Kan erg warm worden en dan vooral aan de linkerkant naast het trackpad en bij de ventilatieroosters.

Dit is dus de i7/6GB/GT630M versie.

Edit:

Sony heeft ook een onderwijs store, maar als je daar dezelfde Sony S13/15 samenstelt ben je nauwelijks goedkoper uit. Scheelt maar een paar tientjes. Wel gratis verzending (wohoo) en 50% korting op een geheugen upgrade. Dus 60 euro extra voor 12GB. Kan je naar mijn mening beter de Asus kopen. Alhoewel het gewicht van de Vaio en het scherm wel beter zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Iekozz op 15-07-2012 22:17 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Eldariel schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:05:
Sony heeft ook een onderwijs store, maar als je daar dezelfde Sony S13/15 samenstelt ben je nauwelijks goedkoper uit. Scheelt maar een paar tientjes. Wel gratis verzending (wohoo) en 50% korting op een geheugen upgrade. Dus 60 euro extra voor 12GB. Kan je naar mijn mening beter de Asus kopen. Alhoewel het gewicht van de Vaio en het scherm wel beter zijn.
De studentenkorting is krijg je 7% korting. Je hebt dus minimaal al 50 euro korting. Bij de gewone webshop krijg je ook gewoon de weekelijkse aanbieding (nu inderdaad geheugen) en de gratis verzending.

Als gewicht niet belangrijk is kan je beter voor de Inspiron 15 SE gaan, hoewel daar nog geen reviews van zijn. Met de Dell kortingsbonnen, epp truuk, shopkorting. Kan je bij Dell altijd een stuk goedkoper uit zijn. Als gewicht wel belangrijker is, neem dan de Sony S15 (en nogmaals deselecteer de Adobe elements en McAfree 1 jaar, dat scheelt ook weer 78 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 17:56

ChillPascal

In the end...

Regeneration schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:43:
Als gewicht niet belangrijk is kan je beter voor de Inspiron 15 SE gaan, hoewel daar nog geen reviews van zijn.
Ik heb dacht ik toch wel een vrij uitgebreidde review geschreven in het 15r SE ervaringen topic.
Zie review hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De meeste mensen hier hechten wat meer waarde aan de reviews van professionele sites zoals anandtech. Notebookcheck heeft een review van de 15R trouwens: Verwijderd in "Multimedia: De nieuwe Asus N56VM (S4032V) of toch een XPS?" ik vind hem, vooral de accuduur, ietsje tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 17:56

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:11:
De meeste mensen hier hechten wat meer waarde aan de reviews van professionele sites zoals anandtech. Notebookcheck heeft een review van de 15R trouwens: Verwijderd in "Multimedia: De nieuwe Asus N56VM (S4032V) of toch een XPS?" ik vind hem, vooral de accuduur, ietsje tegenvallen.
True True, Mochten er trouwens nog vragen zijn naar benchmark scores, run ik ze graag voor jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ja, sorry ik ben eigenlijk niet zo van op hoogte van de Inspiron 15 SE. Ik doelde wel inderdaad meer op professionele reviews. Niet dat geen waarde hecht aan persoonlijke reviews, dat doe ik zeker wel. Ik heb bijvoorbeeld veel persoonlijke ervaringen gelezen van de Sony S15 (notebookreview forum) en dan krijg je ook een heel aardig beeld van het product. Maar ik wilde ook de onduidelijkheden over de S15 proberen te verduidelijken en benadrukken dat de Dell met kortingsbonnen echt een stuk interessanter is. Echter bij de NBBG worden deze niet meegenomen, waardoor Dell's daardoor eigenlijk iets minder naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Regeneration schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:43:
[...]

De studentenkorting is krijg je 7% korting. Je hebt dus minimaal al 50 euro korting. Bij de gewone webshop krijg je ook gewoon de weekelijkse aanbieding (nu inderdaad geheugen) en de gratis verzending.

Als gewicht niet belangrijk is kan je beter voor de Inspiron 15 SE gaan, hoewel daar nog geen reviews van zijn. Met de Dell kortingsbonnen, epp truuk, shopkorting. Kan je bij Dell altijd een stuk goedkoper uit zijn. Als gewicht wel belangrijker is, neem dan de Sony S15 (en nogmaals deselecteer de Adobe elements en McAfree 1 jaar, dat scheelt ook weer 78 euro).
Hmm dan doe ik zeker iets verkeerd? Want ik kom op ongeveer dezelfde prijs uit. Heb wel al die Adobe en Mcafee pakketten eraf gehaald.

Misschien ook een leuk idee om een optie te maken voor als je niet wil gamen? Maar dus wel een 15-16 inch laptop zoekt.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De GT 630m stelt al niet heel veel voor anno 2012. In de huidige markt bestaat er simpelweg niets onder de N56/inspiron wat nog een leuk scherm bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Misschien deze HP nog: HP Pavilion G6-2005SD als goedkope optie.

Jammer dat er zo weinig is tegenwoordig, of een crap scherm of een slechte gpu enz. Toch maar een Asus dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heeft een crap scherm? Bovendien heb je de inspiron zelfs zonder kortingsbonnen voor dezelfde prijs met een betere GPU (idem met 768p scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Eldariel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:13:
[...]

Hmm dan doe ik zeker iets verkeerd? Want ik kom op ongeveer dezelfde prijs uit. Heb wel al die Adobe en Mcafee pakketten eraf gehaald.
Ga naar het tabje winkels en klik op "Sony store, Education" of klik dezelfde vermelding rechts onderin op een willekeurige Sony pagina. Dan moet je wat gegevens invoeren en dan zie je pas je korting. Ga je weer terug naar de gewone Sony website wordt dit weer gereset.
Misschien ook een leuk idee om een optie te maken voor als je niet wil gamen? Maar dus wel een 15-16 inch laptop zoekt.
Dan blijft er enkel de optie S15 over, die overigens met dedicated GPU het budget wel overschrijft. De N56 is momenteel enkel met dedicated GPU te krijgen net als de Dell Inspiron 15 SE.

Eldariel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:43:

Jammer dat er zo weinig is tegenwoordig, of een crap scherm of een slechte gpu enz. Toch maar een Asus dan.
Voor zoiets zou ik niet gaan, inderdaad vanwege scherm, het kleine prijsverschil, en enkel verkrijgbaar bij de MM. Dan raad ik liever iets aan dat het budget net iets overschrijft meer overall wel beter is en beter past bij deze categorie: S13 of S15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Eldariel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:43:

En daarnaast zijn de budget G series van HP niet bepaald hoog gewaardeerd op het gebied van bouwkwaliteit en koeling.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Regeneration schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:33:
[...]

Ga naar het tabje winkels en klik op "Sony store, Education" of klik dezelfde vermelding rechts onderin op een willekeurige Sony pagina. Dan moet je wat gegevens invoeren en dan zie je pas je korting. Ga je weer terug naar de gewone Sony website wordt dit weer gereset.

Dan blijft er enkel de optie S15 over, die overigens met dedicated GPU het budget wel overschrijft. De N56 is momenteel enkel met dedicated GPU te krijgen net als de Dell Inspiron 15 SE.
Zag het al, ging terug naar de gewone store. Maargoed, als je student bent het volgende bij Sony:

S15/i5 3210M/500GB 7200rpm/640M GT/4GB/ = 926 euro.
Vinand schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:14:
[...]

En daarnaast zijn de budget G series van HP niet bepaald hoog gewaardeerd op het gebied van bouwkwaliteit en koeling.
Thanks, dat wordt hem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Eldariel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:54:
Zag het al, ging terug naar de gewone store. Maargoed, als je student bent het volgende bij Sony:
S15/i5 3210M/500GB 7200rpm/640M GT/4GB/ = 926 euro.
Waarom selecteer je die 500 GB 7200 RPM HDD voor 60 euro meerprijs? Voor die 60 euro kan je zelf een extra HDD kopen of nog beter vind ik het geld investeren in een SSD.

Edit:
Sinds 16 juli tot 15 september is de Sony studentenkorting niet 7% maar 10%.

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 18-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Regeneration schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 00:25:
[...]

Waarom selecteer je die 500 GB 7200 RPM HDD voor 60 euro meerprijs? Voor die 60 euro kan je zelf een extra HDD kopen of nog beter vind ik het geld investeren in een SSD.

Edit:
Sinds 16 juli tot 15 september is de Sony studentenkorting niet 7% maar 10%.
Ja, dat kan idd, maar dit gaan om een compleet systeem en niet iedereen heeft de zin/know how om er een in te bouwen. En in mijn ervaring met de Sony RMA vinden ze het niet zo leuk als je het opeens hebt zitten upgraden. Maar voor wie wil een optie ja.

S15 i5 3210M/4GB/320GB 5400 rpm/640M GT LE 2gb = 908 euro. met de gewone 640M 872 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Eldariel schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:21:
[...]

Ja, dat kan idd, maar dit gaan om een compleet systeem en niet iedereen heeft de zin/know how om er een in te bouwen. En in mijn ervaring met de Sony RMA vinden ze het niet zo leuk als je het opeens hebt zitten upgraden. Maar voor wie wil een optie ja.

S15 i5 3210M/4GB/320GB 5400 rpm/640M GT LE 2gb = 908 euro. met de gewone 640M 872 euro.
Tja, maar die studentenkorting is sowieso niet nuttig voor de NBBG, want die is alleen voor een deel van het publiek geldig. :) Voor de rest vind ik de meerprijs nog steeds hoog. Ik weet dat anderen graag veel opslag nodig hebben, maar zelf heb ik momenteel niet zoveel ruimte nodig, dus is die keuze voor mij wellicht wat makkelijker. Maar goed, voor de NBBG moeten we dus de normale prijs blijven hanteren. Ik zeg voor de S15:

S15__i5-3210M__4 GB__320 GB 5400 rpm__Intel IGP_________€ 841,01
S15__i5-3210M__4 GB__320 GB 5400 rpm__640M GT LE 1GB__€ 944,02

De 2GB GPU versie vind ik eigenlijk geen meerwaarde hebben en dan dus ook geen 40 euro, 1GB of eigenlijk zelfs 512 MB is in alle gevallen ruim voldoende. Je GPU en zelfs je CPU is veel eerder de beperkende factor. Voor de versie zonder discrete GPU zou je de HDD 500 GB 5400 rpm + €30, 500 GB 7200 rpm of de RAM 6 GB + € 40 erbij kunnen nemen. (De actie neem ik expres niet mee omdat deze elke week kan veranderen en dus niet nuttig is voor een advies als de NBBG, maar ik zou het er uiteindelijk wel bij noemen.) Alle drie zou wel kunnen met HDD 500 GB 5400 rpm als beste optie, maar dat vind ik persoonlijk het allemaal niet echt waard. Echter vind ik de met de versie met discrete GPU eigenlijk in het geheel genomen een beter optie, maar hier wordt het budget wel duidelijk overschreden.

Hoe denken anderen hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meestal worden er voor de alternatieven geen concrete specs genoemd tenzij het model in de pricewatch staat. En of de S15 uiteindelijk 'wint' weet ik nog niet. Ik zou zelf voor pricewatch: Asus N56VM-S4050V gaan vanwege de quadcore. Maar misschien zijn er hier mensen die liever voor de sony gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:28:
Meestal worden er voor de alternatieven geen concrete specs genoemd tenzij het model in de pricewatch staat.
Ok, duidelijk.
En of de S15 uiteindelijk 'wint' weet ik nog niet. Ik zou zelf voor pricewatch: Asus N56VM-S4050V gaan vanwege de quadcore. Maar misschien zijn er hier mensen die liever voor de sony gaan.
Mee eens, de S15 heeft inderdaad een voordeel (laag gewicht) wat niet echt een van de belangrijke criteria is van de deze NBBG. Of er moet voor de publicatie heel wat "stemmen" voor de S15 zijn. :P Een alternatief is het in ieder geval wel zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Ik zou inderdaad ook voor de Asus gaan, de quad core en 6 gb ram zijn grote plus punten van de Asus, en het toevoegen aan de Sony gaat teveel kosten.

Gefeliciteerd trouwens Darkstone! :D

[ Voor 4% gewijzigd door M4gick op 18-07-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik zou inderdaad ook de Asus nemen en dan als optie de S15 erbij met vermelding van studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Laatst online: 19-08 17:38
En wat vinden we van de huidige Dell XPS 17?

http://configure.euro.del...0x7m02&s=dhs&fb=1&vw=icon

Toch een zeer mooie laptop voor die prijs, beter dan de in de OP genoemde Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Asskicker schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:06:
En wat vinden we van de huidige Dell XPS 17?

http://configure.euro.del...0x7m02&s=dhs&fb=1&vw=icon

Toch een zeer mooie laptop voor die prijs, beter dan de in de OP genoemde Asus?
Vanwege de geluid en hitte problemen ga ik toch liever voor de Asus. Daarnaast is deze Dell XPS 17 ook op basis van de Sandy Bridge, met ook nog fermi GPU chips in plaats van Ivy en Keppler. Genoeg redenen om de Asus te verkiezen boven de XPS 17.

Ook is de accuduur ook wat korter bij de XPS 17 als ik me er niet in vergis. Ik vind de Asus N56 wel de winnaar, zeker nu Dell de oude generatie XPS 15 machines niet meer verkoopt.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Vinand schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:14:
[...]

Vanwege de geluid en hitte problemen ga ik toch liever voor de Asus. Daarnaast is deze Dell XPS 17 ook op basis van de Sandy Bridge, met ook nog fermi GPU chips in plaats van Ivy en Keppler. Genoeg redenen om de Asus te verkiezen boven de XPS 17.

Ook is de accuduur ook wat korter bij de XPS 17 als ik me er niet in vergis. Ik vind de Asus N56 wel de winnaar, zeker nu Dell de oude generatie XPS 15 machines niet meer verkoopt.
Het probleem dat er misschien met de Asus ontstaat is de grote schermresolutie, waardoor games toch een stuk slechter gaan draaien?

Met de coupons meegerekend denk ik dan dat de Inspiron 15R SE de betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verouderde videokaart en processor, geen 1080p scherm.

Ja je kan hem krijgen met 3D scherm. Maar dan zit je aan dezelfde prijs als inspiron met, wat is het, ee 50% snellere grafische kaart? De meest budget XPS 17 zou misschien nog bij Verwijderd in "[NBBG] MultimediaNotebook Augustus 2012" kunnen, maar ik zie niet direct welke van de alternatieven we daarvoor moeten vervangen.

Zelfs met de coupons zie ik overigens de meeste mensen voor de N56 gaan. Ik weet niet precies waarom eigenlijk. De prijs/kwaliteit lijkt mij bij beiden hetzelfde maar de inspiron heeft een iets betere grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:21:
Verouderde videokaart en processor, geen 1080p scherm.

Ja je kan hem krijgen met 3D scherm. Maar dan zit je aan dezelfde prijs als inspiron met, wat is het, ee 50% snellere grafische kaart? De meest budget XPS 17 zou misschien nog bij Verwijderd in "[NBBG] MultimediaNotebook Augustus 2012" kunnen, maar ik zie niet direct welke van de alternatieven we daarvoor moeten vervangen.

Zelfs met de coupons zie ik overigens de meeste mensen voor de N56 gaan. Ik weet niet precies waarom eigenlijk. De prijs/kwaliteit lijkt mij bij beiden hetzelfde maar de inspiron heeft een iets betere grafische kaart.
De videokaart van de XPS 17 is volgens notebookcheck.net een stukje beter dan die van de N56. Maar ik weet natuurlijk ook niet of die website helemaal te vertrouwen is. :)

Voordeel van N56 is waarschijnlijk dat er een veel kortere levertijd is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html
Volgens mijn notebookcheck niet. De XPS 17 moet je natuurlijk vergelijken met iets in hetzelfde formaat, zoals de inspiron 17R SE. Voor €200 meer krijg je een 1080p scherm en een veel snellere grafische kaart. En ik wil eigenlijk niets aanraden zonder goed scherm tenzij het niet anders kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Jij kijkt naar de GT 650M, maar in de N56 die jij in de topic start aangaf zit een GT 630M. Waar een zeer groot verschil op zit. Enkel de duurdere versie heeft een GT 650M. Dus zie ik eigenlijk nog veel minder redenen om de N56 te kopen tegenover de dell.

En met die schermen heb je natuurlijk wel gelijk. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Asskicker op 25-07-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Maar jij vergelijkt een 15" met een 17". Als je er een 17" naast de XPS zet verliest die het op het grafische gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:58:
Klopt. Maar jij vergelijkt een 15" met een 17". Als je er een 17" naast de XPS zet verliest die het op het grafische gebied.
Het gaat mij ook niet zozeer over die XPS 17, ik probeer gewoon het beste model te zoeken. En volgens mij is die N56 met die grafische kaart niet zo'n fantastische keuze. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor iets meer heb je natuurlijk http://www.campusshop.nl/...3610qm_8_750/details.aspx. De VM heeft ook een beter scherm en backlit toetsenbord dan de inspiron. Bij de VZ van campusshop ontbreekt dat.

Verwijderd in "Multimedia: De nieuwe Asus N56VM (S4032V) of toch een XPS?" heb ik volgens mij al eens gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
En maar twijfelen. :)

Persoonlijk denk ik toch voor de inspiron te gaan, aangezien deze in theorie betere prestaties moet leveren bij het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie de hoeveelheid 3Dmarks in die tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Oei, ben momenteel op zoek naar een laptop voor locatiewerk naast mijn desktop workstation, doel, complete adobe CS suite gebruiken, wat video en fotobewerking, en goeie aansluitingsmogelijkheden voor projectoren zijn vereiste, misschien soms een casual game erop. Dan wordt ik toch wel erg blij van de Inspiron 15R SE, met de kortingsbonnen. 8gb, full hd scherm, en redelijke videokaart zie je niet veel voor zon prijs (incl korting). In die prijscategorie (640) zijn er dus niet echt concurrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rond het prijspunt is inderdaad geen enkele concurrentie. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Mag ik concluderen dat de Asus N56VM-S4050V (pw-link) de winnaar is, met de Dell Inspiron 15R SE (link) en Sony S15 (link als alternatieven?

Of willen jullie deze volgorde anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies dat, ja :) Een 3e alternatief weet ik niet zo snel te verzinnen. Wellicht de duurdere pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL (met GT 650m in plaats van GT 630m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
goed plan, doen we :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Lijkt mij ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
jep uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 22:24
Na flink wat uren op Tweakers te hebben doorgebracht en enig ander forum heb ik uiteindelijk een lijst gemaakt met 4 laptops. Alle 4 zijn ze in mijn ogen gelijk maar ik zou graag willen vragen:

Welke van deze 4 laptops zou jij aanschaffen bij gebruik voor zowel werk/school als gemiddelde grafische games??

Prijsklasse tot 750,-Ben benieuwd naar de reacties!

[ Voor 34% gewijzigd door elmoes12 op 07-08-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

elmoes12 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:37:
Na flink wat uren op Tweakers te hebben doorgebracht en enig ander forum heb ik uiteindelijk een lijst gemaakt met 4 laptops. Alle 4 zijn ze in mijn ogen gelijk maar ik zou graag willen vragen:

Welke van deze 4 laptops zou jij aanschaffen bij gebruik voor zowel werk/school als gemiddelde grafische games??

Prijsklasse tot 750,-Ben benieuwd naar de reacties!
Hoe dan ook geen Acer, die valt bij voorbaat al af.

Als je wilt gamen kom je niet echt vooruit met de GT610M. Op low settings zul je misschien nog wat minder recente spellen kunnen spelen maar verwacht er niet te veel van. Je kunt kijken naar een goedkope Medion laptop (pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop) of een Dell Inspiron met een irritant waardebonnencircus om de prijs naar jouw budget terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
Bedankt voor je antwoord. Zojuist heb ik de Asus K55V gehaald. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Dan heb je wel op het laatst wel erg rare beslissing genomen. Er werd toch gezegd dat je met een GT610 niet kan gamen. Je had veel beter de de Dell Inspiron 15 SE kunnen nemen, die zoals ook gezegd met wat kortingsbonnen makkelijk onder de 750 euro kan worden gebracht. Of anders pricewatch: Asus N56VM-S3088V nog die een GT 630 heeft.

Edit: Dell Inspiron 15R SE:
799 euro: i5-3210M, 8 GB, 1920 x 1080, 1 TB, HD 7730M
- 5% korting, gewoon te vinden op de Dell website.
- 7% korting via shopkorting.
- 5% korting met de epp truuk

799 * 17% korting = 663.17 euro.

Ik zou je aanraden je order te annuleren / terugbrengen naar de winkel en de te Dell bestellen.

[ Voor 48% gewijzigd door Regeneration op 08-08-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
Die man van alternate zei dat de grafische kaart genoeg was om spellen >2jaar oud op gemiddelde settings te kunnen draaien.... De N56VM ligt boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De GT610 is nog trager dan de intergrated IGP in de i3/5/7-3xxx. Ja, daar kan je inderdaad diablo 3 op medium mee draaien. Maar waarom zou je dat nu weer willen als je voor een klein beetje meer een 2x zo snelle grafische kaart en een 1080p scherm hebt? Of iets minder met i5.
uhum € 678,68 aldus sheet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
elmoes12 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:00:
Die man van alternate zei dat de grafische kaart genoeg was om spellen >2jaar oud op gemiddelde settings te kunnen draaien....
Wie denk je dat je beter advies geven. Wij of die verkoper van alternate? :P
De N56VM ligt boven mijn budget.
En waarom niet de Dell? Beter GPU, meer ram, meer opslag, hogere resolutie paneel, voor zelfs een lagere prijs. De CPU is wel minder, maar daar zal je waarschijnlijk geen verschil in merken, vermoed ik.

Je zegt dat de pricewatch: Asus N56VM-S3088V v.a. € 753,98 inc. verzendkosten boven je budget is maar je hebt wel de pricewatch: Asus K55VD-SX019V gehaald bij Alternate € 753,95? Je kan nog steeds beter de Dell nemen maar deze redenering volg ik ook niet.

Voor de uiteindelijke prijs had ik beter naar je sheet kunnen verwijzen, uiteraard. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 08-08-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
Alle, bedankt!
@ Regeneration, ja daar heb je gelijk in! Maar neem aan dat iemand die er werkt ook verstand ervan heeft.

Er is mijn verteld dat de pricewatch: Asus N56VM-S3088V een mindere processor heeft (i5). Dan wel 8GB geheugen maar zoveel kan de i5 niet eens volledig gebruiken.

Kan je dus beter de pricewatch: Asus K55VD-SX019V (i7) hebben met 6GB

Het enige verschil zat hem dan in de GeForce GT630M V.S. GeForce 610M. Hardeschijf maakt mij niet veel uit.

Nogmaals bedankt voor alle antwoorden!
Persoonlijk ben ik geen Dell fan. Dus die valt af.

Vraag: Kan de K55 wel gewoon vloeiend 720p draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door elmoes12 op 08-08-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Tja, je vraagt om advies, die wordt gegeven en vervolgens wimpel je alles maar een beetje af met wat vage redenen. Je moet het zelf weten, maar naar mijn mening hebt je een matige koop gedaan terwijl er (veel) betere alternatieven zijn. Veel plezier met je aankoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elmoes12 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:03:
Vraag: Kan de K55 wel gewoon vloeiend 720p draaien?
Gezien je de meningen hier niet serieus neemt kun je dat ook beter aan je Alternate verkoper vragen? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
Ik sla geen advies in de wind. Advies is niet meteen bindend natuurlijk. Er stond wat tijdsdruk achter en had al een goede lijst gemaakt. Samen met een kennis die er ook wat verstand van heeft. Maar uiteraard omdat hier ook kennis zit vraag ik hier ook even om advies en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de garantie? De dell heeft standaard 1 jaar en uitbreiden tot 3 jaar kost 130e (is dat aan te raden?). Hoe zit het met garantie bij Asus?

Overigens is de prijs van de n56 waar hier over gesproken wordt overal omhoog gegaan naar 899...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
€828 bij redcoon

En garantie. Dell levert naar mijn mening de beste garantie van de consumentenmerken. Een jaar, maar daar wordt niet altijd moeilijk over gedaan. Belangrijker is dat dell het enige merk is waarbij je fatsoenlijke on site garantie kan krijgen. Een barst in je schanier? Niet opsturen, maar laten repareren door een monteur aan huis. Als je maar 1 laptop hebt onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:31:
€828 bij redcoon

En garantie. Dell levert naar mijn mening de beste garantie van de consumentenmerken. Een jaar, maar daar wordt niet altijd moeilijk over gedaan. Belangrijker is dat dell het enige merk is waarbij je fatsoenlijke on site garantie kan krijgen. Een barst in je schanier? Niet opsturen, maar laten repareren door een monteur aan huis. Als je maar 1 laptop hebt onmisbaar.
Vraag me trouwens af hoe het zit met die wettelijke garantie van 2 jaar, Dell doet daar niet aan of hebben ze een loophole in de wet gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar uitbreiding met 2 jaar extra is aan te raden neem ik aan? ( zie dat jij 4 jaar garantie hebt op je dell studio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M4gick schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:33:
[...]

Vraag me trouwens af hoe het zit met die wettelijke garantie van 2 jaar, Dell doet daar niet aan of hebben ze een loophole in de wet gevonden?
Er is geen loophole. De termijn is namelijk een half jaar.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:36:
( zie dat jij 4 jaar garantie hebt op je dell studio)
Omdat dat destijds aangeboden werd voor de onvoorstelbare prijs van 20 euro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
http://www.notebookcheck....430-Notebook.78718.0.html

Kom op Lenovo... Die koeling, en scherm zijn toch niet thinkpad waardig... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom tellen alle kortingsbonnen voor Dell eigenlijk niet mee voor de nbbg? Vrijwel iedereen die via tweakers zoekt weet van de kortingsbonnen en door ze niet mee te rekenen krijg je een vertekend advies. Met de inspiron heb je voor veel minder geld een laptop die vergelijkbaar is met de n56 en zou om die reden toch de nbbg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Bump vanwege NBBG voor oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We maken altijd nieuwe topics. Maar goed dat je me er aan herrinert. Ik zal vanavond eens kijken welke topics het meest geschikt zijn.
Pagina: 1