Toon posts:

Upgraden van windows XP desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou een nieuwe basic desktop aanschaffen voor de familie en was eerst van plan om gewoon de Best Buy Guide te volgen.

Nu staat hier echter al een oudere desktop die nog steeds windows XP draait. Die desktop heeft een Intel Core 2 Duo E7500 @ 2.93Ghz op een Asus P5QPL-VM EPU. De voeding is een Antec EA380D (Green). De kast zelf is er ook eentje van Antec, maar het is me niet duidelijk welke. Hij heeft ook 2Gb RAM

Nu dacht ik dus dat het waarschijnlijk wel goedkoper is om deze te upgraden in plaats van meteen een hele nieuwe desktop te kopen. Ik kan wel een desktop in elkaar schroeven, maar ik heb helemaal geen idee welke
componenten bij elkaar passen. Ik zou denken dat ik de voeding, HDD's, netwerkkaart en kast zou kunnen hergebruiken, maar erg zeker ben ik dus niet. Het geheugen zou sowieso vernieuwd moeten worden aangezien dat nu 2 latjes van 1GB zijn.

De desktop moet echt niet veel aankunnen. Een beetje surfen en Zynga spelletjes spelen, dus een toegewijde videokaart is zelfs niet nodig.

Kan ik hier nog dingen van hergebruiken (en met wat vul ik dan aan?) of is het allemaal zo verouderd dat ik beter vanaf 0 begin met de best buy?

Bedankt!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stop er 2GB ram bij, zet er Windows 7 op en klaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:28:
Stop er 2GB ram bij, zet er Windows 7 op en klaar.
Inderdaad, voor wat surfen en simpele games voldoet dit prima.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor 55 euro koop je 4gb DDR2. Misschien nog een 128 gb SSD erbij?

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-07-2012 18:38 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31
Zelfs 2GB is meer dan voldoende voor normaal gebruik icm Windows 7.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is een pak goedkoper dan ik had gedacht :)

Ik ga morgen een 4GB latje + windows 7 licentie kopen. Bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31
2 x 2GB is handiger ivm dual-channel. Kijk ook nog even wat voor een harde schijf erin zit, vooral een trage ouder type schijf kan aardig van invloed zijn hoe snel je pc aanvoelt. Eventueel zou dan een ssd zoals Olaf al aangaf ook een mooie upgrade zijn.
Pagina: 1