Vraagje: ik zoek een nieuw moederbord en cpu voor een systeem dat gewoon voor dagelijks gebruik moet draaien met een leuke overkoken op een scythe mugen II rev b die ik al eerder heb gekocht. Het systeem wordt vooral gebruikt om te gamen, zwaar multitasking aangezien ik een chaoot ben, usenet dus veel rar en par werk, r daarnaast draai ik ook wel eens vm's maar dit is meer incidenteel. vroeg ik me af of ik dan het beste kan gaan voor de i3570k of de 2500k. De 2500k werkt lekkerder samen met luchtkoeling had ik begrepen. De maar de i5 3570 is weer sneller per mhz.
Als bordje zat ik te denken aan een asrock z77 extreme 4 of een gigabyte z77x-dh3 aangezien deze allebei nog schappelijk geprijsd zijn. Ik heb alleen m'n twijfels over welke ik het beste kan kopen om te oc'en. De de asrock was wat sneller in de reviews, los van overkoken.
Verder is er nog iets dat ik niet heb kunnen terug vinden op Google of tweakers. Namelijk of je idle verbruik ook erg stijgt en of dus speedstep blijft werken met oc.
Ps, de 2500k kan ik voor 175 krijgen en de 3570 voor 212 euro. Dit is ook deel van de overweging.
Als geheugen heb ik al 8gb corsair xms3 1600mhz cl9 low profile geheugen liggen
Als bordje zat ik te denken aan een asrock z77 extreme 4 of een gigabyte z77x-dh3 aangezien deze allebei nog schappelijk geprijsd zijn. Ik heb alleen m'n twijfels over welke ik het beste kan kopen om te oc'en. De de asrock was wat sneller in de reviews, los van overkoken.
Verder is er nog iets dat ik niet heb kunnen terug vinden op Google of tweakers. Namelijk of je idle verbruik ook erg stijgt en of dus speedstep blijft werken met oc.
Ps, de 2500k kan ik voor 175 krijgen en de 3570 voor 212 euro. Dit is ook deel van de overweging.
Als geheugen heb ik al 8gb corsair xms3 1600mhz cl9 low profile geheugen liggen