LED TV die vergelijkbaar is qua beeld met de ST50

Pagina: 1
Acties:

• bavaro
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10-2018
Hoi Tweakers,

Een dilemma; :S
Na heel wat reviews ben ik tot de conclusie gekomen dat de Panasonic 50" ST50 een mooie vervanger zou zijn voor mijn huidige Philips LCD. vanuit de reviews ben ik verder gaan zoeken naar de ervaringen met de Panasonic's en daar schrok ik toch wel een beetje met wat ik las. Het bekende probleem "Inbranden" is iets waar gewoon rekening mee moet worden gehouden.

Ik kijk graag film en nu dat ik weet dat het image retention gewoon een feit zal het kijkplezier er dus op achteruit gaan. Ik zou afgeleid raken door stilstaande beelden/zwarte balken en of ze wel/niet zorgen voor IR. :S

Nu zijn de schermen van de Panasonic's gewoon op het moment het beste wat er te krijgen is qua beeldkwaliteit.

Maar als ik de de ST zou moeten gaan vergelijken met een LED wat komt er in de buurt??? :?
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen mbt welk type LED in de buurt komt van een Panasonic 50" ST50!!! :)

Bedankt

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Iets dat in de buurt komt? Plasma en LCD zijn qua sterke punten natuurlijk totaal anders, maar een Philips 46PFL9706 (op dit moment nog de top qua local dimming LED) komt qua contrastdetail in de buurt ;)

Verder heb je genoeg matig tot goede betaalbare LCD schermen die het overwegen waard zijn. Ik moet zeggen dat ik ook wel een zwak heb voor de HX720 van Sony bijvoorbeeld.

[ Voor 42% gewijzigd door mr.paaJ op 09-07-2012 18:48 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• bavaro
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10-2018
mr.paaJ schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:45:
...

Verder heb je genoeg matig tot goede betaalbare LCD schermen die het overwegen waard zijn.

...
En ik ben dus benieuwd naar dit stukje... :) Kun je er zo een paar noemen?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Sony's HX720 bijvoorbeeld ;) helaas niet groter dan 46". 55HX750 is een prima alternatief.

Het ligt er ook maar net aan wat voor eisen je stelt natuurlijk. Ga je niet voor 3D dan is de Philips 55PFL6606 interessant bijvoorbeeld, maar verder heb je van Sharp de Quatron modellen, Samsung met de D6500 of ES6100 en nog een stapel meer: pricewatch
Geen van allen dezelfde kwaliteit als een plasma, maar ook niet de nadelen die daarbij horen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-11 14:42
Heb je je eigen ook al verdiept in de minpunten van een lcd/led tv?
Persoonlijk kan ik zelf heel goed leven met de minpunten van een plasma, ik heb zelf een st50 in de slaapkamer en een vt30 in de woonkamer en ik zal niet anders willen.
De enige reden dat ik ooit een lcd tv zal kopen is voor te gamen, dat is het enige waar mijn scherm retentie van krijgt.

XboxLive: Dave 130R

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:42

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1