Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik heb hier een HTPC'tje draaien en zou graag het OS (Linux) op een SD-kaartje draaien. Nu werkt dat al (min of meer), maar de oplossing die ik momenteel heb opgezet voor /var is niet optimaal - het is wel schrijfbaar, maar de wijzigingen worden bij het afsluiten niet weggeschreven. Nu is de huidige methode al best omslachtig, en om volledig rond de beperkingen te werken zou het alleen nog maar complexer maken. Tenzij ik natuurlijk /var op NFS zou kunnen dumpen, dan valt dat netjes op te lossen (conventionele HD, daar maken writes niet zo veel uit).

Kan dit of zijn er beperkingen die ik over het hoofd zie? Je kan / ook op NFS hebben voor zover ik begrepen heb, dus lijkt me dat ook het geval met /var. Of vergis ik me?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:27
Ja, is mogelijk zou ik zeggen. Je zal waarschijnlijk wel iets voor je initramfs moeten configureren daarvoor. Welke distro en versie draai je?

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 10-07-2012 00:04 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik zou eerlijk gezegd eerder voor een tmpfs / ramdisk FS gaan.

Kijk eens naar EPRD: http://sourceforge.net/projects/eprd/files/

Als je hier een flinke flush timeout aan geeft (bijvoorbeeld 5 minuten) zouden de uiteindelijke writes naar SD mee moeten vallen...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
gertvdijk schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:04:
Ja, is mogelijk zou ik zeggen. Je zal waarschijnlijk wel iets voor je initramfs moeten configureren daarvoor. Welke distro en versie draai je?
Arch Linux.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Als je NFS dan last heeft van timeouts en je draait services als squid dan gaan die doodleuk plat omdat ze niet meer kunnen loggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Er draait niks kritieks op, alle content wordt op de server gehost en gestreamd via NFS. XBMC's database is ook remote (zelfde server).

Het enige waar ik me druk over maak is dat NFS dingen in /var/lib/ gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Je kunt /var op een tmpfs zetten en die dan bij het afsluiten naar je ssd kopiëren en bij het opstarten een nieuwe tmpfs vullen vanaf de gesafede kopie. Dat scheelt een groot deel van de writes naar de ssd en werkt verder gewoon lokaal.
Pagina: 1