computer remote besturen over lan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
Beste allemaal,

Ik zit met het volgende dingetje:
Voor een feestje willen wij 3 schermen aansturen met beelden (het zijn allemaal de zelfde beelden), nu staan de schermen dicht bij de DJ, en de aanstuur computer bij de Front of House positie hier tussen zit ongeveer 20 meter tussen. Nu mag het allemaal niet te veel kosten, en zaten wij aan de volgende opties te denken:

- lange kabels (vga)
goedkoop maar wel spannend over een lengte van ongeveer 20 meter, aangezien het hoge resolutie filmpjes zijn, en tv schermen.

-remote desktop
als het werkt onwijs simpel, nadeel is alleen dat er geen internet is en het minder betrouwbaar is volgens mij. nu heb ik thuis al even geprobeerd om via teamviewer een LAN verbinding op te zetten maar ik krijg dit niet werkend. zowel met een switch er tussen als de computers gewoon hard op elkaar

omdat het niet te veel mag kosten zijn BNC kabels geen optie dat zou namelijk ideaal zijn.

omdat wij graag de schermen willen kunnen besturen is het niet handig als de computer bij de DJ staat, tenzij deze te besturen is via een remote desktop.

ik heb ook even op google gekeken hier kom ik alleen niet heel veel verder mee behalve een programma dameware maar aangezien dit geld kost en t eigenlijk maar voor 1x gebruik is vind ik dit zonde. het gaat om 2 windows computers 7 en vista de schermen zullen worden aangestuurd door middel van een eyefinity kaart.

dus mijn vraag kort samen gevat: wat zeggen jullie wat ik het beste kan doen toch t over de kabel gooien eventueel met een vga splitter, of toch met een remote desktop iets proberen zo ja die remote desktop wat kan ik hier t beste voor gebruiken
en het gaat dus om 2 windows computers (voor de remote desktop) waarvan 1 met Eyefinity