[Win7] Windows 7 Ultimate downgraden naar Home Premium

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 17:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Hallo daar,

Er is een probleempje, ik heb een nieuwe computer gekocht (Dat is niet het probleem hoor :*)), en daar wil ik Windows 7 Ultimate op zetten, nu had ik Windows 7 Ultimate al op mijn oude computer staan, dus wil ik op die computer Home Premium zetten. Ik heb Home Premium hier al leggen. Ik heb het register al aangepast volgens een paar sites... (Gezocht op: "windows 7 ultimate downgrade to home premium")
Volgens het register draai ik nu op Home Basic (Er moet immers wat te "upgraden" zijn), maar elke keer dat ik de setup gebruik van de DVD, krijg ik als melding: "U kunt niet upgraden vanaf Windows 7 Ultimate blabla.."
Nieuwe installatie heb ik geen zin in... 1 TB backup je niet zomaar.

Advies? Ik ben geen fan van een nieuwe installatie, veel moeite en ik heb altijd de vrees dat ik dingen niet heb gebackupt/gebackupt worden (<Geen idee hoe je "gebackupt" moet schrijven...)

Koen

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Oem licenties? (de goedkoopste variant zeg maar)

Dan is het gebonden aan die computer en kun je de licenties niet van de ene naar de andere overzetten.
(licentietechnisch)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
aZuL2001 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:24:
Oem licenties? (de goedkoopste variant zeg maar)

Dan is het gebonden aan die computer en kun je de licenties niet van de ene naar de andere overzetten.
(licentietechnisch)
OEM licentie van Home Premium, maar die hoort ook bij die computer dus dat is geen probleem...
Ultimate is geen OEM.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh.nl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:20:

Nieuwe installatie heb ik geen zin in... 1 TB backup je niet zomaar.
Neem aan dat die TB niet op de C: (systeempartitie) staat? Dus dan is het al (een soort van) gebackuped toch ;)
Aangezien enkel de C: drive aangepast/overschreven/etc wordt met een nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:27:
[...]

Neem aan dat die TB niet op de C: (systeempartitie) staat? Dus dan is het al (een soort van) gebackuped toch ;)
Aangezien enkel de C: drive aangepast/overschreven/etc wordt met een nieuwe installatie.
Staat die TB op de C:\ schijf? Kort antwoord: Helaas wel.... Ik heb een GParted LiveCD, kan ik nu nog partitioneren en dan verplaatsen en herinstalleren?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Koenvh.nl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:29:
[...]
Staat die TB op de C:\ schijf? Kort antwoord: Helaas wel.... Ik heb een GParted LiveCD, kan ik nu nog partitioneren en dan verplaatsen en herinstalleren?
Als je nog genoeg vrije ruimte hebt wel ja. Hou er wel rekening mee dat een nieuwe partitie maken in de huidige vorm soms wel even kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
LnC schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:38:
[...]

Als je nog genoeg vrije ruimte hebt wel ja. Hou er wel rekening mee dat een nieuwe partitie maken in de huidige vorm soms wel even kan duren.
Ik heb nog 2 maanden de tijd, is dat genoeg? O-)

55 GB moet genoeg zijn denk ik? Ik ga het nu proberen!

🠕 This side up

Pagina: 1