Opvolger voor the good old Evo 510...

Pagina: 1
Acties:

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:52
Omdat mijn prehistorische Evo 510 eindelijk wat gebreken begint te vertonen en verder upgraden een no-go wordt, ben ik me aan het verdiepen in een goede opvolger. Dat valt nog niet mee want ik loop een paar jaar achter in de hardware-ontwikkelingen. Daarom graag wat hulp.

Ik heb gezocht naar relatief nieuwe componenten om niet over twee jaar alweer verouderd te zijn.
Gamen doe ik weinig en zeker niet het niet het nieuwste, grafisch zwaarste spul. AutoCAD, Photoshop, audio-bewerking en het kijken van films; dat soort werk.

Een moederbord/cpu waar geen aparte grafische kaart voor nodig is, lijkt me het beste vertrekpunt. Die kaart kan er altijd later nog worden bijgestoken. Idem voor de digitale audio-uitgang versus een aparte geluidskaart. Het moederbord zou SATA-600 moeten ondersteunen zodat een SSD er ook later makkelijk bij kan. Duidelijk een moederbord waarbij de opties voor de toekomst open blijven. Ik ben gaan zoeken naar een mAtx-bord en kwam uit bij de GA-Z77MX D3H van Gigabyte.

De bijbehorende processor hoeft niet de snelste te zijn maar grafisch wel goed onderlegd. De nieuwe i5 3475s lijkt me prima geschikt maar ik kan er nog geen prijs van vinden.

Aandachtspunten zijn zeker ook het stroomverbruik en geluidsproductie vandaar ook de wat langzamere harde schijf. De computer staat veel aan en staat zichtbaar (en hoorbaar...) in de boekenkast. Vanwege dat laatste een mooie behuizing uitgezocht.

Benieuwd naar de eerste indruk.

#ProductPrijs
1Lian Li PC-C37B€ 117,90
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,95
1Gigabyte GA-Z77MX-D3H€ 105,85
1Intel Core i5 3475S Boxed€ 0,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A2000C9€ 57,90
1Western Digital Caviar Green WD10EZRX, 1TB€ 78,-