SLi vraagje over kaarten uit de 560GTX serie

Pagina: 1
Acties:

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb momenteel een Asus Geforce GTX560 DCII top 1GB (geen Ti) videokaart in mijn pc hangen en wil gaan uitbreiden naar SLi. Nou weet ik dat ik dus een kaart uit de zelfde serie moet gebruiken maar ik vraag me het volgende af:

Kan ik ook een Asus GeForce GTX560 Ti DCII TOP 2GB gebruiken?
De reden dat ik me dit afvraag is het feit dat mijn huidige kaart maar 1gb vram heeft en dus wat aan de lage kant is. Gaat dit werken of gaat de SLi opstelling maar werken op het geheugen/snelheid van de laagste kaart in die opstelling? De snelheid is het punt niet, gaat mij vooral om het vram gedeelte.

[ Voor 6% gewijzigd door novalite op 09-07-2012 15:48 ]

Mijn speeltje

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:50

djfrankel

It's a trap!

Het geheugen gaat sowieso niet werken, als dit uberhaupt al werkt zal er maar 1 GB gebruikt worden. Dit omdat voor beide kaarten tijdens het gamen hetzelfde in het geheugen moet staan. Je snapt dan wel dat 2GB dan niet gaat werken/helpen. Of je een TI en niet TI samen kan laten werken durf ik niet te zeggen, maar google het eens.

Verwijderd

Voor optimaal gebruik in sli zou ik gaan voor 2 identieke kaarten.
Zo heb je de minste kans op problemen in sli en het oog wil ook wat denk ik zomaar.

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Thnx maakt het voor mij helemaal duidelijk.

Het leek mij de meest economische oplossing maar ga dan toch maar kijken naar een enkele 680GTX met 2gb denk ik.

Mijn speeltje

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

novalite schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:49:
Thnx maakt het voor mij helemaal duidelijk.

Het leek mij de meest economische oplossing maar ga dan toch maar kijken naar een enkele 680GTX met 2gb denk ik.
Dat lijkt mij ook de beste oplossing, omdat je niet kunt uitsluiten of je SLI wel soepel zal werken. Ik weet dat je in crossfire elke AMD kaart kunt combineren met een andere, alleen wordt dan de langzaamste kaart als richtlijn gebruikt. In SLI heb ik nooit gezien/gelezen/waargenomen dat dit mogelijk is.

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01 19:28
Je GPU moet identiek zijn aan elkaar, dus een NON-Ti met Ti combineren ging niet werken.

Als je een 680 haalt, natuurlijk de kaart benchen he :D
Pagina: 1