Toon posts:

is dit een goede game pc aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de overstap gedaan naar een game pc naast de ps3 :)
De bestelling is al gedaan.

Ben benieuwd of dit goede componenten zijn voor te gamen.

AMD FX-8150 Octacore: 8x3.6 Ghz turbo 4,2 ghz
Geheugen: 16GB DDR3-1600 (4x4GB)
Harde schijf: 1000GB
Videokaart: 2 x nVidia GTX560 1GB GDDR5 SLI
Moederbord: Asrock 970 Extreme4
Voeding: OCZ StealthXStream II 600Watt (ik krijg een zwaardere versie)
Behuizing: NZXT Lexa S Crafted Series
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64bit
Waterkoeling
LG 22x DVD+/-RW Brander

eerste game wordt wellicht GTA !V + mods op hoogste/ultra of hoge waardes.

zijn deze 2 videokaarten goed in staat voor mooie graphics? wel zo belangrijk natuurlijk.

bedankt voor de meningen.

groeten Jasper

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:41:
Ik heb de overstap gedaan naar een game pc naast de ps3 :)
De bestelling is al gedaan.
Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd? Om advies vragen als je al besteld hebt?

16 GB geheugen is wat veel. Met 8 kom je nu al ver genoeg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En 600W lijkt me wat krap met 2 van deze kaarten, hoewel het misschien net zou moeten kunnen (en wat bedoel je met zwaardere versie, nog steeds een 600W of meer?)

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-03 22:02
Ik vraag me af wat je wilt, als je de bestelling toch al hebt gedaan. Complimenten? Jaloerse "blikken"?

Maar het is duidelijk dat het een krachtige pc is natuurlijk. Hier kun je wel wat jaartjes mee vooruit.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:14

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nee, hiermee ga je niet op ultra GTA IV kunnen spelen. Heb ik geprobeerd, maar daar is 1GB gewoon te weinig voor (ik heb zelf 2x 560ti met de hoogste factory OC en 1GB geheugen ps). Ik kan zonder mods nog maar net alles op high spelen en dan nog niet eens een leuke 60 fps halen. Ik heb voor de rest een 2600k @4,2ghz en ook 16GB geheugen (beide gebruik ik voor video bewerken). En vraag me dan ook af waarom je zoiets naderhand pas komt vragen, want ook mis ik een SSD terwijl dit voor de rest wel high-end spul is (je gaat er natuurlijk wel heel leuk op gamen hoor, ben maar niet bang ;) ).

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik niet echt thuis ben met de spulletjes vroeg ik mij af of mijn aankoop wel zo goed is.
Van ten voren wel info gezocht op losse componenten maar nu het geheel samengesteld is ben ik er benieuwd naar wat de meningen zijn..

complimenten hoeft niet Tommie niet eens seconde aan gedacht..daarbij ik heb het spulletje niet gemaakt en aangezien ik wel dacht dat dit een vrij redelijke tot normale pc is voor wat je hier voor bij ziet komen toch?

Gaat mij puur om de vergelijking van wat zo een pc nou kan met games op high/ultra performance

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-03 15:10
En mocht je écht een grove fout/slechte keuze gemaakt hebben kun je componenten altijd nog returnen ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoofTurkey schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:48:
Nee, hiermee ga je niet op ultra GTA IV kunnen spelen. Heb ik geprobeerd, maar daar is 1GB gewoon te weinig voor (ik heb zelf 2x 560ti met de hoogste factory OC en 1GB geheugen ps). Ik kan zonder mods nog maar net alles op high spelen en dan nog niet eens een leuke 60 fps halen. Ik heb voor de rest een 2600k @4,2ghz en ook 16GB geheugen (beide gebruik ik voor video bewerken). En vraag me dan ook af waarom je zoiets naderhand pas komt vragen, want ook mis ik een SSD terwijl dit voor de rest wel high-end spul is (je gaat er natuurlijk wel heel leuk op gamen hoor, ben maar niet bang ;) ).
Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan op welke resolutie. Met name tussen 1920*1200 en 2560*1600 merk ik nog een flink verschil in FPS.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
t0mmiiiii schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:47:
Ik vraag me af wat je wilt, als je de bestelling toch al hebt gedaan. Complimenten? Jaloerse "blikken"?

Maar het is duidelijk dat het een krachtige pc is natuurlijk. Hier kun je wel wat jaartjes mee vooruit.
toch jammer dat je er nu pas mee aankomt
Andere processor, voeding, videokaart, normale koeling ipv water. Had je veel kunnen besparen of meer waar voor je geld kunnen krijgen. Is verder geen slechte pc, maar kan absoluut beter :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Topicstarter
hey roof,

beetje vergelijkbaar materiaal dus...
nouja ultra was ook wel erg mooi geweest maar alles op high is hopelijk dan wel te halen met de mods
Heb jij dan ook een enb of icehancer geïnstalleerd? of origineel met 60fps

Verwijderd

Topicstarter
ja wizard daar heb je gelijk in maar het budget is niet eindeloos toereikend ;)
Ik denk dat ik er wel een mooie prijs voor betaald heb als ik zo beetje rondkijk.

deze 2 videokaarten SLI is dat vergelijkbaar met 1 high top segment videokaart kwa prestaties?
ik kan geen testen vinden van (deze) 2 videokaarten als 1 in vergelijking met andere

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb EFLC zonder mods en die draait 'soepel' op high (1080p) en de gewone GTA met vehicle pack, traffic load, LCPDFR, etc. en die draait op high toch wel een beetje stotterend om over ultra maar te zwijgen. Als ik jouw was zou ik nu snel nog proberen die 560ti's te laten veranderen naar de 2GB versies of naar twee maal een 7850 wat nog meer performance geeft voor hetzelfde geld (gezien je het toch nog kunt terugsturen zonder reden?).

1GB is namelijk wel zo'n beetje de bottleneck van deze twee kaarten in SLI.

[ Voor 8% gewijzigd door RoofTurkey op 09-07-2012 14:09 ]

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
@ dan ..ik heb geen idee ...hij gaf enkel aan dat het zwaardere voeding zal worden.

roof, mja 2 gig versie lijkt mij dan toch duurder...of bedoel je de 1 x fx680 of andere serie

de LCPDfr gaat er ook opkomen...

waarom heb je dan niet voor de enb/ icihancer gekozen? puur voor de framerate?
Juist die script lijkt mij een must have om het allemaal realistischer te laten uitzien. :)

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
Verkeerde processor, geen SSD, 'oude' videokaarten (met te weinig geheugen). Het is geen slechte pc maar het had zeker beter gekunnen voor hetzelfde geld...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dat wel alleen, zeg dan ook maar meteen haudoe framerate met die kaarten en die CPU ;) . Als het kan zou ik die twee kaarten verwisselen voor één GTX670 (maakt niet eens uit welke, ze zijn allen beter) en die processor omruilen tegen een i5 3570k en het mobo tegen een Z77 moederbord. Dan 8GB geheugen ipv 16GB en een 128GB SSD erbij van Samsung of Crucial. Voeding naar een 500w corsair, XFX of seasonic en waterkoeling vervangen door een mooie luchtkoeler van scythe of noctua met tenminste twee fans (weet je zeker dat je goed zit :P ).

Dan kun je dit soort spellen met mods spelen zonder problemen, maar nu wordt het allemaal erg krap en zoals je ziet kun je voor hetzelfde geld veel beter krijgen en wordt je dus een beetje 'opgelicht' door deze pc bouwer (of winkel).

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
nou bedankt voor de tips roof...

en oplichting zeker niet ...aangezien ik met deze componenten echt geen goedkopere kon vinden...serivce is ook helemaal prima...

ik ga er mee in onderhandeling over jullie voorstel....
en de gtx680 2 gig

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Gta IV, met mods, is het allerzwaarste spel dat ik ken, ik durf te wedden dat je op een 7970 nog steeds niet alles op ultra kunt zetten, laat staan in eyefinity (op drie schermen) spelen.

Voor andere spellen zou ik me over de videokaart niet al te veel zorgen maken, zeker op maar een scherm is 1gb vram niet te weinig
Van het ontbreken van de SSD ga je wel zeker spijt krijgen
RoofTurkey schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:22:
Dan kun je dit soort spellen met mods spelen zonder problemen,
Dat kan ik ook prima op mn first-gen i7 en mijn ouwe trouwe 5870, maar dat is dan niet op de hoogste settings

Speciaal voor roof de Vram mod voor gta iv : "-availablevidmem 1.4
-nomemrestrict
-novblank" Tis trwns niet eens echt een mod :P

Ben trouwens wel nieuwsgrierig hoe ze de waterkoeling doen

[ Voor 12% gewijzigd door Achilles op 09-07-2012 14:33 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Het probleem van 2x een 1GB 560ti is gewoon dat je genoeg kracht hebt, maar echt alleen die VRAM houdt je tegen. Bijvoorbeeld: BF3 op high preset: gemiddeld 70/80fps op ultra preset: 25fps met gigantisch veel irritante drops. En daarbovenop kost twee keer zo'n kaart 400 euro, terwijl je voor dat geld ook een 7970 of 670 hebt, terwijl de 560ti's ongeveer gelijk presteren aan een 7950 (alleen die heeft dan wel genoeg VRAM) oftewel gewoon een slechte deal...

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
heb even heen en weer mail contact gehad en heb de order omgetoverd!

de nieuwe specs..betaal wel wat meer maar ik hoop dat het gta mod playable is..(waterkoeling is eenmaal wat ie levert)

Processor: Intel i7 3770 4x3.4-3.9Ghz (22nm)
Geheugen: 16GB DDR3-1600 (4x4GB)
Harde schijf: 2000GB OCZ 120GB SSD
Videokaart: nVidia GTX680 2GB GDDR5
Moederbord: Asrock Z77 Extreme4
Voeding: Recom 80+ 750Watt
Behuizing: Cooler Master CM690 nVidia Edition
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64bit
Overig: LG 22x DVD+/-RW Brander
Waterkoeling

vele componenten wat jij noemde roof...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 15:32 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

-Waarom een i7, aan een overclockte i5 (3570k) heb je veel meer bij het gamen en die is goedkoper.
-Waarom per se 16GB, je hebt aan 8GB al bijna teveel.
-Waarom ineens 2TB.
-OCZ SSD's zijn zeg maar de slechtste die er op de markt te verkrijgen zijn, neem veel liever een Samsung, Crucial of Intel.
-Een 670 is iets minder, maar wel 100 euro minder tegelijkertijd.
-Waarom een Z77 moederbord met een non-k processor, overclocken gaat dan toch al niet.
-Waarom ineens 750w, terwijl dit systeem max. 500w zal slurpen met dikke overclocks.

Het is een hele verbetering, maar er is blijkbaar nog een lange weg te gaan en dat is jammer, want ik dacht dat pc-builders toch wel net iets meer verstand van zaken zouden hebben...

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
hoi roof,

Nou een computerbuilder ben ik niet.

dit is min of meer een kant en klaar opgebouwde pc die die verkoopt.
je kon er enkele wijzigingen in toevoegen.
in dit geval eigenlijk alleen de omhulsel en een enkel of dubbele fx680 videokaart.
16 gig-1600 omdat de 8 gig alleen de 1333mhz had.
en voor de toekomst is 16 gig toch niet onaardig? of zeg ik nou iets raars.
de vorige pc is geannuleerd en dit was weer een stapje hoger.

wat is mis met de i7? die komt in bijna alle testen als beste naar boven zowel in games als in alle andere benchmarkten....i5 overclocked ja maar de AMD 8150 die ik eerst had besteld kun je blijkbaar ook overclocken naar 8,42 ghz...

maar ben wel blij met mijn videokaartje hoor :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 16:05 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1333MHz geheugen is snel zat hoor. 16GB kun je wel doen, maar is nu nog niet echt nodig, als je 8GB kiest heb je voorlopig ook zat, en 1600MHz heb je toch niet nodig.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ten eerste ben ik erg nieuwsgierig naar welke site dit is.
Ten tweede is 8GB 1333mhz meer dan genoeg voor jouw gebruik en wanneer het in de toekomst te weinig wordt dan zullen de prijzen alleen maar lager zijn geworden en doe je er zo nog 8GB bij, lijkt mij een betere manier.
De i7 presteert iets minder in games door hyperthreading (dit kun je btw wel uitzetten in de bios, maar dan heb je gewoon eigenlijk een i5), wat de i5 niet heeft en daardoor is een i5 eigenlijk beter voor games. Tenzij je er ook bijvoorbeeld op gaat video bewerken, dan is hyperthreading wel weer handig.
Een i5 is sowieso beter dan een AMD tegenwoordig, dus die hoef je niet eens te vergelijken ;) .

Videokaartje is inderdaad een mooie :P .

[ Voor 3% gewijzigd door RoofTurkey op 09-07-2012 16:11 ]

Grillmeister

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
Maak nou eerst je keuze en ga dán pas naar die bouwer toe anders blijf je switchen natuurlijk, niet handig.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Verwijderd

Topicstarter
Hier een test van de amd 8150 met oa de i7 2600k en de 4 pagina's daarop ...i7 3770 dan de opvolger

reviews: AMD's FX-8150: een bulldozer in bedrijf

Verwijderd

Topicstarter
dit wordt de keuze evaluationcopy maar je hebt gelijk het was even omslachtig.
wel even blij dat ik hier langs kwam wippen voor advies...gaat snel hier btw.

Verwijderd

Topicstarter
roof...
hij is wel makkelijk zelfs te overclocken...

conclusie van de test
http://www.vortez.net/art...7_extreme4_review,17.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 17:42 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Het gaat om de 3770, de 3770k is wel makkelijk te overclocken. k staat namelijk voor unlocked ;) .

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
aaaaah :)
Pagina: 1