Toon posts:

[WiFi] Buitenshuis geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de woonkamer heb ik een Eminent router type EM4551. Hierop zijn een aantal apparaten bedraad aangesloten en die werken allemaal perfect. Verder heb ik een iPhone en iPad die verbinden maken met de wifi van de router. Deze router zit in een dicht kastje onder mijn tv. Zolang ik in de woonkamer ben heb ik met de iPhone en iPad ook een prima verbinding. Echter wanneer ik 1 stap buiten zet is mijn wifi weg. Nu heb ik de router naast het kastje gezeten er een Omni antenne 7dbi sma connector van het merk Draytek aangekoppeld. De antenne staat in de vensterbank. Helaas maakt dit geen verschil en heb ik alleen verbinding met de wifi zolang ik binnen blijf.
Iemand misschien een tip?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je hebt twee jaar garantie dus terug naar de winkel (de iPhone 4 is nog net geen 2 jaar oud, dus je hebt zeker garantie).

Verwijderd

Topicstarter
Uniciteit schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:43:
Je hebt twee jaar garantie dus terug naar de winkel (de iPhone 4 is nog net geen 2 jaar oud, dus je hebt zeker garantie).
Okee maar heb je ook een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:46:
[...]

Het feit dat je hem open hebt gemaakt, natuurlijk. Met een kapotte homeknop had je naar de apple store moeten gaan. Omdat je hem hebt opengemaakt ben je dus je garantie kwijt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:55:
[...]

Het feit dat je hem open hebt gemaakt, natuurlijk. Met een kapotte homeknop had je naar de apple store moeten gaan. Omdat je hem hebt opengemaakt ben je dus je garantie kwijt.
Ik schrijf nergens dat ik hem heb open gemaakt en dat is ook absoluut niet zo.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:04:
[...]

Ik schrijf nergens dat ik hem heb open gemaakt en dat is ook absoluut niet zo.
Dat krijg je er van als je andermans topic waar een totaal ander probleem besproken wordt gebruikt om je eigen vraag te stellen ;)

Maarehm, is het raam niet toevallig voorzien van een of andere zonwerende coating die het signaal tegenhoudt? Lijkt me stug dat dit aan je iPhone ligt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:46:
[...]

Ik reageerde eerlijk gezegd op het bericht van Brm-G. Het lijkt mij dat er bij jou iets is wat drastisch het Wi-Fi sigaal (of wat dat betreft vrijwel alle draadloze signalen) verzwakt. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met het 3G signaal van je telefoon als je ín de woonkamer bent (dus niet buiten)? Als je telefoon signaal ook zwakker is dan in een andere kamer (of buiten), dan weet je in ieder geval waar het probleem ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Net nog even de iPad meet naar boven genomen en dan houdt ik keurig verbinding met de wifi. Toen naar buiten en gelijk was de verbinding weg en sprong hij op 3G. Hetzelfde heb ik met de iPhone. Kortom de wifi gaat wel door muren maar niet door glas of een open deur. Dit is niet te begrijpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:13:
[...]

Dat krijg je er van als je andermans topic waar een totaal ander probleem besproken wordt gebruikt om je eigen vraag te stellen ;)

Maarehm, is het raam niet toevallig voorzien van een of andere zonwerende coating die het signaal tegenhoudt? Lijkt me stug dat dit aan je iPhone ligt.
Het is gewoon dubbel glas. Raam heb ik ook een stukje open gezet maar zonder resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Uniciteit schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:22:
[...]

Ik reageerde eerlijk gezegd op het bericht van Brm-G. Het lijkt mij dat er bij jou iets is wat drastisch het Wi-Fi sigaal (of wat dat betreft vrijwel alle draadloze signalen) verzwakt. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met het 3G signaal van je telefoon als je ín de woonkamer bent (dus niet buiten)? Als je telefoon signaal ook zwakker is dan in een andere kamer (of buiten), dan weet je in ieder geval waar het probleem ligt.
Telefoon signaal met 3G is zowel boven als beneden prima.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

3G zit op een andere frequentie, dus dat zegt niet per se iets. Met dat open raam, heb je je iPhone toen ook zo gehouden dat je voor de raamopening zat? Want dat signaal gaat natuurlijk niet na die opening ineens weer om een bochtje alle kanten op.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:26:
3G zit op een andere frequentie, dus dat zegt niet per se iets. Met dat open raam, heb je je iPhone toen ook zo gehouden dat je voor de raamopening zat? Want dat signaal gaat natuurlijk niet na die opening ineens weer om een bochtje alle kanten op.
Ik heb het raam geopend en ben aan de andere kan (dus buiten) gaan zitten en had geen bereik. De buitendeur is aan de andere kant vanwaar de router en antenne staan, dat is 5 meter. Zodra ik naar buiten stap is de verbinding weg, maar houdt ik de iphone of ipad in de deuropening dat heb ik wel verbinding......
Normaal gesproken zou ik toch de tuin in moeten lopen en bereik hebben, althans bonnen een meter of 3?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:22:
[...]

Ik heb het raam geopend en ben aan de andere kan (dus buiten) gaan zitten en had geen bereik.
dus op dat moment zat er niks op de rechte lijn tussen jou en de antenne, geen muur, geen glas, niks?
De buitendeur is aan de andere kant vanwaar de router en antenne staan, dat is 5 meter. Zodra ik naar buiten stap is de verbinding weg, maar houdt ik de iphone of ipad in de deuropening dat heb ik wel verbinding......
Normaal gesproken zou ik toch de tuin in moeten lopen en bereik hebben, althans bonnen een meter of 3?
Normaal gesproken wel ja. Ik heb een AP op zolder hangen en daarmee heb ik in het hele huis en in de hele tuin en op de parkeerstrook aan de andere kant van de straat nog bereik. Het kan natuurlijk zijn dat er bepaalde materialen in jouw huis gebruikt zijn die het signaal tegenhouden, maar als je op een paar meter van die antenne staat, met alleen een raamopening (dus niks dan lucht) tussen jou en antenne dan is er iets mis.

Weet je zeker dat die antenne die in de vensterbank staat werkt?

Je zou eens een ander AP kunnen proberen, kijken of dat verschil maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:08:
[...]
dus op dat moment zat er niks op de rechte lijn tussen jou en de antenne, geen muur, geen glas, niks?

[...]

Normaal gesproken wel ja. Ik heb een AP op zolder hangen en daarmee heb ik in het hele huis en in de hele tuin en op de parkeerstrook aan de andere kant van de straat nog bereik. Het kan natuurlijk zijn dat er bepaalde materialen in jouw huis gebruikt zijn die het signaal tegenhouden, maar als je op een paar meter van die antenne staat, met alleen een raamopening (dus niks dan lucht) tussen jou en antenne dan is er iets mis.

Weet je zeker dat die antenne die in de vensterbank staat werkt?

Je zou eens een ander AP kunnen proberen, kijken of dat verschil maakt.
Er zat helemaal niets tussen mij en de antenne. Raam stond een stukje gekanteld daar het verder open kan ( luxaflex)
De antenne is gloednieuw dus het lijkt mij sterk dat die defect zou zijn. Ook bij de originele antenne had ik buiten geen bereik.
Zal komende week mijn iPhone en iPad eens meenemen naar een kennis en kijken of ze daar wel op zijn wifi netwerk werken.
Voor zover dank voor jullie input. Zodra ik meer weet laat ik het weten.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd zou ik nog even terug komen met de uitslag. Ik weet nu wat het probleem is en idd zoals gemeld door Orion heeft het glas een soort coating laag wat de problemen veroorzaakt. Ik heb nu op alle 3 de ingangen van de router een antenne aangesloten en na veel richten heb ik overal in de tuin wifi. Op de ene plaats wel iets beter als de andere maar het werkt, zelfs in de schuur.
Ik dank jullie allen voor het meedenken en bijdragen van de oplossing.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heel mooi :)

Graag gedaan en jij bedankt voor het terugmelden van de uiteindelijke oplossing.

Pagina: 1