Wifi signaal delen met buren (50 mtr)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Topicstarter
Mijn ouders wonen in een recreatie park waar niet iedereen een telefoon aansluiting heeft.
Zij hebben dat wel dus hebben ze bij Telfort een internet abbo.

Nou willen ze hun verbinding delen met een buurman welke sinds kort een laptop heeft.

Aangezien ze schuin aan de overkant wonen gaat een draad trekken niet lukken, dus hun wifi signaal moet op de een of ander manier opgevangen worden door de buren.

Via een andere forum werd ik op volgende antenne geattendeerd:

Turbo Wifi antenne

Afbeeldingslocatie: http://www.wifiantennes.nl/data/mediablocks/0__705_l_ms1.rvf_3.jpg

Probleem is dat deze een USB aansluiting heeft welke dus rechtstreeks in de laptop zou moeten.
Dat kan, maar is niet handig.

Nou zoek ik een oplossing om het signaal op te vangen en op de een of ander manier naar de buren te versturen welke deze weer draadloos door de laptop te pakken is.

Heeft iemand zoiets al gedaan? en zo ja, wat kunnen we er allemaal voor gebruiken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Is er line of sight, of zitten er obstakels tussen? Zo ja, welke? Wat heb je zelf al geprobeerd?

50 meter is zelfs zonder line of sight geen onoverkomelijke afstand, maar afhankelijk van de locatie van je Telfort modem/router heb je een extra access point nodig om het signaal tot bij de buurman te krijgen. Daar vang je het signaal door middel van een access point in client mode weer op en hang je er eventueel weer een router achter zodat de buurman zijn eigen draadloos netwerkje heeft en in de rest van het huis op internet kan.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Houd er wel rekening mee dat je de leveringsvoorwaarden van de internetleverancier hiermee wél schendt.

Tevens zijn je ouders aansprakelijk voor wat er over de lijn wordt gedaan. Als die buurman er wat minder goede bedoelingen mee heeft dan hebben je ouders heel wat uit te leggen.
Als Brein ineens voor de deur staat omdat de buurman de ganse dag torrents heeft aanstaan (die op de achtergrond draait, waar de beste man misschien helemaal geen idee van heeft, want dat heeft de kleinzoon er op gezet), dan kan dat hele vervelende situaties geven.

Om op je vraag in te gaan. Ik denk dat de 2 goede wireless bridges nodig hebt. Daarnaast is het misschien handig om die in een apart VLAN te zetten, mits je router dat ondersteund. Je wilt je buurman namelijk niet fysiek op hetzelfde LAN hebben als je ouders netwerk. Een (luxe) router en bridge kan ook volstaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 09-07-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Topicstarter
Buurman is 60 dus torrent zal het niet worden. Dit is zijn eerste Laptop dus waarschijnlijk kent hij het woord niet eens.

Buurman gaat alleen op internet om te kunnen mailen met zijn zoon in t buitenland.

Router staat bij mijn ouders op de vensterbank aan de voorkant. Tussen hun en de buurman staat een boom.
Daarom denk ik dat signaal versterkt moet worden.

Dacht zelf dus aan een versterker en aan de andere kant bij de buren een repeater?
Is dat wat?

[ Voor 58% gewijzigd door seninha op 09-07-2012 17:29 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Router op de vensterbank is zowat de meest ideale positie, met één boom ertussen en een afstand van 50 meter heb je met wat geluk geen extra Access Point nodig. Meet eens met inSSIDer (Windows) of WiFi Analyzer (Android) wat de signaalsterkte is bij de buurman, zo dicht mogelijk bij de router.

Van repeaters blijf je overigens best zo ver mogelijk vandaan. Een setup met een Access Point in client mode en daarachter een eigen router werkt veel beter. Probleem met repeaters is dat die dingen maar één radio hebben (waardoor je snelheid halveert en je latency verhoogt) en je veel beperkter bent in uitbreiden/aanpassen van je setup als er iets niet goed werkt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.