Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Topicstarter
Allen,

Op dit moment heb ik mezelf de volgende uitdaging gegeven:

Als hulpverlener bij het Rode Kruis wordt mij vaak gevraagd of ik een rit kan doen (das 1 of meerdere personen ophalen in de PAM en die ergens anders afzetten...soort taxi dienst) of een hulpverlening kan draaien.
Op dit moment wordt dat gedaan d.m.v. van een word documentje rond te mailen met daarin alle ritten of hulpverleningen voor die maand. Dit docu'tje wordt dus 1x per maand verstuurd. Daarnaast zijn er nog weleens wat last minute dingen.

Ook is er een lijst van vrijwilligers met daarop naam, telefoon, email, adres en vaardigheden (EHBO, chauffeur, wandelletsels, AED, etc. etc.)
Zoals het elke goede personenlijst betaamd, verandert deze geregeld en krijgen we dus weer een nieuwe lijst.

Uiteraard wil ik dit graag automatiseren en ben ik opzoek gegaan naar een software pakket (client-server) wat dit voor ons zou kunnen doen.

Eisenlijstje:
  1. Gratis. Rode kruis is een organisatie van vrijwilligers, dus hoe minder het kost...
  2. Samenwerken. Het is essentieel dat er samengewerkt kan worden in verschillende agenda's zodat bij ziekte etc...jullie kennen het wel.
  3. Eenvoudig. Met mijn 28 jaar ben ik, op de jeugdopleidingen na, een van de jongste maar de gemiddelde leeftijd ligt toch wel boven de 45 schat ik...misschien zelfs wel 50...
  4. Kalender en contacten. Ik wil graag beide 'problemen' aanpakken dus als dat in 1 oplossing kan...
Uiteraard ben ik zelf ook al op zoek gegaan en vond:

Group-Office.
Leuk pakket, nederlandse ontwikkelaars en een community variant.
Nadeel is dat het veel te uitgebreid is. Er zit CRM, file sharing, Projecten, Email enz. in. Dat maakt het te uitgebreid, te omslachtig en te moeilijk om te begrijpen voor de doelgroep.

CalendarServer.
Open source project van Apple. Lijkt heel weinig opties te hebben...alleen kalenders en contactpersonen. Wat ik alleen mis is een simpele client. Er worden daar wel een paar genoemd zoals de Apple apparaten maar niet iedereen heeft die.
Chandler lijkt al een hele tijd niet meer geupdate.
Sunbird wordt niet meer geupdate. Daarvoor in de plaats is Lightning gekomen maar dat werkt alleen samen met Thunderbird en daarmee wordt het weer te omslachtig.

Chandler:
Dit project heeft ook een server variant maar lees bovenstaande. Lijkt een dood project.

Heeft iemand andere ideeën? er zijn ooit wel programma's gemaakt door Rode Kruis leden maar zodra deze weg gaan is ook het programma over. Heb er al aangedacht om gewoon zelf een website te maken, zo moeilijk is dat namelijk niet maar dan zit ik met het zelfde probleem. als ik weg ga, wie gaat dan het onderhoud aan die website overnemen...?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou het veel eenvoudiger houden, Google Apps bijvoorbeeld. 1 mailbox maken met kalender waar iedereen op kan inloggen?
Ben je direct van het probleem af wanneer mensen vertrekken, ww wijzigen van het algemene account en klaar.
Geheel webbased, dus ook geen clientsoftware nodig.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Topicstarter
Hmm...ik denk niet dat dat werkt aangezien mensen wel op een afspraak moeten kunnen reageren (Ja, ik kan wel, nee ik kan niet) en met een enkele mailbox kan ik er ook geen rechten aan hangen (CRUD)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
aaah, een rode kruis collega. Ik heb je ge PM'ed, maar grosso modo komt het hier op neer. Als je in nederland een ANBI beschikking hebt kom je vrijwel zeker in aanmerking voor allerhande software donaties van verschillende vendors. Zie hiervoor http://www.techsoup.nl. Hier kun je dan voor een appel en en ei een SBS 2011 licentie bemachtigen.

Nadeel is dat je wel een servertje zult moeten aanschaffen, wat een flinke investering is. Echter kun je hier wel veel meer dingen mee regelen (e-mail voor je vrijwilligers, een platform waarop geVPN'ed kan worden enz), en allemaal vrij eenvoudig te configureren in een GUI die eigenlijk voor iedereen bekend is. Op onze afdeling werkt een zeer divers pluimage aan mensen met de OWA van Exchange en dat werkt als een tierelier vooral omdat ze de interface herkennen van thuis.