Webhosting uitzoeken - hoe kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ga een website hosten, gemaakt met Joomla, die goed bereikbaar moet zijn. Nu zijn er allerlei cheape hosters, maar dat vertrouw ik niet helemaal. Het is belangrijk dat mijn website snel draait, slechte usability door traagheid kost bezoekers.

Dus ga je op Google zoeken en kom je op websites als ispgids.nl e.d. Maar als je een beetje goed oplet zie je dat hele goedkope hosters praktisch alleen maar goede reviews hebben, allemaal in dezelfde stijl geschreven. Zelfs een review van iemand gezien die wijst op het verwijderd zijn van reviews door de hoster zelf en dat deze het daarna heeft terug geplaatst. Dus die webhost-review-sites vind ik behoorlijk onbetrouwbaar.

Nu heb ik hier gezocht, enkele resultaten gevonden (unlimitedwebhosting.co.uk en Xenius) maar niet bijster veel. Is er ergens een centraal topic voor ofzo? Is het anders geen idee om daar een topic voor aan te maken waarin mensen hun review aan kunnen maken, zoals het films-review topic in de HK? En onder wat voor bedragen kan je er praktisch vanuit gaan dat het prut is?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik hoor vaak goede verhalen over: http://www.versio.nl/
Misschien iets voor jou?

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Zoek je shared hosting? vps? server?

Ligt ook aan je budget natuurlijk. Maar als je meer weet over de types hosting en je budget dan weet je iig waar je moet kijken.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zit zelf momenteel bij Antagonist. Lekker helder pakket voor een vast bedrag. Maar wellicht kan je wat meer info geven over je website. Ga je veel afbeeldingen/fotografie doen, wat verwacht je aan bezoekers, applicaties?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:08
Versio zou ik niet doen.. ben dit jaar 3x meer dan een uur down geweest...

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 13:30

beany

Meeheheheheh

Op bedragen af gaan is erg lastig. De 1 vraagt 10,- is erg goed terwijl de ander 100,25 vraagt en echt bagger is.

Wat tegenwoordig ook 'in' is, is om te hosten bij een cloud provider(Amazon, Microsoft, etc). Daar heb je wel variabele kosten, maar je kan ook erg goed schalen. Wellicht interessant.

Verder is het misschien interessant om te kijken waar andere websites draaien. Tweakers.net draait bij TRUE. Ook al heeft Tweakers haar eigen servers, blijkbaar is het netwerk e.d. goed op orde. Je kan op deze manier ook naar andere sites kijken.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Ervaringen op tweakers zijn nog aardig betrouwbaar, maar vermijdt webhostingtalk (moderators zijn zelf hosters, andere hosters bashen is hun hobby) en zoals je al opmerkte, websites als ISPgids zijn onbetrouwbaar omdat de hosters dit zelf pushen (ik noem geen namen, maar 'post hier iets positiefs en je krijgt 2 euro korting').

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nilsepils schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:06:
Versio zou ik niet doen.. ben dit jaar 3x meer dan een uur down geweest...
Ik zie ook dat ze 100% uptime pakketen hebben, lijkt me niet dat je dan 3x meer dan een uur down bent in een jaar?

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Hosting is van heel veel zaken afhankelijk, de hoeveelheid bezoekers die je in (piektijd) verwacht, de hoeveelheid data die je aanbiedt (opslagruimte) en hoe erg het is als het wellicht een keer een uurtje plat ligt in de nacht voor bijvoorbeeld onderhoud aan de servers. Ook kan je je gaan afvragen in welk land je je data wilt hebben, zo is over het algemeen genomen hosting in een Nederlands serverpark duurder dan in bijvoorbeeld de VS.

Bedenk ook of je een eigen server wilt of dat een shared server voldoende is.

Zelf host ik mijn sites momenteel bij versio en heb ik hier geen klachten over. Antagonist heb ik trouwens ook erg goede ervaringen mee. Voor een 'eenvoudige' website met een paar honderd bezoekers per dag kan je hier prima terecht.

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
dualdev.nl
?

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Gaat om shared zolang m'n zaakje nog moet beginnen ;) Servers wil ik in de buurt hebben ivm lag/ping. NL, BE, UK ofzo. Versio begin ik niet aan.

Op bedragen af gaan is inderdaad moeilijk. Je kan niet stellen dat een hoster vanaf 15e per maand goed is. Maar ik dacht, wellicht kan je stellen dat hosters voor <3e per maand over het algemeen ruck zijn? Cloud Provider zegt me niet zoveel, zal er eens naar kijken.

Ik zal iets vertellen over wat ik ermee wil doen, maar ik wil eigenlijk niet dat dit alleen een "welke host" topic wordt :P Ik wil ook graag weten hoe ik het zelf kan uitvinden. Maar het zal een website voor een ZZP zaakje zijn. Komen niet veel foto's op. Veel belangrijker vind ik dat Joomla snel draait, inc wat lichte extensies. Bezoekers zullen potentiele klanten zijn, vooral particulieren. Niet veel spannends verwacht ik dus.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 09-07-2012 12:12 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Ik heb zelf verschillende hosting providers gebruikt. Versio was daarvan een van de slechtste.
Werkte heel traag en was wel eens down.

De webhost waar ik nooit problemen mee heb, en welke ook nog eens heel erg snel is is ioniq.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Je zou kunnen googlen naar providers die een SLA bieden, zodat je uptime gegarandeerd is. Verder kun je overal wel Joomla hosten zolang ze PHP/MySQL ondersteunen, en suPHP is aan te raden, omdat mappen op 777 zetten niet erg veilig is.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Tja.
Heb inmiddels aardig wat Nederlandse hosts versleten en vind dat Nederlandse budgethosters in de praktijk erg weinig bieden.
Zeker ook omdat in de praktijk 100% uptime en ongelimiteerd alleen loze marketingkreten bleken te zijn, als je site teveel resources vreet of teveel bezoekers krijgt (en dat doet hij al snel, mijn site was, als pure privé site met een eigen fotoalbum, echt geen rocketscience of bezoekersmagneet) voldoe je plots niet aan de Fair Use policy.
En Versio was idd nog zo ongeveer de slechtste ervaring.
Ioniq en Antagonist wel gezien destijds, maar geen optie vanwege te beperkte opslag (mijn site vreet, met name door fotoalbum 6 a 7 GB).

Uiteindelijk kan ik dus geen enkele NL budget host aanraden en ben ik toch weer bij een US host terug.
Zit nu bij Dreamhost.com. En natuurlijk is die ook wel eens down en is daar unlimited ook niet echt unlimited. Maar tot nu toe bieden ze stukken meer waar voor hun geld dan willekeurig welke, vaak zelfs duurdere, NL hoster die ik heb gebruikt. En tot mijn verrassing blijkt Dreamhost zelfs sneller als al die NL hosters (een server in NL is dus ook niet zaligmakend voor de snelheid. Als je ruk hardware op een snelle verbinding zet blijft de performance slecht).

[ Voor 13% gewijzigd door xahmol op 09-07-2012 12:21 ]

• Xaverius
  • Laatst online: 01-11 11:02

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zelf zit ik bij QSIT en ben daar wel tevreden over (ondanks wat rechtenproblemen met Joomla 2.5 die nu wel lijken te werken). Op joomlacommunity.eu zijn er wel wat topics geweest over welke hoster geschikt is. Wellicht dat je daar ook nog wat aan hebt.
http://forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?t=11489
http://forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?t=9695

Een ervaringsoverzicht maken klinkt goed, voor mensen die nog een (nieuwe) hoster is het natuurlijk een uitkomst.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, ik zou dat best op me willen nemen; de huidige overzichten zijn gewoon niet betrouwbaar. En tnx voor de links.

En de rest ook bedankt.

Ecodan warmtepomp

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

hosting.eu is cheap, ruime specificaties en snelle servers :)

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-10 16:28

TheAshcat

Death from Above

Nog geen problemen gehad met Antagonist.nl, goede service ook.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 10:02
antagonist is goed. Als je cheap wil is webreus wel ok

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Antagonist is inderdaad prima, servers zijn vrij vlot maar je zit wel snel met 1000 domeinen op één server (tenminste, dat is bij mijn account het geval). Ben meer tevreden over IXL Hosting, ongeveer 150 domeinen op een server daar en een super snelle en vriendelijke service. Wel iets duurder. Versio o.i.d. waag ik mij niet aan, lees er veel slechte ervaringen over en dat kan ook bijna niet anders voor die prijs.

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-10 16:28

TheAshcat

Death from Above

justahuman schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:29:
antagonist is goed. Als je cheap wil is webreus wel ok
Nee, Webreus is echt ontiegelijk traag af en toe, doe dat jezelf en je klanten niet aan. Zelfde geld voor Mijndomein

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Net even gechat met iXL, 40-50 websites op 1 server bij bussinesshosting, 10tje voor 2,5/100gb, alles d'r op en d'r aan, SLA, harde garanties. Prima te doen :) Klinkt erg goed.

Ecodan warmtepomp

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:37

Quad

Doof

Ik zelf heb nu een VDS bij Flexservers.nl staan, keiharde host die niet kapot te krijgen is.
een 10Gb link internet verbinding (dat is te merken! Ben door 100GB bandwith binnen 3 minuten heen anders..).
Enorm snelle harddisks, want kopieren van A naar B gaat op server ook zo snel dat het een JPEG bestandje lijkt die je kopieert.

Goed, kost mij wel 32,- per maand maar over jaarbasis levert het mij korting op van 3,- per maand.
Edit: Op site staan hogere prijzen, maar bellen doet veel wonderen :-).

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 09-07-2012 14:20 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
VPS heb ik nu geen tijd voor; ik kan wel met Linux omgaan maar in het beheer van een server moet ik me verdiepen. Daar heb ik nu geen tijd voor; bezig met website en opzetten eigen zaak náást fulltime baan :P

Ecodan warmtepomp

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Ik heb een aantal jaren bij Alfahosting gezeten. Snelle service en support, ook tijdens het weekend. Voor zover ik weet, heeft die er nooit uitgelegen.

Ik heb nu 1 domein verhuist naar DeziWeb, omdat ik wat goedkoper wou (verdien er geen geld mee, en heb een 5-tal domeinen). Maar de site heeft er nu al een 2 keer een paar uur uitgelegen, en ben er nog geen week klant :-(. Support reageerde na 23 uur, met de melding dat er wat problemen waren met de bewuste server. Ik ben erg aan het twijfelen om misschien toch verder te kijken, maar ik geef ze nog 1 kans.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39
Hier nog een tevreden Antagonist gebruiker. Ook de service is top, bij problemen met je site wordt goed mee gezocht naar een oplossing.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:37

Quad

Doof

JT schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:24:
VPS heb ik nu geen tijd voor; ik kan wel met Linux omgaan maar in het beheer van een server moet ik me verdiepen. Daar heb ik nu geen tijd voor; bezig met website en opzetten eigen zaak náást fulltime baan :P
Dacht ik al, maar ik denk meld toch maar even ;-).
Er worden voldoende opties gemeld hier, dus daar moet je vast wel mee uit komen.
Kijk en vergelijk zou ik zeggen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 21:53
Hier nog een tevreden ex-antagonist gebruiker. De enige reden dat ik daar weg ging, is omdat ik meerdere domeinnamen had en niet meerdere hostingpakketten wou aanschaffen. (Ohja, en ik wou custom modules). Antagonist is een prima hoster, en reageert ook lekker vlot op hun email.

Nu zit ik inmiddels aan mijn 3e VPS, en deze lijkt eindelijk fatsoenlijk te zijn.

Rare vogel in spe

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ikzelf zit al enige tijd met een VPSje bij Strato. Zeer over te spreken. Ik wil zelf gewoon volledig root toegang zonder 't gezemer met een volledige dedicated bak. Die gaan stuk etc etc. http://www.strato.nl/server/virtual-server/ voor €6.90 heb je al wat, ik heb die van €16.90 (hoewel ik er €17.90 voor betaal in DE)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Henryht
  • Laatst online: 02-02 19:07
Ik ben toevallig ook op zoek naar een goede host, en kwam bij toeval hier terecht :P
Op een ander forum heb ik gehoord dat webreus fantastisch was (wat ik niet helemaal geloof). Een paar hosts die me op het eerste gezicht goed lijken:
Antagonist / Neostrada / Simple Hosting / IC Hosting / ioniq

Alleen denk ik dat snelheid een van de belangrijkste zaken is. Dus misschien kunnen de antagonist klanten hier hun URL posten, zodat we kunnen zien hoe goed de performance werkelijk is?

P.S Waarschijnlijk maakt het ook uit of je een business (zakelijke etc.) of normaal pakket hebt.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dat is bij iXL hetzelfde, personal zit op gemiddeld 200 websites op 1 server, kunnen uitschieters bij komen als er op een server een reseller zit (zelfde servers). Bussiness 40-50 gemiddeld met harde garantie mbt uptime e.d. Ik kan je aanraden even bij iXL te kijken, het chatgesprek wat ik had kwam erg positief over.

Ecodan warmtepomp

• Henryht
Is iXL wel zo goed als het lijkt, met zulke prijzen? €1,- per maand voor 250 MB schijfruimte en 20 GB dataverkeer. 2 domeinnamen en onbeperkte mailadressen?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-11 11:46

Saven

Administrator

goede vraag, kun je beter naar http://www.gethost.nl is niet duur en support is snel; pakweg binnen een half uur heb je al een reactie, ook in het weekend. Desnoods kun je bellen :) heb een aantal klanten daar onder gebracht

• Henryht
Kun je misschien een linkje plaatsen van een website die je daar hebt staan? En welk pakket heb je genomen?

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 18:41

SilentSimon

Have you been hopped?

Al jaren tevreden gebruiker van Sohosted.com, die lui zitten ook op IRC te helpdesken, lekker makkelijk

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Henryht schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:25:
Is iXL wel zo goed als het lijkt, met zulke prijzen? €1,- per maand voor 250 MB schijfruimte en 20 GB dataverkeer. 2 domeinnamen en onbeperkte mailadressen?
Even bij Business hosting kijken ;)

Wat je zegt over iXL kan je trouwens ook zeggen over GetHost :P

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 10-07-2012 18:36 ]

Ecodan warmtepomp

• Henryht
Hoe is de uptime en snelheid van de genoemde hosters? Want met alleen service kom je er eigenlijk niet :)
In principe vind ik dat een website er (bijna) nooit uit mag liggen. En ook niet dat het heel lang duurt om te laden. Elke seconde telt, vooral bij een webshop met potentiële klanten.

P.S Is Business hosting sneller/betrouwbaarder dan de standaard versie?

[ Voor 11% gewijzigd door Henryht op 10-07-2012 18:36 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dat zeg ik, kijk even bij de Business hosting van iXL. Ik weet niet hoe ze qua performance zijn in de praktijk, maar het chatgesprek was erg positief en de voorwaarden van business hosting bij hun kliken in ieder geval goed.
P.S Is Business hosting sneller/betrouwbaarder dan de standaard versie?
Lees mijn bovenstaande posts nog eens een keer en kijk naar de voorwaarden en SLA ervan.

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 10-07-2012 18:40 ]

Ecodan warmtepomp

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JT schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:11:
Gaat om shared zolang m'n zaakje nog moet beginnen ;) Servers wil ik in de buurt hebben ivm lag/ping. NL, BE, UK ofzo. Versio begin ik niet aan.
Een lage ping is voor een website / webserver dan ook geheel niet interessant.

Verwijderd

Henryht schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:07:
Ik ben toevallig ook op zoek naar een goede host, en kwam bij toeval hier terecht :P
Op een ander forum heb ik gehoord dat webreus fantastisch was (wat ik niet helemaal geloof). Een paar hosts die me op het eerste gezicht goed lijken:
Antagonist / Neostrada / Simple Hosting / IC Hosting / ioniq

Alleen denk ik dat snelheid een van de belangrijkste zaken is. Dus misschien kunnen de antagonist klanten hier hun URL posten, zodat we kunnen zien hoe goed de performance werkelijk is?

P.S Waarschijnlijk maakt het ook uit of je een business (zakelijke etc.) of normaal pakket hebt.
Webreus niet aan beginnen, ziet er niet betrouwbaar uit :P (en zwaar verouderd)
Lemming shared webhosting voor €0,00 per maand eens proberen?
Testbestand: lemminggaming.org/testfile.bin
Loadbalanced over 2 servers :P, 99,9999% uptime :P
php 5.3, mysql en postgresql, apache
10GB disk space
250GB bandwidth
Onbeperkte mail en ftp

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 18:41 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:40:
[...]
Een lage ping is voor een website / webserver dan ook geheel niet interessant.
Als het voor een pagina al 200ms kost voordat het verzoek aankomt, dan lijkt me dat niet positief voor de performance van je website? Of roep ik nu iets raars?

Ecodan warmtepomp

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-10 13:58

Bananenspin

Omdat het kan

Ik kan je http://osah.nl/ aanbevelen, nog geen een keer downtime gehad en goeie laadtijden voor mijn websites. Ze vragen ook (naar mijn mening) realistische prijzen. Heb ook nog twee sites bij versio draaien maar zakelijk zou ik daar nooit iets hosten.

HOI.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JT schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:41:
Als het voor een pagina al 200ms kost voordat het verzoek aankomt, dan lijkt me dat niet positief voor de performance van je website? Of roep ik nu iets raars?
200 miliseconden moeten wachten vooraleer je een pagina ziet... Ik weet niet, maar dat merk je bijna niet, dat is echt zo hard verwaarloosbaar, daar moet je echt niet (meer) je webhoster op kiezen.

Verwijderd

CptChaos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:46:
[...]
200 miliseconden moeten wachten vooraleer je een pagina ziet... Ik weet niet, maar dat merk je bijna niet, dat is echt zo hard verwaarloosbaar, daar moet je echt niet (meer) je webhoster op kiezen.
>_>
Mijn webserver doet er 78ms over om een pagina van 238Kb te weergeven... 200ms is niet verwaarloosbaar maar gewoon ******** sloom
En voordat verzoek aankomt ben je waarschijnlijk langer aan het wachten... verzoek moet verwerkt worden door webserver, verzoek moet uitgevoerd worden, en er moet resultaat terug
Vooral in sites met AJAX merk je dit

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 18:49 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:47:
[...]

>_>
Mijn webserver doet er 78ms over om een pagina van 238Kb te weergeven... 200ms is niet verwaarloosbaar maar gewoon ******** sloom
Een webserver geeft geen pagina weer, die parsed hem. Een pagina in 0,078 geparsed hebben is vrij netjes hoor!

Er is een verschil tussen parsen en een ping, hou daar rekening mee.

Verwijderd

CptChaos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:48:
[...]
Een webserver geeft geen pagina weer, die parsed hem. Een pagina in 0,078 geparsed hebben is vrij netjes hoor!

Er is een verschil tussen parsen en een ping, hou daar rekening mee.
Foutje, sorry :P
Contact met webserver is gelegd in 20ms, vanaf dan duurt het 58ms :P

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
200ms x 2 is 400ms voor alles weer terug is bij de client. Ik vind dat fors.

Ecodan warmtepomp

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat is fors voor een online game, maar voor een webpagina echt helemaal niets.

[ Voor 68% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-07-2012 18:53 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:51:
Dat is fors voor een online game, maar voor een webpagina echt helemaal niets.
Dat was zo in 2011, nu wil ik snel sites laden
Als ik een halve seconde moet wachten totdat de data naar mijn browser komt wordt ik echt nie blij

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:54:
[...]

Als ik een halve seconde moet wachten totdat de data naar mijn browser komt wordt ik echt nie blij
Dan zul je wel de hele dag aan het huilen zijn, want zoveel sites zijn er niet die je sneller dan dat een pagina kunnen leveren.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:54:
In een halve seconde een pagina op je browser zien is ongelofelijk snel... Weet niet hoe het bij jou zit, maar draai eens YSlow over pagina's van Tweakers.net? Je zult zien dat het altijd méér dan een halve seconde is voordat de pagina klaar is met laden.

(Bij mij doet Tweakers.net er in in ieder geval 1 seconde over (als ik een post van mezelf wil editen), vraag ik een pagina op (dit topic), gaat dat gelijk naar 3 seconden!)

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2012 19:00 ]

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:56:
[...]

Dan zul je wel de hele dag aan het huilen zijn, want zoveel sites zijn er niet die je sneller dan dat een pagina kunnen leveren.
Dat klopt xD

Verwijderd

Ik heb met chrome ontwikkelaartools gekeken hoe snel de content van t.net opgehaald werd
t.net servers, deze forumpagina: 348ms, externe site google analytics waar t.net een bestandje van nodig heeft 705ms
200ms om te renderen, zolang het binnen een seconde is huil ik nie :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En doe nu eens uitrekenen wat het complete laden (dus ook het renderen) qua tijd kost voor dit topic? :)
Maar goed, voor jullie beleving zit je dan dus al aan 1000ms 'ping'... ;)

Volgende keer je post even editien ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2012 19:05 ]

Verwijderd

CptChaos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:05:
En doe nu eens uitrekenen wat het complete laden (dus ook het renderen) qua tijd kost voor dit topic? :)

Volgende keer je post even editien ;)
Tja, mn quadcore overclocked op 4,3ghz is nie zo snel :P
980ms incl render tijd, net binnen mijn marges
Helaas zijn er teveel sites met veel rommel :(
heb laatst een giezien die 2,56s deed om te laden, bleeh

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CPU alleen is ook niet alles... ;) Het is ook afhankelijk van de browser (en eventuele add-ons die je gebruikt).
Gezien de snelheid van de processoren van tegenwoordig ga ik eigenlijk van dat laatste uit. ;)

Verwijderd

idd, google chrome als browser :P
Kan vast sneller met lynx :P

• Henryht
Ok, best interessant allemaal (ik lees het ook met plezier), maar volgens mij ging het in eerste instantie om de hosting. En gezien de meeste hosters geen laadtijden op hun site's vermelden schiet het zo ook niet echt op :P

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Het punt was, dat je jezelf behoorlijk beperkt in je keuze door een "lokale" host te eisen vanwege ping/lag, terwijl dat (m.i.) helemaal niet nodig is. 400ms round-trip is voor de meeste mensen prima acceptabel voor een webpagina.

• Henryht
Ok, Antanogist, OSAH, GetHost, Sohosted en iXL hosting worden hier genoemd. Het valt me wel op dat het echt heel moeilijk te vinden is of ze b.v. Magento ondersteuning bieden met SSL (een eigen IP dus).

Maar GetHost kost bijvoorbeeld niet eens 15 euro per jaar (incl. BTW). Dat is zelfs stukken goedkoper (de helft) dan mijndomein, die zo slecht schijnt te zijn. Hoe zit dat dan?

Sohosted lijkt me best goed, maar dat het zo goedkoop is vind ik nog steeds apart :P
iXL Hosting lijkt me ook goed, maar heeft wel enorme prijsverschillen tussen Personal en Business Webhosting. Nu hoor ik graag van een ervaren gebruiker of hier (behalve de bandbreedte, webruimte en prijs) verder nog verschil in zit. Je betaalt er nou eenmaal het 10-dubbele voor!!!

EDIT: Sohosted ondersteunt geen SSL bij shared hosting. Bij de rest zijn de mailtjes al de deur uit. (Ik kan de chat helaas niet vinden bij iXL Hosting). Zodra ik wat hoor post ik het natuurlijk hier ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Henryht op 10-07-2012 21:15 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
De chat is offline, buiten kantoortijden ;) Ik vermoed overigens dat je voor een eigen IP een VPS moet nemen.

Ecodan warmtepomp

• Henryht
Yep, klopt, maar die prijzen zijn niet zo fris.

EDIT: iXL Hosting heeft me nu nog (op zo'n tijdstip) binnen 20 min beantwoord via mail :|
Wow, en OSAH nu ook al!

[ Voor 57% gewijzigd door Henryht op 10-07-2012 21:50 ]

Verwijderd

Lol, prijzen zijn nog best hoog voor shared webhosting, heb gisteren nog een VPS bij tailoredvps genomen voor €2,85/maand xD
Eigen IP, 500Gb bandwidth, 30Gb diskspace en een goede uptime
En een stukje uit de SLA:
Tailored VPS guarantees a 99.9% uptime stated in this Service Level Agreement (SLA) for unplanned/unexpected downtime
Credits
Any downtime longer than 1 hour that applicable to our SLA will be credited according to the following:
1st Hour: 1 day credit
Each Additional Hour: 12 hours credit

• Henryht
Dat vind ik wel een beetje raar, want op de site zie ik een minimumprijs van $4.95 per maand = €4,03. En dan hebben we het over 100GB bandwidth etc.

Verwijderd

Henryht schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:32:
Dat vind ik wel een beetje raar, want op de site zie ik een minimumprijs van $4.95 per maand = €4,03. En dan hebben we het over 100GB bandwidth etc.
Equal Share / 1 Core256MB / 384MB Burstable30GB RAID10 Protected 500GB Premium Bandwidth
Met coupon LIBERTY was het bij mij €2,89*
6 jul 2012 Omrekening van valuta's Voltooid Gegevens -€2,89 EUR

• Xaverius
  • Laatst online: 01-11 11:02

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik neem mijn opmerking over QSIT terug, daar werkt het niet goed. Ik wil in een standaard Joomla 2.5 -installatie. via installatron geïnstalleerd, K2 installeren maar die heeft dan geen rechten op de mediamap, hij kan alleen lezen. Dit terwijl ik eigenaar ben van de installatie en de FTP-laag heb geactiveerd. Krijg ik het volgende antwoord:
Zoals jij Joomla wilt gebruiken zou je de volgende bestanden en mappen van het recht '777' moeten voorzien.
Vervolgens een hele lijst met mappen... Een veel gebruikte extensie zou toch geen 777 nodig moeten hebben? :F

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:40
Henryht schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:30:
Ok, Antanogist, OSAH, GetHost, Sohosted en iXL hosting worden hier genoemd. Het valt me wel op dat het echt heel moeilijk te vinden is of ze b.v. Magento ondersteuning bieden met SSL (een eigen IP dus).
magento is een heel apart verhaal dit product vreet system recources en wil je zeker niet op shared hosting. of je klanten hebben een monniken geduld. Dit moet je echt dedi draaien of 20-40 euro per maand uitgeven aan magento hosting.

How are you doing?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Om de snelheid van een Joomla site te checken bij hosting.eu kan je http://www.groothedde.eu/ proberen.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
IXL ben ik klaar mee; wou een .com domein registreren, gaf eerst aan dat de status onbekend was, daarna vrij. Geregd, bleek toch al bezet te zijn. "Verhuizen" NIET aangevinkt en nu kan ik m'n geld niet terug krijgen :/ Ze bieden me een ander domein aan, maar ik weet nog helemaal niet wat dat dan moet worden... Ik zoek wel een andere hoster.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk voor Vertixo gegaan na het verhaal op webhostingtalk:

http://www.webhostingtalk...-backups.html#post1237517

Daarna gebeld, gast kwam erg eerlijk over, mooi prijsje voor zo een pakket. Hij wist me ook precies uit te leggen waarom IXL uit hun nek lult, hoe verrot Greenbits in elkaar zit en nog wat meer interessante dingen :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1