3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Misschien iets voor jou?
Ligt ook aan je budget natuurlijk. Maar als je meer weet over de types hosting en je budget dan weet je iig waar je moet kijken.
Wat tegenwoordig ook 'in' is, is om te hosten bij een cloud provider(Amazon, Microsoft, etc). Daar heb je wel variabele kosten, maar je kan ook erg goed schalen. Wellicht interessant.
Verder is het misschien interessant om te kijken waar andere websites draaien. Tweakers.net draait bij TRUE. Ook al heeft Tweakers haar eigen servers, blijkbaar is het netwerk e.d. goed op orde. Je kan op deze manier ook naar andere sites kijken.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik zie ook dat ze 100% uptime pakketen hebben, lijkt me niet dat je dan 3x meer dan een uur down bent in een jaar?Nilsepils schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:06:
Versio zou ik niet doen.. ben dit jaar 3x meer dan een uur down geweest...
Bedenk ook of je een eigen server wilt of dat een shared server voldoende is.
Zelf host ik mijn sites momenteel bij versio en heb ik hier geen klachten over. Antagonist heb ik trouwens ook erg goede ervaringen mee. Voor een 'eenvoudige' website met een paar honderd bezoekers per dag kan je hier prima terecht.
Op bedragen af gaan is inderdaad moeilijk. Je kan niet stellen dat een hoster vanaf 15e per maand goed is. Maar ik dacht, wellicht kan je stellen dat hosters voor <3e per maand over het algemeen ruck zijn? Cloud Provider zegt me niet zoveel, zal er eens naar kijken.
Ik zal iets vertellen over wat ik ermee wil doen, maar ik wil eigenlijk niet dat dit alleen een "welke host" topic wordt
[ Voor 3% gewijzigd door JT op 09-07-2012 12:12 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Werkte heel traag en was wel eens down.
De webhost waar ik nooit problemen mee heb, en welke ook nog eens heel erg snel is is ioniq.
Heb inmiddels aardig wat Nederlandse hosts versleten en vind dat Nederlandse budgethosters in de praktijk erg weinig bieden.
Zeker ook omdat in de praktijk 100% uptime en ongelimiteerd alleen loze marketingkreten bleken te zijn, als je site teveel resources vreet of teveel bezoekers krijgt (en dat doet hij al snel, mijn site was, als pure privé site met een eigen fotoalbum, echt geen rocketscience of bezoekersmagneet) voldoe je plots niet aan de Fair Use policy.
En Versio was idd nog zo ongeveer de slechtste ervaring.
Ioniq en Antagonist wel gezien destijds, maar geen optie vanwege te beperkte opslag (mijn site vreet, met name door fotoalbum 6 a 7 GB).
Uiteindelijk kan ik dus geen enkele NL budget host aanraden en ben ik toch weer bij een US host terug.
Zit nu bij Dreamhost.com. En natuurlijk is die ook wel eens down en is daar unlimited ook niet echt unlimited. Maar tot nu toe bieden ze stukken meer waar voor hun geld dan willekeurig welke, vaak zelfs duurdere, NL hoster die ik heb gebruikt. En tot mijn verrassing blijkt Dreamhost zelfs sneller als al die NL hosters (een server in NL is dus ook niet zaligmakend voor de snelheid. Als je ruk hardware op een snelle verbinding zet blijft de performance slecht).
[ Voor 13% gewijzigd door xahmol op 09-07-2012 12:21 ]
http://forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?t=11489
http://forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?t=9695
Een ervaringsoverzicht maken klinkt goed, voor mensen die nog een (nieuwe) hoster is het natuurlijk een uitkomst.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
En de rest ook bedankt.
Ecodan warmtepomp
Nee, Webreus is echt ontiegelijk traag af en toe, doe dat jezelf en je klanten niet aan. Zelfde geld voor Mijndomeinjustahuman schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:29:
antagonist is goed. Als je cheap wil is webreus wel ok
Ecodan warmtepomp
een 10Gb link internet verbinding (dat is te merken! Ben door 100GB bandwith binnen 3 minuten heen anders..).
Enorm snelle harddisks, want kopieren van A naar B gaat op server ook zo snel dat het een JPEG bestandje lijkt die je kopieert.
Goed, kost mij wel 32,- per maand maar over jaarbasis levert het mij korting op van 3,- per maand.
Edit: Op site staan hogere prijzen, maar bellen doet veel wonderen :-).
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 09-07-2012 14:20 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ecodan warmtepomp
Ik heb nu 1 domein verhuist naar DeziWeb, omdat ik wat goedkoper wou (verdien er geen geld mee, en heb een 5-tal domeinen). Maar de site heeft er nu al een 2 keer een paar uur uitgelegen, en ben er nog geen week klant
Sometimes you need to plan for coincidence
Dacht ik al, maar ik denk meld toch maar even ;-).JT schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:24:
VPS heb ik nu geen tijd voor; ik kan wel met Linux omgaan maar in het beheer van een server moet ik me verdiepen. Daar heb ik nu geen tijd voor; bezig met website en opzetten eigen zaak náást fulltime baan
Er worden voldoende opties gemeld hier, dus daar moet je vast wel mee uit komen.
Kijk en vergelijk zou ik zeggen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nu zit ik inmiddels aan mijn 3e VPS, en deze lijkt eindelijk fatsoenlijk te zijn.
Rare vogel in spe
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Op een ander forum heb ik gehoord dat webreus fantastisch was (wat ik niet helemaal geloof). Een paar hosts die me op het eerste gezicht goed lijken:
Antagonist / Neostrada / Simple Hosting / IC Hosting / ioniq
Alleen denk ik dat snelheid een van de belangrijkste zaken is. Dus misschien kunnen de antagonist klanten hier hun URL posten, zodat we kunnen zien hoe goed de performance werkelijk is?
P.S Waarschijnlijk maakt het ook uit of je een business (zakelijke etc.) of normaal pakket hebt.
Ecodan warmtepomp
Even bij Business hosting kijkenHenryht schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:25:
Is iXL wel zo goed als het lijkt, met zulke prijzen? €1,- per maand voor 250 MB schijfruimte en 20 GB dataverkeer. 2 domeinnamen en onbeperkte mailadressen?
Wat je zegt over iXL kan je trouwens ook zeggen over GetHost
[ Voor 9% gewijzigd door JT op 10-07-2012 18:36 ]
Ecodan warmtepomp
In principe vind ik dat een website er (bijna) nooit uit mag liggen. En ook niet dat het heel lang duurt om te laden. Elke seconde telt, vooral bij een webshop met potentiële klanten.
P.S Is Business hosting sneller/betrouwbaarder dan de standaard versie?
[ Voor 11% gewijzigd door Henryht op 10-07-2012 18:36 ]
Lees mijn bovenstaande posts nog eens een keer en kijk naar de voorwaarden en SLA ervan.P.S Is Business hosting sneller/betrouwbaarder dan de standaard versie?
[ Voor 28% gewijzigd door JT op 10-07-2012 18:40 ]
Ecodan warmtepomp
Een lage ping is voor een website / webserver dan ook geheel niet interessant.JT schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:11:
Gaat om shared zolang m'n zaakje nog moet beginnenServers wil ik in de buurt hebben ivm lag/ping. NL, BE, UK ofzo. Versio begin ik niet aan.
Verwijderd
Webreus niet aan beginnen, ziet er niet betrouwbaar uitHenryht schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:07:
Ik ben toevallig ook op zoek naar een goede host, en kwam bij toeval hier terecht
Op een ander forum heb ik gehoord dat webreus fantastisch was (wat ik niet helemaal geloof). Een paar hosts die me op het eerste gezicht goed lijken:
Antagonist / Neostrada / Simple Hosting / IC Hosting / ioniq
Alleen denk ik dat snelheid een van de belangrijkste zaken is. Dus misschien kunnen de antagonist klanten hier hun URL posten, zodat we kunnen zien hoe goed de performance werkelijk is?
P.S Waarschijnlijk maakt het ook uit of je een business (zakelijke etc.) of normaal pakket hebt.
Lemming shared webhosting voor €0,00 per maand eens proberen?
Testbestand: lemminggaming.org/testfile.bin
Loadbalanced over 2 servers
php 5.3, mysql en postgresql, apache
10GB disk space
250GB bandwidth
Onbeperkte mail en ftp
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 18:41 ]
Als het voor een pagina al 200ms kost voordat het verzoek aankomt, dan lijkt me dat niet positief voor de performance van je website? Of roep ik nu iets raars?CptChaos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:40:
[...]
Een lage ping is voor een website / webserver dan ook geheel niet interessant.
Ecodan warmtepomp
HOI.
200 miliseconden moeten wachten vooraleer je een pagina ziet... Ik weet niet, maar dat merk je bijna niet, dat is echt zo hard verwaarloosbaar, daar moet je echt niet (meer) je webhoster op kiezen.JT schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:41:
Als het voor een pagina al 200ms kost voordat het verzoek aankomt, dan lijkt me dat niet positief voor de performance van je website? Of roep ik nu iets raars?
Verwijderd
>_>CptChaos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:46:
[...]
200 miliseconden moeten wachten vooraleer je een pagina ziet... Ik weet niet, maar dat merk je bijna niet, dat is echt zo hard verwaarloosbaar, daar moet je echt niet (meer) je webhoster op kiezen.
Mijn webserver doet er 78ms over om een pagina van 238Kb te weergeven... 200ms is niet verwaarloosbaar maar gewoon ******** sloom
En voordat verzoek aankomt ben je waarschijnlijk langer aan het wachten... verzoek moet verwerkt worden door webserver, verzoek moet uitgevoerd worden, en er moet resultaat terug
Vooral in sites met AJAX merk je dit
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 18:49 ]
Een webserver geeft geen pagina weer, die parsed hem. Een pagina in 0,078 geparsed hebben is vrij netjes hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:47:
[...]
>_>
Mijn webserver doet er 78ms over om een pagina van 238Kb te weergeven... 200ms is niet verwaarloosbaar maar gewoon ******** sloom
Er is een verschil tussen parsen en een ping, hou daar rekening mee.
Verwijderd
Foutje, sorryCptChaos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:48:
[...]
Een webserver geeft geen pagina weer, die parsed hem. Een pagina in 0,078 geparsed hebben is vrij netjes hoor!
Er is een verschil tussen parsen en een ping, hou daar rekening mee.
Contact met webserver is gelegd in 20ms, vanaf dan duurt het 58ms
Ecodan warmtepomp
[ Voor 68% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-07-2012 18:53 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Verwijderd
Dat was zo in 2011, nu wil ik snel sites ladenHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:51:
Dat is fors voor een online game, maar voor een webpagina echt helemaal niets.
Als ik een halve seconde moet wachten totdat de data naar mijn browser komt wordt ik echt nie blij
Dan zul je wel de hele dag aan het huilen zijn, want zoveel sites zijn er niet die je sneller dan dat een pagina kunnen leveren.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:54:
[...]
Dat was zo in 2011, nu wil ik snel sites laden
Als ik een halve seconde moet wachten totdat de data naar mijn browser komt wordt ik echt nie blij
In een halve seconde een pagina op je browser zien is ongelofelijk snel... Weet niet hoe het bij jou zit, maar draai eens YSlow over pagina's van Tweakers.net? Je zult zien dat het altijd méér dan een halve seconde is voordat de pagina klaar is met laden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:54:
Dat was zo in 2011, nu wil ik snel sites laden
(Bij mij doet Tweakers.net er in in ieder geval 1 seconde over (als ik een post van mezelf wil editen), vraag ik een pagina op (dit topic), gaat dat gelijk naar 3 seconden!)
[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2012 19:00 ]
Verwijderd
Dat klopt xDHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:56:
[...]
Dan zul je wel de hele dag aan het huilen zijn, want zoveel sites zijn er niet die je sneller dan dat een pagina kunnen leveren.
Maar goed, voor jullie beleving zit je dan dus al aan 1000ms 'ping'...
Volgende keer je post even editien
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2012 19:05 ]
Verwijderd
Tja, mn quadcore overclocked op 4,3ghz is nie zo snelCptChaos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:05:
En doe nu eens uitrekenen wat het complete laden (dus ook het renderen) qua tijd kost voor dit topic?
Volgende keer je post even editien
980ms incl render tijd, net binnen mijn marges
Helaas zijn er teveel sites met veel rommel
heb laatst een giezien die 2,56s deed om te laden, bleeh
Gezien de snelheid van de processoren van tegenwoordig ga ik eigenlijk van dat laatste uit.
Maar GetHost kost bijvoorbeeld niet eens 15 euro per jaar (incl. BTW). Dat is zelfs stukken goedkoper (de helft) dan mijndomein, die zo slecht schijnt te zijn. Hoe zit dat dan?
Sohosted lijkt me best goed, maar dat het zo goedkoop is vind ik nog steeds apart
iXL Hosting lijkt me ook goed, maar heeft wel enorme prijsverschillen tussen Personal en Business Webhosting. Nu hoor ik graag van een ervaren gebruiker of hier (behalve de bandbreedte, webruimte en prijs) verder nog verschil in zit. Je betaalt er nou eenmaal het 10-dubbele voor!!!
EDIT: Sohosted ondersteunt geen SSL bij shared hosting. Bij de rest zijn de mailtjes al de deur uit. (Ik kan de chat helaas niet vinden bij iXL Hosting). Zodra ik wat hoor post ik het natuurlijk hier
[ Voor 11% gewijzigd door Henryht op 10-07-2012 21:15 ]
Ecodan warmtepomp
EDIT: iXL Hosting heeft me nu nog (op zo'n tijdstip) binnen 20 min beantwoord via mail
Wow, en OSAH nu ook al!
[ Voor 57% gewijzigd door Henryht op 10-07-2012 21:50 ]
Verwijderd
Eigen IP, 500Gb bandwidth, 30Gb diskspace en een goede uptime
En een stukje uit de SLA:
Tailored VPS guarantees a 99.9% uptime stated in this Service Level Agreement (SLA) for unplanned/unexpected downtime
Credits
Any downtime longer than 1 hour that applicable to our SLA will be credited according to the following:
1st Hour: 1 day credit
Each Additional Hour: 12 hours credit
Verwijderd
Equal Share / 1 Core256MB / 384MB Burstable30GB RAID10 Protected 500GB Premium BandwidthHenryht schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:32:
Dat vind ik wel een beetje raar, want op de site zie ik een minimumprijs van $4.95 per maand = €4,03. En dan hebben we het over 100GB bandwidth etc.
Met coupon LIBERTY was het bij mij €2,89*
6 jul 2012 Omrekening van valuta's Voltooid Gegevens -€2,89 EUR
Vervolgens een hele lijst met mappen... Een veel gebruikte extensie zou toch geen 777 nodig moeten hebben?Zoals jij Joomla wilt gebruiken zou je de volgende bestanden en mappen van het recht '777' moeten voorzien.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
magento is een heel apart verhaal dit product vreet system recources en wil je zeker niet op shared hosting. of je klanten hebben een monniken geduld. Dit moet je echt dedi draaien of 20-40 euro per maand uitgeven aan magento hosting.Henryht schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:30:
Ok, Antanogist, OSAH, GetHost, Sohosted en iXL hosting worden hier genoemd. Het valt me wel op dat het echt heel moeilijk te vinden is of ze b.v. Magento ondersteuning bieden met SSL (een eigen IP dus).
How are you doing?
Ecodan warmtepomp
http://www.webhostingtalk...-backups.html#post1237517
Daarna gebeld, gast kwam erg eerlijk over, mooi prijsje voor zo een pakket. Hij wist me ook precies uit te leggen waarom IXL uit hun nek lult, hoe verrot Greenbits in elkaar zit en nog wat meer interessante dingen
Ecodan warmtepomp