Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 19:16
Hallo,

Sinds vorige week heb ik Asus K53Z-SX125V. Een van de aankoopargumenten was de aanwezigheid van Bluetooth dat er volgens de specs van Asus zelf echt op moet zitten. Echter, ik kan deze niet vinden..........

Ik heb al wat onderzoek gedaan. Zo ben ik via Google op deze link van een Support page van Asus gekomen. Naar aanleiding hiervan heb ik een driver van de Asus site gedownload en geïnstalleerd in de hoop dat hiermee de BT-functionaliteit zou worden geactiveerd. Maar, neen, helaas.

Op de K53Z zit een Fn+F2 hotkey. Hiermee zou de Bluetooth functionaliteit kunnen worden ingeschakeld. Echter, hiermee schakel ik alleen WLAN in en/of uit.

Ook heb ik wat speurwerk verricht op GoT, maar tot dusver heb ik (nog) geen mogelijke oplossing kunnen vinden.

Wie kan mij op weg helpen?

Edit:
Omdat ik ervan uitging dat dit Out-Of-The_box al wel zo zou zijn, heb ik (nog) niet naar de BIOS instellingen gekeken. Wellicht dat daar nog de BT-functionaliteit moet worden enabled.

Edit2:
In de BIOS instellingen is niets aan te passen aangaande de Bluetooth functionaliteit.

Wat kan ik nog meer proberen?

Edit3:
Ik heb een supportaanvraag ingediend. To be contuinued....

[ Voor 14% gewijzigd door RicoK op 10-07-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb deze post mijn inziens in de verkeerde rubriek geplaatst.

Kan deze worden verplaatst naar Harde waren > Overige Hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb een ractie gehad van Asus Support die mijn vermoeden bevestigt.

Bluetooth is niet aanwezig op mijn Asus K53Z.

Omdat de leverancier van mijn K53Z foutieve informatie verstrekt op basis waarvan ik mijn aankoop heb gebasseerd heb ik deze hierover geïnformeerd met de verwachting dat deze mij hierin tegemoet kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Inmiddels heb ik een mini Bluetooth dongle ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:33
Hebben ze slecht geregeld dan :P Wel een goed gebaar om je dan alsnog een Bluetooth dongle te geven.

Of kwam dit niet van hun kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ja, dit kwam van hun kant. Ik heb deze bij MyCom aangeschaft. Omdat ik nog binnen de 14 dagen reclameerde kreeg ik de keus óf een andere laptop uitzoeken óf gratis een Bluetooth dongle krijgen. Omdat ik de laptop met deze specs voor een schitterende prijs heb aangeschaft zijn er geen alternatieven voor het zelfde geld. Hierop heb ik gekozen voor de dongle.

Wel een erg goede after sales!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan / had er ook een andere netwerkkaart in kunnen laten zetten, dat is intern, nog mooier dan zo'n losse dongle

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Mmmh, ja, had ook gekund..... Dat realiseer ik mij nu pas.

Echter, MyCom heeft geen interne netwerkkaart in het assortiment zitten.
Pagina: 1