Toon posts:

Laptop neemt slechts enkele UTP kabels aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Dell E5520, wij hebben er zo'n 3 gekocht en ze hebben alle 3 hetzelfde 'probleem'. Ze zijn héél kieskeurig wat betreft UTP kabels. De meeste werken niet, ik heb geprobeerd met verschillende fabrikanten.

In mijn Dell D830 werken ze allemaal perfect, bij de E5520 werkt er slechts eentje. Bij de rest blijven de lampjes gewoon uit en staat die op geen netwerkkabel aangesloten, ook na enkele minuten wachten. Heb de netwerkkaart driver een update gegeven naar de laatste nieuwe versie maar nog steeds is die enorm kieskeurig. Wat kan het probleem zijn? Ik heb een werkende en niet werkende kabel van 2 verschillende fabrikanten bij elkaar genomen en de kleur layout is identiek dezelfde, doch werkt er slechts 1 van de 2 bij de E5520, in mijn D830 werken ze beide perfect.

Klein detail, mijn D830 en de nieuwe E5520's hebben identiek dezelfde netwerkkaart, namelijk de Broadcom NetXtreme 57XX. (misschien in die XX wel een verschil..)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 11:45 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Het enige wat mij zo te binnen schiet is wellicht dat de netwerk adapters geforceerd ingesteld staan op Gigabit. Normaal gesproken staat dit netjes op auto negotiation, maar ik heb zelf weleens dat ik mijn PC (die ik zelf handmatig op gigabit gezet heb), als ik die op een andere kabel aansluit die simpelweg geen gigabit ondersteund (te weinig aders), dan zegt mijn PC gewoon dat er niks aangesloten is.

https://freight.associates

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al aan gedacht maar het staat op auto en met 100Mbit kabels werkt die perfect, het is slechts met echte gigabit kabels dat die héél kieskeurig is.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Wat gebeurd er als je een Gigabit-capable kabel inprikt en hem handmatig op 100Mbit zet? Werkt het dan wel?
Indien ja dan is er misschien iets mis met het 'auto-negotiation' deel van je NIC; Wellicht snapt de NIC wel dat een 100Mbit kabel 100Mbit is, maar kan hij een 1Gbit kabel niet juist 'beoordelen', komt hij er niet uit of het wel 1Gbit capabel is en doet hij gewoon niks.

https://freight.associates