Nieuwe laptop voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 13:38
Beste Tweakers,

De laatste tijd begin ik toch wel wat beperkingen aan mijn PC te merken, daarom wil ik nu een Laptop gaan kopen. Ik heb twee redenen dat ik één laptop wil.
1. Omdat m'n ouders gescheiden zijn en ik dus bij m'n vader of moeder geen goede computer heb, deze laptop kan ik dan meenemen.
2. Dan kan je gewoon lekker op je bed liggen ofz.
Maar toch zou ik graag een laptop willen waar ik niet inkort in mijn 3 beeldschermen die ik op het moment heb.
Eventueel 2 losse beeldschermen en 1 van de laptop, dat maakt me niet veel uit. (Dit voor als ik wel gewoon aan m'n bureau zit.)
Ik had al eventjes gekeken naar een goede laptop en kwam op de MSI GT783-662NL uit.
Ik denk zo van, al wil je een nieuwe kopen, moet je het direct goed doen. Alleen ik weet dus niet of deze prijs deze laptop wel waard is. Er zitten volgens mij super goede componenten in, maar is die dan ook zo lekker snel?
Hebben jullie wat meningen over deze laptop?

Bedankt!
Wouter Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat ben je ermee van plan te gaan doen? Wat is je budget?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Mijn budget is eigenlijk redelijk veel, wel rond de 5000 euro.
En ik wil er gewoon zware games op kunnen spelen en vooral veel open hebben staan, maar dan ook echt veel. Dat als je iets zoekt dat je bijna letterlijk een uur kan zoeken.
Het liefst wil ik gewoon het beste van het beste, ik heb wel is wat prut dingen gehad, maar dat ben ik nu eigenlijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Dat zijn inderdaad geen slechte specs maar ik zou als je zoveel geld uitgeeft wel voor een Ivy Bridge processor gaan. Wil je ruim binnen je budget blijven, dan zou je bijvoorbeeld voor de pricewatch: Samsung NP700Z7C-S01 of de pricewatch unsorted: Asus N76VZ-V2G-T1035V kunnen gaan. Hier kun je ook prima een spelletje mee spelen. Met jou maximum budget kun je zelfs de top-spec Alienware M17x of Apple MacBook Pro Retina samenstellen. Je geeft aan het beste van het beste te willen, maar dit krijg je qua kwaliteit bij MSI niet echt.

[ Voor 11% gewijzigd door HondaRacer op 09-07-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Bedankt voor de reactie, dus je bedoeld zoiets? Klik.
Ik heb deze samengesteld met bijna het maximale van het maximale wat alien ware aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Ja en dan nog 2x 512gb crucial's m4 in en je bent klaar! Die Alienware ziet er goed uit in iedergeval. En ook wel de top in de laptop branche , samen met apple , bto en dat soort merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
ik zou met een budget van 5k niet voor msi gaan, leuke specs maar over het algemeen niet echt degelijk gebouwt.

Ik zou voor dell xps, alienware,apple,of bijv hp elitebooks gaan kwa bouwqualiteit, merken die je sowieso wilt vermijden: acer, packerdbell,msi,tegenwoordig ook toshiba :(

asus verschilt per type wat de qualiteit is, over het algemeend zien ze er wel goed uti:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Macbook pro Retina? xD
alleen de videokaart is niet super high end, maar het is een nog redelijk mobiele laptop als je veel gaat zeulen met het ding of bv op je bed naar films wil kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Sorry, maar ik ben absoluut geen van van Mac. Het is dat bij m'n werk er 2 zijn en m'n vader een iphone en mac air heeft dat ik er überhaupt mee werk.
Ik denk dat ik voor die alienware ga :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Wat echt een aanrader is , is die HDD eruit halen en er een 512gb crucial m4 inzetten , icm die cache ssd heb je een vliegende laptop!

http://configure.us.dell....-r2&c=us&l=en&s=dhs&cs=19

[ Voor 29% gewijzigd door mr.DJ95 op 09-07-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Ik heb nu die M18x samengesteld, ik kom maar op de 7000 uit.
Klik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
wouter0100 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:12:
Ik heb nu die M18x samengesteld, ik kom maar op de 7000 uit.
Klik :')
Je moet wel op de nederlandse site zitten he :p volgens mij verkoopt Dell geen 18" Alienware in Nl, alleen de 17". Sowieso is wat geld besparen nooit verkeerd, je kunt met een epp truc 5% (wat toch wel best veel is op 3.000) en via shopkorting nog eens 7% korting halen (op bedrag excl. btw). Oh en als je googled vind je vast nog wel een kortingsbon van 50 euro oid

Ik heb zelf net even gekeken, en door de standaard processor te houden, de gpu te vervangen door GTX 680 (snelste), het scherm naar full hd en een 750 gb hdd met cache, 16 gb ram, kom ik uit op 2500€ zonder alle korting. Als je de laptop hebt kun je altijd nog even een Samsung of Crucial ssd er in stoppen. Succes iig, en je hoeft in principe niet de volle 5000 euro te besteden, het kan ook naar andere leuke dingen :D

[ Voor 4% gewijzigd door M4gick op 09-07-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Ga is kijken voor een Maingear.
Als je toch 5000 wilt uitgeven kan je ook een XM processor nemen..

[ Voor 52% gewijzigd door Droid op 09-07-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HondaRacer schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:30:
Dat zijn inderdaad geen slechte specs maar ik zou als je zoveel geld uitgeeft wel voor een Ivy Bridge processor gaan. Wil je ruim binnen je budget blijven, dan zou je bijvoorbeeld voor de pricewatch: Samsung NP700Z7C-S01
Ehee :X die is bijna net zo duur als een M17x met GTX 680m. Van iemand die naar dezelfde laptop keek hoorde ik ook dat er mensen waren met koeling problemen..Geen idee wat daar van waar is, maar prijstechnisch gezien is de M17x haast de enig interessante laptop in dit segment.

M17x halen, pricewatch: Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB erin, 4x pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9, en je bent klaar voor €2200. Hetzelfde als de MSI kost, maar met een veel grotere SSD.
itsFuzeh schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:30:
Ga is kijken voor een Maingear.
Dat is clevo. En je hebt mij hopelijk al vaak genoeg horen zeggen dat dat de meerprijs ten opzichte van alienware (ja, meerprijs 8)7 ) niet waard is.

Verder verkoopt dell nederland inderdaad geen M18x, maar vind je zelf ook niet dat je daarmee
2. Dan kan je gewoon lekker op je bed liggen ofz.
Een beetje ver gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:34:
[...]

Ehee :X die is bijna net zo duur als een M17x met GTX 680m. Van iemand die naar dezelfde laptop keek hoorde ik ook dat er mensen waren met koeling problemen..Geen idee wat daar van waar is, maar prijstechnisch gezien is de M17x haast de enig interessante laptop in dit segment.

M17x halen, pricewatch: Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB erin, 4x pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9, en je bent klaar voor €2200. Hetzelfde als de MSI kost, maar met een veel grotere SSD.

[...]

Dat is clevo. En je hebt mij hopelijk al vaak genoeg horen zeggen dat dat de meerprijs ten opzichte van alienware (ja, meerprijs 8)7 ) niet waard is.

Verder verkoopt dell nederland inderdaad geen M18x, maar vind je zelf ook niet dat je daarmee
[...]

Een beetje ver gaat?
Dat is dan wel weer waar, maar volgensmij is dit weer zo'n topic van: Eens kijken wat ik voor 5000 euro kan krijgen.
Was er laatst ook op het desktopforum het draait er op uit dat er toch niets gekocht wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Droid op 09-07-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@itsFuzeh
Ik zie hem inderdaad ook al aankomen. Onder andere omdat dit het eerste topic is van deze 15 jarige jonge, die ervaring heeft met alle besturing systemen en programmeer talen.

Maar oke als hij dan toch die 5000 euro heeft sowieso niet voor alienware gaan. Vriend van mij heeft zo een m17x buiten dat het ding zelf en de voeding 2 blokken beton zijn... Is er nog het probleem van de kerst verlichting en betalen voor het "design". Ik zou bij BTO eentje samenstellen naar je eigen eisen no nonsens en goede prijs/kwaliteit.

Maar misschien eerst even zorgen dat je het geld er ook daadwerkelijk voor hebt en jezelf als webdeveloper niet rijk rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:58:
Maar oke als hij dan toch die 5000 euro heeft sowieso niet voor alienware gaan. Vriend van mij heeft zo een m17x buiten dat het ding zelf en de voeding 2 blokken beton zijn... Is er nog het probleem van de kerst verlichting en betalen voor het "design". Ik zou bij BTO eentje samenstellen naar je eigen eisen no nonsens en goede prijs/kwaliteit.
Alleen:

Is de voeding van die BTO's zwaarder/logger dan bij alienware.
Zijn de BTO's fors duurder dan een alienware, nog los van het enorme verschil in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:00:
[...]

Alleen:

Is de voeding van die BTO's zwaarder/logger dan bij alienware.
Zijn de BTO's fors duurder dan een alienware, nog los van het enorme verschil in kwaliteit.
Duurder? Ik heb net even berekend, met een X•BOOK 17CL47-7970 i7 QUAD & Alienware M17x

Ik heb in de BTO aangepast: de netwerk kaart naar intel N-2230 (zit in Alienware) en de SSD naar een 750 gb hdd (zit ook in Alienware) - 1.500 euro.

In de Alienware aangepast:

Videokaart naar 7970M
8 GB RAM
750 Gb hdd
HD scherm

Prijs: 1850.

Na epp: 1850*0.92 = 1702
Shopkorting: (1702-((1702/119))*19)*0.93 = 1331
1331+280 = 1601 euro totaal aangezien shopkorting op de excl btw is en niet incl

Scheelt dus alsnog 100 euro, aan de TS om reviews te lezen en zijn oordeel te vellen. (Ook ik ben geen fan van de kerst verlichting)

Edit: er zit dan alleen geen windows bij de BTO, maarja :+

[ Voor 4% gewijzigd door M4gick op 09-07-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom op € 1,514 + verzendkosten. Terwijl er inderdaad nog windows bij de BTO moet. Ik dacht dat het verschil groter was, misschien omdatik vorige keer rekende met de GTX 680m en een andere dealer.. Het gaat mij meer om het verschil in kwaliteit.

edit: ah ik weet hem al. Ik vergeleek de vorige keer met xnotebooks, omdat je daar als enige (?) een fatsoenlijk scherm kan krijgen. Bij de andere dealers heb je kans(?) op een bepaalde chi-mei waar nogal over geklaagd wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 17:59 ]

Pagina: 1