Low profile videokaart

Pagina: 1
Acties:

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Ik heb me de afgelopen tijd een klein systeempje samengesteld dat bestaat uit de volgende onderdelen:

kastje met voeding: http://www.informatique.nl/490007/inwin-bm639-black.html
processor: Intel G620 wordt binnenkort vervangen voro een i3 of i5 exemplaar
geheugen: 2 x 4 GB DDR3
moederbord: Asrock H61M-ITX
hardeschijf: 320 GB SATA, wordt binnenkort vervangen voor een 1 TB exemplaar
optical: Asus DVDRW SATA geval

Mijn probleem is echter de videokaart, ik merk dat ik net teveel vraag van de ingebouwde Intel chip, hij komt verder dan ik verwacht had maar is gewoonweg niet toereikend op game gebied. Ik game niet veel, maar de Intel chip kan het gewoonweg net niet aan. Ik speel voornamelijk wat oudere games (race 07 en Trackmania 2 Canyon), het modernste wat ik speel is COD MW3. Ik hoef het niet allemaal op het hoogste grafische detail te spelen, het gaat erom dat ik het vooral soepel kan doen. Ik zoek dus vooral een Low profile kaartje dat vooral ook niet te heet wordt gezien de lekker compacte behuizing. Ik ken de kracht van de AMD Radeon HD5450, maar zoek eigenlijk iets wat net iets sterker is. Ik zit wel met een beperkt budget van maks 75 euro, maar wat is nou de beste keuze ? Ik heb bijvoorbeeld kaarten van AMD voorbij zien komen met een 128 bit geheugen bus (was altijd belangrijk, geen idee of dat nog steeds veel scheelt t.o.v. 64 bit ?) uit de 6570 serie maar ik heb geen idee hoe warm die dingen worden. Graag zou ik wat advies krijgen van mensen die er meer kaas van gegeten hebben.

Mijn dank is groot :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
6570? pricewatch: HIS 6570 Silence 1GB DDR3 PCI-E DVI/HDMI/ VGA

Zoveel low-profile kaarten zijn er niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-07-2012 19:09 ]

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11-2025

TopTon

Power 2 PC's

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)