system reserved >> complete hdd verdwenen!

Pagina: 1
Acties:

• tomtje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11-2025
Beste tweakers,

Ik heb voor mijn oom een nieuwe ssd in zijn computer gezet, deze leek niet goed te werken. Ik kreeg namelijk maar een extra schijf te zien bij mijn computer, system reserved geheten. De ssd is 128 gb, de nieuwe system reserved schijf maar 100 mb. Na wat zoeken kwam ik erachter dat windows 7 dit doet bij de installatie (ik had helemaal niks geinstalleerd sinds ik de ssd geplaatst heb! ). Aangezien het besturingssysteem toch op de ssd moest komen, de installatie van windows 7 toch maar gestart. De ssd werd in de installatieprocedure van windows gelukkig wel goed herkent. Na de installatie bleek dat een van de drie harde schijven ineens nergens meer te vinden is! De computer bevat 4 schijven 128gb ssd, 2x 1tb hdd en nog een 2tb hdd. Bij mijn computer zie ik ook maar 4 schijven waarvan een dus system reserved :s.
Op geen van de schijven staat veel geinstalleerd, dus alle mogelijke oplossingen zijn goed.

Wie kan mij helpen?

groeten tom

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 11:11

amas

Law of Nature: Chaos

Misschien heb je de schijf niet geformatteerd? Kijk eens in de disk management: Rechtermuisknop op Deze Computer -> Manage (Beheer), en dan onder "storage" (opslag), disk management (schijfbeheer). Staat daar toevallig een zwarte balk bij een van de harde schijven? Dat betekent namelijk dat deze schijf niet geformatteerd is.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• FreakingSTFU
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik heb niet veel vestand van hoe en wat een Sata controller nou wel en niet moet kunnen, maar wat je zou kunnen proberen is 1 voor 1 steeds 1 schijf los te kopelen kijken of je misschien maximaal 4 "schijven" kan hebben en of ze natuurlijk nog alle 4 werken. Dit is geen oplossing maar zou een paar dingen uit kunnen sluiten.

• tomtje
aha! Dat lijkt inderdaad het geval te zijn! Nu weet ik alleen niet hoe ik hem moet formatteren. In mijn computer staat hij namelijk niet en ik weet niet hoe ik kan formateren in computerbeheer.

• tomtje
laat maar, ik was weer te snel. Het is ondertussen gelukt, harstikke bedankt voor de snelle reactie en de goede hulp!

Verwijderd

tomtje schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:06:
laat maar, ik was weer te snel. Het is ondertussen gelukt, harstikke bedankt voor de snelle reactie en de goede hulp!
Ik heb hetzelfde probleem, mag ik vragen hoe het jouw gelukt is de harde schijf werkende te krijgen? Ik zie de mijne namelijk ook niet in Mijn Computer...

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 11:11

amas

Law of Nature: Chaos

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:06:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, mag ik vragen hoe het jouw gelukt is de harde schijf werkende te krijgen? Ik zie de mijne namelijk ook niet in Mijn Computer...
Als je in schijfbeheer zit, klik je met de rechtermuisknop op de schijf die je wilt formatteren. In de drop-down klik je dan op "formateren" of "Nieuw volume". Weet het niet zeker, maar de laatste is sowieso goed :) Laat maar weten als het wel of niet is gelukt.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Als je niet weet waar je mee bezig bent, moet je het misschien niet doen ;)

Volgende keer de reguliere HDD los trekken (als pc uit staat) voor je dit soort dingen gaat doen.
Kun je niet de verkeerde schijf poetsen ;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1