Marantz SR5006 + Laptop via HDMI = geen geluid over speakers

Pagina: 1
Acties:

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-01 20:17

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Topicstarter
Voor goede vrienden zoek ik een antwoord op het volgende "probleem", wellicht heel simpel maar omdat ik de apparaatuur hier nu niet voor me heb staan hoop ik dat een gebruiker van de desbetreffende AV receiver me op weg kan helpen.

Als de laptop aangesloten wordt op de AV receiver via HDMI (bijv AUX of DVD) dan wordt het beeld wel naar de TV doorgegeven maar audio niet naar de aangesloten speakers. (Het lijkt net of het audio gedeelte geen ontvanger ziet aan de kant van de receiver, omdat de laptop speakers blijven werken.) Aangezien de audio wel doorgegeven wordt op het moment dat de laptop direct aangesloten is op de TV lijkt het mij een setting op de receiver te zijn.

De handleiding en google hebben me niet veel verder kunnen helpen, iemand een idee ?

Powered By C8H10N4O2

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Het kan zijn dat de laptop de TV herkent als apparaat met beeld en geluid en daarom alles doorstuurt. Wellicht dat de laptop de receiver niet als zodanig ziet en dus alleen beeld stuurt. Oftewel, kijk eens naar de eigenschappen van het geluid als je de laptop met op de receiver aan hebt gesloten. Dus of het geluid ook over HDMI wordt gestuurd. De receiver aanwijzen als verdachte kan je pas doen als je zeker weet dat het in de bron goed staat, bij het begin van de keten beginnen met het zoeken naar het probleem ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-01 20:17

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Topicstarter
Als ik bij de laptop handmatig het geluid op HDMI-uit zet (wanneer aangesloten op de receiver) gaan de speakers van de laptop uit, maar wordt er geen geluid afgespeeld door de AV receiver op de speakers.

Dit had ik reeds getest maar niet vermeld in mijn post....