Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond Tweakers,

Ik ben nieuwe in deze fora, voornamelijk omdat ik met een klein probleempje zit. Ik heb mijn vers gebouwde PC, gisteren gemaakt, hier op mijn bureau staan, maar de OS setup wil niet opstarten bij boot. Hier is een lijst van alle hardware (if needed): MB: Crosshair V Formula ; CPU: AMD Phenom II X4 ; HDD: 2x Seagate Barracuda 1TB 7200 rpm ; PSU: Corsair GS700 ; GPU: Sapphire Radeon HD 7850 ; ODD: Sony Optiarc ; Overigens is de OS Windows 7 64 bit EN-US, zowel op USB als DVD, hulp zou zeer vriendelijk zijn en ik zou heel erg dankbaar zijn...

Fijne avond,

Met vriendelijke groet,

J. Schilperoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:19
kan je wel je boot-priority aanpassen? of kan dat zelfs niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:15:
Overigens is de OS Windows 7 64 bit EN-US, zowel op USB als DVD
Weet je 100% zeker dat ze bootable zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

Misschien forced je HDD wel de opstart en kan je er daardoor niet tussen komen, bij mij bleek het een bruggetje op de HDD het probleem te zijn.

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie misschien uitleggen wat te doen, ik ben zeg maar niet echt bekend met alle benamingen voor de pc, ik weet de basics maar verder is het echt geen piece of cake meer, om zo maar te zeggen...
In ieder geval bedankt dat jullie willen helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gero, wat bedoel je met, weet je wel zeker dat het 100% bootable is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Of je CD/USB wel kan worden uitgelezen voordat je in Windows zit ;) enne als je F8 kiest bij dat eerste scherm als je PC opstart, kan je dan kiezen waar je vanaf wilt lezen? dan moet je namelijk kiezen voor je CDspelert/USB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik krijg een beeld waar ik kan kiezen uit CD speler, HDD, of USB (EFI) maar als ik CD/USB kies zegt hij dat hij geen apparaat vind zeg maar... Dit gebeurd overigens ook met de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb F8 ingedrukt, ik krijg mijn dit:

Please select boot device:

P0: ST1000d ...
P2: ST1000d ...
KingstonDT 101 (USB)
UEFI: FAT File system
P3: Optiarc DVD
Enter setup

En that's it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
misschien heel stomme vraag, maar heb je ze helemaal goed aangesloten met Satakabels en Power? :) en misschien is er een voorkeursconnector op je moedebord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Cd/USB kies, krijg ik dit:
Try (hd0,0) : FAT32: No GRLDR
Try (hd0,1) : Invalid or null
Try (hd0,2) : Invalid or null
Try (hd0,3) : Invalid or null
No boot signature in partition table of drive (hd01)
'' (hd02)
Try (fd0) : invalid or null
Cannot find GRLDR.
Press space to hold the screen, any other key to boot previous MBR ...
Timeout: j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb normale Sata poorten en een E poort, op dit moment zit alles in de normale poorten tellend van 1 tot 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a al gezocht? maar kan je eens kijken of t wel lukt met een linux liveCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit heeft vooralsnog helemaal niks nakkes nada met Software te maken, dus een tik naar de hardware hoek toe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat geloof ik Alt, maar heeft het dan niks te maken met het feit dat het een gedownloade versie is die we op een cd en usb hebben geplant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:02:
Dat geloof ik Alt, maar heeft het dan niks te maken met het feit dat het een gedownloade versie is die we op een cd en usb hebben geplant?
T ging over je topic plaatsing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:02:
als je al moeite hebt om een valide boot device te selecteren is een OS installeren een fase waar je nog niet eens aan toe bent gekomen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom wel in mijn Bios, maar vanaf daar wordt t moeilijk... De boot lukt gewoon, hij start op, no problems, maar dan het gedeelte Windows installeren gaat het mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
@ theezakje.... Dat je hem kunt aanwijzen als bootdevice is niet hetzelfde als bootable. Wat je het beste kan doen is de dvd in een andere pc proppen en daar proberen te booten van die zelfde dvd. Als dat ook niet lukt is het je dvd die brokken maakt. Gezien het feit dat je zowel bij de dvd als de hdd dezelfde error krijgt, is dat wel zeer aannemelijk.

Omschrijf eens letterlijk de error die je krijgt (No Boot device???)

[ Voor 9% gewijzigd door muppet99 op 09-07-2012 16:24 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:47
Heb je de mogelijkheid een andere DVDspeler te proberen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:57
Ik zou eerst controleren of de dvd überhaupt bootable is.

Zo ja, zou ik de boot priority gewoon eens aanpassen in de Bios. Wie weet zit er op één van die HD's andere disks nog een oude bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Mijn tip is.. Breng hem naar een locale software boer. Na je reacties te lezen , merk ik dat je weinig of geen verstand hebt van PC's hardware . Vooral namen kennis en weten wat je kunt doen is heel erg hulpvol als je zelf je eigen pc gaat bouwen / installeren. Dit heen en weer gebabbel hier , op een technisch forum, vraagt wel enigzins enige kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08
Stronkie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:29:
Mijn tip is.. Breng hem naar een locale software boer. Na je reacties te lezen , merk ik dat je weinig of geen verstand hebt van PC's hardware . Vooral namen kennis en weten wat je kunt doen is heel erg hulpvol als je zelf je eigen pc gaat bouwen / installeren. Dit heen en weer gebabbel hier , op een technisch forum, vraagt wel enigzins enige kennis.
Of TS koopt een legale windows versie.
Het klinkt alsof TS een versie van het internet gehaald heeft, deze rechtstreeks op een dvd'tje kwakt en zich op zijn hoofd staat te krabben waarom het niet werkt.
Pagina: 1