Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Programmeren en ubuntu als OS.
    Dus een hoge resolutie(~1900x1080),matte scherm en ubuntu ondersteuning is belangrijk
  • Wat mag je laptop gaan kosten?

Tot ongeveer 1200 maar liever rond de 800
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja, dus liefst 15.x inch
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

lenovo en dell, omdat http://www.ubuntu.com/certification/desktop/
Zelf kwam ik uit op de Lenovo T530, maar in Nederland kan je het niet zelf samenstellen.
En de 3 configuraties die wel te koop zijn, zijn niet optimaal voor mij.
Ik heb voldoende aan een I5 en HD4000, maar dan is de resolutie 1366x768.

Dus iemand een oplossing voor de T530 of een alternatief?

• gertjanhobma
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09-2021
Sony S15

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
De ASUS N56VZ-S4035V (Campusshop) heeft een stuk betere specs en lijkt me een betere keuze. Of gaat het je om de lange batterij duur van de Lenovo? Er zijn al een aantal verhalen bekend dat de N56V* goed werkt op Ubuntu, alleen de externe subwoofer werkt nog niet volledig naar behoren. De pricewatch: Asus K55A-SX007V heeft dezelfde specs als de Lenovo en daarvan kun je er twee kopen met je maximum budget :P

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat me voornamelijk om de 1900x1080, mat scherm en dat het tegen een stootje kan.
En via google kom je dan snel uit op een Lenovo thinkpad.
Elke i5 of hoger voldoet wel aan de processor eisen, en voor de videokaart dat het de resolutie aan kan + soms externe monitor zonder dat het begint te blazen.

• HondaRacer
@TkR Ik denk dat je er meer aan hebt om de HDD door een SDD te vervangen dan voor een rugged laptop te gaan. Want dat is het enige / eerste onderdeel wat kapot gaat bij een val. De andere onderdelen van een laptop zouden namelijk (in theorie) makkelijk tegen een stootje moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Een SSD was ik inderdaad al van plan als de laptop rond de 800 gaat kosten, en een rugged was ook niet de bedoeling :p maar gewoon degelijke bouwkwaliteit.

• HondaRacer
Je kan ook de pricewatch: Asus N56VM-S4050V nemen, aangezien je niet erg veel baat heb bij een high-end videokaart. Scheelt toch weer €100 (als je hem bij de PCstraat koopt) en je krijgt dan ook nog eens een beter scherm en een verlicht toetsenbord! De bouwkwaliteit van de N56V* is trouwens zeer degelijk.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
pricewatch: Asus A55VD-SX029V
Simpele Asus laptop kopen voor rond de €600 en de HDD vervangen door een SSD.

Laptops met hogere resoluties dan1366x768 kosten al snel € 1000.

Verwijderd

HondaRacer schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:23:
Je kan ook de pricewatch: Asus N56VM-S4050V nemen, aangezien je niet erg veel baat heb bij een high-end videokaart. Scheelt toch weer €100 (als je hem bij de PCstraat koopt) en je krijgt dan ook nog eens een beter scherm en een verlicht toetsenbord! De bouwkwaliteit van de N56V* is trouwens zeer degelijk.
De bouwkwaliteit is prima in orde, maar 'zeer degelijk' zou ik het niet noemen. Dat is meer een thinkpad opvatting ;)
chronoz schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:29:
pricewatch: Asus A55VD-SX029V
Simpele Asus laptop kopen voor rond de €600 en de HDD vervangen door een SSD.

Laptops met hogere resoluties dan1366x768 kosten al snel € 1000.
De inspiron 15R SE heb je al voor € 679 met i5, 1080p scherm, 8GB RAM, en een TB aan schijfruimte. De keuze voor iets met een lagere resolutie vind ik met dergelijke prijzen moeilijk te verantwoorden. 768p voor informatica is gewoon not done. Ik vind 1080p al weinig.
Pagina: 1