Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik heb onlangs een xbox 360 aangeschaft, maar heb nu wel een TV nodig. Mijn voorkeur gaat uit naar groot maar wel goedkoop. Ik heb veel rondgekeken in de pricewatch en twijfel nu tussen 2 modellen:

- Samsung LE32D550 (pricewatch: Samsung LE32D550)
-LG 42PA4500 (pricewatch: LG 42PA4500)

Voordelen van de Samsung (LCD)
-Goedkoop (er)
-Full HD
-DLNA

Nadelen van de Samsung:
-Kleiner scherm
-Dikker
-50Hz

---

Voordelen van de LG (Plasma)
-Groot
-Mooier beeld
-600Hz (Ideaal voor gaming)

Nadelen van de LG
-HD-Ready
-Duurder (Scheelt 70 euro)
-Inbranden?

Wie kan me helpen door advies te geven of persoonlijke voorkeur? Een soortgelijk (beter) model mag natuurlijk ook, prijs moet onder de 375 blijven.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:29
Ik zou persoonlijk (nu) nooit meer voor een HD-Ready tv gaan. Dat gezegd is er dus nog maar één keuze over.
Verder heb ik niet genoeg kennis van tv's dat ik je een betere kan adviseren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

Die mag je mij uitleggen. Die 600 Hz wordt behaald door softwarematige truukjes welke het beeld alleen maar doen vertragen. Daarom hebben veel TV's tegenwoordig een Game-mode om al die software uit te zetten. Hoe minder software er draait hoe minder inputlag er is. En dat laatste wil je zeker hebben met gamen. Dus die 600 Hz is zeker niet ideaal.

Qua HD of Full HD ligt het maar net aan je kijkafstand. Veel games zijn native 720p of minder, de 1080p wordt door de console gescaled. Of dit er goed uit ziet is per game afhankelijk en idem of je het ziet of niet.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 08-07-2012 20:07 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Hallo,

bedankt voor je tip, maar ik ga hem alleen voor de xbox gebruiken.
Volgens mij kunnen xbox games niet op full hd draaien.
Is HD-Ready echt zo slecht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:29
Nee het is niet altijd slecht, maar in deze tijd zou ik dus persoonlijk nooit voor een HD-Ready TV gaan. Stel je hangt je laptop er aan om een film te kijken, op dat soort momenten heb je (ik iig) altijd spijt dat ik niet iets meer heb uitgegeven voor een full HD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
FeaR schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:06:
[...]

Die mag je mij uitleggen. Die 600 Hz wordt behaald door softwarematige truukjes welke het beeld alleen maar doen vertragen. Daarom hebben veel TV's tegenwoordig een Game-mode om al die software uit te zetten. Hoe minder software er draait hoe minder inputlag er is. En dat laatste wil je zeker hebben met gamen. Dus die 600 Hz is zeker niet ideaal. Qua HD of Full HD ligt het maar net aan je kijkafstand.
Hoi, ik waardeer je bijdrage.
ik heb zelf niet echt veel kennis van TV's, maar door marketing zit nu wel in mijn hoofd dat meer herz beter is voor de responstijd.
Maar bedankt voor je correctie. De afstand is ongeveer 3-3,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

Gingerbread schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:08:
[...]
...maar door marketing zit nu wel in mijn hoofd dat meer herz beter is voor de responstijd.
Response tijd != input lag.
De response tijd is de tijd die het beeld nodig heeft om van kleur X naar kleur Y (en soms weer terug naar X) te gaan. Veelal gemeten van zwart naar zwart of naar grijs. De inputlag is de tijd die het duurt voordat jij de actie op de TV ziet die jij in hebt gevoerd op de controller. Twee verschillende dingen dus. Inputlag tot 30 ms is nog goed mee te gamen, daarboven wordt het echt merkbaar en niet leuk meer. Nadeel is dat inputlag veelal niet op wordt gegeven door de fabrikant en je echt er naar zal moeten zoeken. Er zijn TV's met 2ms response tijd, maar wel met 100 ms inputlag. Daar is dus echt niet op te gamen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

In plaats van de Samsung zou je naar de LG 42CS460 kunnen kijken als je het liever wat groter hebt: 42" fullhd lcd. Alleen even zoeken naar inputlag waardes of zelf testen.

600hz gaat bij plasma niet perse om beeldbewerking, het is in dat opzicht een heel andere techniek dan lcd en die waarden kun je eigenlijk niet direct vergelijken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1