Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoe krijgen wij hier alles onder 1 topic met dezelfde naam : Alcatel OT-918 en 928D?

Zijn er al mensen die deze telefoon geRoot hebben om die irritante ongebruikte aps helemaal weg te krijgen?
En met weg bedoel ik echt weg en niet de ongebruikte apps in een map bij elkaar te zetten, dat is surogaat weg. ;)

Verwijderd

Ik heb er ook een en kan hem nog niet geroot krijgen.
Ik vraag me af of dit (in mijn geval) aan de dual sim ligt.

Tips zijn welkom.
Super-one-click werkt niet en ook via boot recovery werkt het niet.

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor de OT-918 (dus zonder dual sim) heb ik deze guide gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1748927

Ik heb geen idee of de scatter en recovery.img ook gebruikt kunnen worden voor de OT-918D.

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
Ik heb mijn 918D geroot met superoneclick. 'k heb het hier niet allemaal bij de hand, maar als ik het me goed herinner was er een dropdown die normaal op auto staat, en de eerste keer werkte dat goed, maar met de nieuwste firmware moest ik daar zelf iets selecteren. Dat was de enige catch.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 07:41
Goozer schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:52:
Voor de OT-918 (dus zonder dual sim) heb ik deze guide gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1748927

Ik heb geen idee of de scatter en recovery.img ook gebruikt kunnen worden voor de OT-918D.
De 918D gaat makkelijk met Superoneclick.
De 918 met één sim werkt met bovenstaande methode maar daar zoek ik een rom voor volgens mij bestaat die (nog) niet alle roms zijn voor de 918D en N.

Mijn 918 is dus geroot en heb de Bluerain rom geprobeerd maar die gaat niet heb de telefoon kunnen herstellen met de One Toutch upgrade prog 2.63.
Een tweede partitie gemaakt op de sd kaart met "Mini Tool Partition Wizard"en kan de nieuwe apps op de sd kaart zetten met "Link2 SD" helaas kan ik de ingebakken apps zoals YouTubes niet allemaal upgraden ruimte tekort op de interne systeem rom.
Dus wie weet hoe ik ruimte kan krijgen graag.

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
Volgens mij kun je met Titanium Backup ook de ingebakken apps verplaatsen of deïnstalleren.
Root nodig, maar geen speciale rom.

• aart44
geerten schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:15:
Volgens mij kun je met Titanium Backup ook de ingebakken apps verplaatsen of deïnstalleren.
Root nodig, maar geen speciale rom.
Helaas dat had ik ook geprobeerd maar dan meld Titanium "Kan systeemapp niet verwijderen, APK bestand niet gevonden" zaten er inderdaad maar apps in die zijn te verplaatsen.

• Goozer
  • Niet online
Een aantal system apps heb ik verwijderd met Root Uninstaller (het is natuurlijk wel de vraag of android nog werkt daarna ;) ).

Ik neem aan dat je met Link2SD wel gebruik hebt gemaakt van "Create link" (onder symbolic links) i.p.v. "Move to SD card" (die fout heb ik zelf namelijk wel gemaakt de eerste keer dat ik met Link2SD aan het prutsen was).

Verwijderd

De 918D gaat makkelijk met Superoneclick.
Kan je aangeven welke versie?
Ik heb versie 2.3.3 shortfuse met de alcpwn exploit geprobeerd, maar deze eindigd met een foutboodschap. :(

• aart44
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:49:
[...]

Kan je aangeven welke versie?
Ik heb versie 2.3.3 shortfuse met de alcpwn exploit geprobeerd, maar deze eindigd met een foutboodschap. :(
Heb hem niet meer een rom er op gezet en nu is een kind er gelukkig mee.
Maar heb hem bij AH gekocht met bonuskorting en je kon er nog een sticker opplakken ook van 10% korting is van de zomer ergens geweest, met superoneclick rooten was in een ogenblik gebeurd.

• Goozer
  • Niet online
Ligt dat ook niet aan de Android-versie die er op staat? Volgens mij had ik ergens gelezen dat 2.3.5 wel met SuperOneClick te rooten was maar dat 2.3.6 problemen opleverde.

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Mijn zoontje een Alcatel OT-918 kado gedaan (50 euro bij de Bart Smit). Maar hij loopt al vrij snel tegen de beperkte hoeveelheid opslagruimte aan. Die guide op xda-developers forum gevonden en alle bestanden gedownload...

Maar voordat ik dat allemaal ga doen... vroeg ik me af... hoeveel ruimte kan je nu besparen? En is het inderdaad mogelijk om de programma's die niet gebruikt worden te verwijderen dan verplaatsen naar de SD kaart?

Telefoon is op zich niets mis mee... alleen die 200mb opslag is een beetje weinig...

Less = more

• aart44
Heb dezelfde gehad en ben er mee bezig geweest wat in de rom ingebakken zit kun je verwijderen maar het lost niets op je wint er geen ruimte mee.
Wel kun je de zelf uit de market gehaalde programma's op de sd kaart zetten met "link2sd" maar dan moet hij volgens mij eerst geroot zijn dat lukt met de progjes bij xda zoals SP flash tool.
Hoe je een partitie kan maken op de sd kaart kun je hier vinden.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Smarron

The bend

Goozer schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:52:

Bedankt voor de link.

De tutorial werkt perfect en de OT918 (zonder toevoeging) van mijn moeder is nu ook geroot. Nu kijken of er ik er een paar MB's bij kan sprokkelen en anders gaan we gewoon link2sd gebruiken. ;)

Edit: Rooten dus gelukt.

Resultaat: 21MB intern geheugen over.

Via de system/app map zijn er maar weinig MB's te winnen. Alle apps lijken ergens anders verstopt te zitten.

Resultaat: 23MB intern geheugen over. :X

link2sd geinstalleerd en een extra partitie aangemaakt. Helaas wordt ext2/3 niet ondersteund, dus heb ik er een FAT32 partitie van moeten maken, opzich geen probleem. Toen een aantal links uit kunnen voeren en nu zijn alle apps wel zichtbaar. Niet direct kunnen verwijderen, maar heb de optie gebruikt om van een nutteloze app een system app te maken en vanaf dat moment is de apk wel te verwijderen.

Resultaat: 71MB intern geheugen over. :)

Volgens mij moet dit wel genoeg zijn om voorlopig verder te kunnen.

[ Voor 40% gewijzigd door Smarron op 29-01-2013 07:03 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1