Ja, er zijn al vele topics over geweest maar ff nu de ervaringen van nu erbij. Welke coolt nu het leukst, tot 50,- gulden
Tot 50,-?
Uhm een standaard coolermaster koelt voor die prijs het best. Een beetje koelpasta tussen de heatsink en de proc, en klaar.
Mijn Coolermaster cooler zorgde er voor dat mijn Proc nooit warmer werd dan 22 graden. Ik sprrek nu in verleden tijd, omdat mijn K7V(slot A mobo) doorgefikt is..
Uhm een standaard coolermaster koelt voor die prijs het best. Een beetje koelpasta tussen de heatsink en de proc, en klaar.
Mijn Coolermaster cooler zorgde er voor dat mijn Proc nooit warmer werd dan 22 graden. Ik sprrek nu in verleden tijd, omdat mijn K7V(slot A mobo) doorgefikt is..
ThermalTake Golden Orb Slot-A .. 45 piek ofzo. op een Athlon 750@1000 1,8v 54 graden stressed en tenminste niet zo'n tering herrie als een Coolermaster (of nog erger, een Alpha).
n.b. 22 graden met een Coolermaster lijkt me erg stug aangezien de kamertemp bij sommige mensen al hoger is. Als ik de sensor helemaal aan de buitenkant op het koellichaam plak dan kom ik ook wel aan 20 graden ja, bovenstaande waarde is gemeten met een losse sensor naast de core.
n.b. 22 graden met een Coolermaster lijkt me erg stug aangezien de kamertemp bij sommige mensen al hoger is. Als ik de sensor helemaal aan de buitenkant op het koellichaam plak dan kom ik ook wel aan 20 graden ja, bovenstaande waarde is gemeten met een losse sensor naast de core.
Laat maar.. .
Uhm, tis al pokke koud op mijn kamer, enuhm, ik had mijn proc uitgekleed. Zat een koperen plaatje tussen de chip en de heatsink..n.b. 22 graden met een Coolermaster lijkt me erg stug aangezien de kamertemp bij sommige mensen al hoger is. Als ik de sensor helemaal aan de buitenkant op het koellichaam plak dan kom ik ook wel aan 20 graden ja, bovenstaande waarde is gemeten met een losse sensor naast de core.
Uit dat koperen plaatje had ik een hoekje uitgesneden. en in dat hoekje had ik mijn NtC, temp sensor. Dus hij zat direct op de chip.