USB Muis stopt met functioneren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Beste Tweakers,

Hopelijk is dit het goede forumgedeelte, dit was de beste die ik kon vinden.

Ik heb hier al maanden een ASUS P1-5945GCX staan, een desktop PC van circa 5 jaar oud.

Het probleem aan deze machine is dat regelmatig de muis stopt met functioneren. De muis krijgt dan geen voeding meer, en is dan niet meer te gebruiken. Kabel eruit, kabel erin, hij functioneert weer. Hij kan circa 5minuten-2uur functioneren maar het probleem komt altijd terug.

Dit gebeurt zowel bij een installatie van Windows XP als een installatie van Windows 7. Schone installatie's, keurig met alle drivers uiteraard inclusief chipset.

Op Google staan er veel oplossingen; Energiebeheer, USB settings en etcetera. Inmiddels alles geprobeerd maar de problemen zijn er nog steeds. Opmerkelijk is dat het USB toetsenbord wel altijd functioneert. Uiteraard heb ik al 5 verschillende muizen geprobeerd, het probleem blijft terug komen.

Wie heeft hulp, tips of Google advies? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 12:11
Dan ligt het dus niet aan de muis, maar aan de USB-poort.... Ik neem aan dat je alle USB-poorten hebt geprobeerd?

Als je het de moeite waard vindt :), zou je er een usb-controller in kunnen zetten...