Toon posts:

Recht op vervanglaptop of geld terug?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Het betreft een HP 4050EB laptop gekocht in augustus 2010.

Om een héél lang verhaal kort te maken: de laptop is in het totaal nu 5 keer binnen geweest voor reparatie.
1ste keer: groene en vervaagde kleuren tijdens normaal gebruik en gamen.
2de keer: HP kon het probleem 'niet reproduceren', toen ik zelf de laptop terug aanzette kreeg ik dezelfde problemen. Probleem is toen opgelost.
3de keer: de koptelefoon ingang werkte niet meer.
4de keer: laptop schakelde zichzelf uit doordat hij te warm werd (CPU én GPU:105 graden celsius), wifi adapter begaf het zeer vaak en het beeldscherm had een grote witte vlek linksonderaan (een hele hoop dode pixels).
5de keer: het beeldscherm werd bij de vorige reparatie vervangen door een ander defect beeldscherm: 1 dode pixel en een verticale streep in het beeldscherm. HP belde om te vragen hoe de reparatie was verlopen en ik meldde dit. De mevrouw aan de telefoon stond er op dat ik de laptop opnieuw zou opsturen 'omdat HP altijd een goede reparatie wil uitvoeren'.

Helaas, en hier komt het verhaal tot het hoogtepunt: ik kreeg deze week mijn laptop terug van de 5de reparatie met de volgende melding: 'Detect pixel within the HP specification'. Dit terwijl HP zelf zei dat ze de moeite wilde nemen om opnieuw het beeldscherm te vervangen. Bovendien werd mijn laatste mail totaal genegeerd en nochtans beloofd HP binnen de 24u een antwoord te geven. Tot slotte werd het extra probleem met het beeldscherm (kleuren vervagen en het beeldscherm wordt ontzettend 'helder' en 'wit') niet bekeken. Het probleem doet zich nog steeds voor.

Wat raden jullie mij aan?

Met vriendelijke groeten

A very MAD weasel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 13:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
> Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
*snip* deze bijdrage is totaal overbodig. Graag alleen zinnige dingen bijdragen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 21:55 ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 18:45
Terug brengen naar de winkel en daar je geld terugvragen? Je hebt nu met de support van HP zitten klooien. Oftewel de fabrieksgarantie. In nederland is het alleen zo dat niet de fabriek, maar de verkoper verantwoordelijk is voor de garantie. Ik zou dus even bij de verkoper langsgaan en geen genoegen nemen met een doorverwijzing naar HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

Bij welke winkel heb je hem gekocht, zover ik weet kan elke winkel een reparatie gewoon escaleren bij HP na de 3e keer opsturen, dus als je de 4e keer komt met het apparaat.
Zoals hierboven ook beschreven is, je hebt in principe niks met HP te maken, maar je moet echt bij je winkel/verkopende partij zijn.

Binnen welke termijnen zijn alle raparaties geweest en hoelang is de garantie op dit apparaat?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de winkel waar ik de laptop heb gekocht (tm-solutions) in rook opgegaan, ik vermoed dus dat de winkel failliet is.

De laptop heeft een dik halfjaar goed gewerkt, sindsdien constant problemen mee gehad.

1ste en 2de keer: na amper 6 maanden.
3de keer: exact 1 jaar na aanschaf van de laptop
4de en 5de keer: de maand juni (2012).

Ik heb 2 jaar garantie op de laptop (pick-up and return). De mevrouw aan de telefoon vertelde me bovendien dat ik nog eens 3 maanden garantie heb op de uitgevoerde reparatie, dus ook op de laatste waar HP het grondig heeft nagelaten iets aan het probleem te doen.
Obelink schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:33:
*snip* deze bijdrage is totaal overbodig. Graag alleen zinnige dingen bijdragen.
*snip* graag niet reageren op dit soort offtopic geneuzel

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij Asus is het zo dat er na de 3e keer een vervanging of creditatie komt. Geen idee hoe dit zit bij HP. Ik zou opbellen en het verhaal uitleggen en dan zien of ze er een goede oplossing voor hebben. Wel vooral rustig en vriendelijk blijven en ook wel benadrukken dat je het inmiddels wel gehad hebt. Mocht dit niet werken kan je altijd nog een brief sturen en vragen of ze wat voor je willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Obelink schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:33:
[mbr]*snip* deze bijdrage is totaal overbodig. Graag alleen zinnige dingen bijdragen.[/]
Ik zie dat anders, maar Miq29 is sterker.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:39:
Bij Asus is het zo dat er na de 3e keer een vervanging of creditatie komt. Geen idee hoe dit zit bij HP. Ik zou opbellen en het verhaal uitleggen en dan zien of ze er een goede oplossing voor hebben. Wel vooral rustig en vriendelijk blijven en ook wel benadrukken dat je het inmiddels wel gehad hebt. Mocht dit niet werken kan je altijd nog een brief sturen en vragen of ze wat voor je willen doen.
Ik heb HP in het weekend een mail gestuurd dat ik van hen verwacht dat ze me vandaag telefonisch contacteren. Ik zal sowieso het geval van Asus aan hen voorleggen en hen er op wijzen dat ze nog altijd het grootste merk zijn in de wereld en hier dus wel iets voor mogen doen, je weet maar nooit!

Ik houd jullie op de hoogte van dit hele debacle van HP... |:(

Edit: Vandaag zo'n 50 minuten aan de lijn gehangen met een zeer vriendelijke man van de HP klantendienst. Hij vroeg me of ik mijn verhaal nog eens wilde doen (de 5 reparaties inclusief het UPS debacle verhaal) en hij onderbrak me tijdens de uitleg van de vierde reparatie om te zeggen dat hij al een oplossing klaar had: het volledige aankoopbedrag zal worden teruggestort.

Ik ben aangenaam verrast en ben blij dat het nu zo afgehandeld kan worden.

Hier kan dus een slotje op ;) !

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 21:09 ]

Pagina: 1