Toon posts:

[8 RP] Speedstep werkt niet op M4500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 23:23

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hi all,

Ik probeer hier al een tijdje Speedstep aan de gang te krijgen op mijn Windows 8 laptop.

Ik heb de laatste Intel Chipset drivers geinstalleerd, en de power management tools van Dell, maar no avail, hij blijft weigeren van up of down te clocken.

Het werkt wel op mijn tablet. Zijn er hier nog mensen die hier ervaring mee hebben?

Beetje magere startpost, maar Google levert niet veel op. https://www.google.com/se...2f3c90da&biw=1920&bih=955 Dat is een van de searches (om te bewijzen dat ik geen luierik ben ;) )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Staat het aan in de bios.
Staat Windows energiebeheer op Energziezuinig? (of is dat niet meer bij win8?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:32:
Staat het aan in de bios.
Staat Windows energiebeheer op Energziezuinig? (of is dat niet meer bij win8?)
Ah inderdaad, dankjewel: ja het staat aan in de BIOS. En hij moet niet op energiezuinig staan, ik zie 'Minimal power state' niet staan:

Bij de laptop van mijn vriendin:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
Dat is inderdaad waar je moet zoeken. Kennelijk is dat weg in Windows 8? :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Nee het is er nog ;) Zelfs op mijn win8 desktop:

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
Dan heeft Windows er niet de juiste drivers voor denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Dell getwittered, maar zij bieden geen support. Jammer.

Heb wel gemerkt dat speedstep werkt, via CPU-Z. Maar ik kan 'm dus niet beperken (voor te downloaden beperkte ik de CPU dus op 50%).

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
heb je soms Hyper-V geactiveerd? :) :)

check even met CPU-Z wat die zegt. Hyper-V virtualiseerd je cpu namelijk! zie ook : http://t.co/nPF4YLYq

[Voor 22% gewijzigd door technopeuter op 13-07-2012 11:09]

diskeltische lurker

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Ja ik heb HyperV aanstaan op die laptop. Zal het straks eens afzetten. Dankje!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54
Snake schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:08:
Ja ik heb HyperV aanstaan op die laptop. Zal het straks eens afzetten. Dankje!
Als je die alleen hebt aangezet vanwege de freezing bug is het ook niet meer nodig dat die nog aanstaat. Voor die bug is blijkbaar twee dagen geleden een update de deur uit gedaan die het oplost.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee