Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies High End laptop +- €2500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
3D CAD paketten (SolidWorks, Inventor, Autocad, SolidEdge), FEM analyses (Patran/Nastran), CFD(FloWorks, Fluent, OpenFoam), Renderen

Wat mag je laptop gaan kosten?
Als het echt de moeite waard is €2500-3000, maar liefst blijf ik rond de €2000

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja! gewicht is een bepalend, accu mag best 2-3 uur mee kunnen en max 16"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hij zou best wat looks mogen hebben, geen jaren 80 kast. En hij moet ook een jaar of 5 mee kunnen gaan.

Na wat eigen research, kom ik zoals verwacht uit bij merken als Dell Precision 4600/4700, Elitebook, Lenovo, MBP Retina

Onderstaande config is waar ik denk dat ik genoeg aan heb :

Processor:
Eén Intel Core I7-2860QM (2.50GHz, 8MB cache, Quad Core)

Grafische kaart:
NVIDIA Quadro 2000M met 2GB GDDR3

Geheugen:
8GB 1600MHz DDR3 Dual Channel (4x2GB)

LCD-scherm:
39,6 cm (15,6") Full HD (1.920 x 1.080) IPS RGB lcd-breedbeeldscherm met led-achtergrondverlichting

Harde schijf:
750GB Serial ATA (7.200 Rpm)

Optische stations:
8x dvd+/-rw-station met laadsleuf

RAID-connectiviteit:
SATA of SSD Harde Schijf, Non-RAID voor config. met 1 Harde Schijf

PalmRest:
Smartcard- en vingerafdruklezer

Bluetooth:
Dell 375 Bluetooth-kaart EMEA

Primaire Batterij:
Batterij: 9-cel hoofdbatterij (97 Wh)

Standaardondersteuning:
3 jaar basisgarantie - Next Business Day

Draadloze connectiviteit:
Intel™ Pro Wireless 6300 (802.11 a/g/Draft-n 3x3)-minikaart – EMEA

TOTAAL : € 2.658,46

Heeft er iemand betere configuraties/tips etc? Weet iemand of er al iets bekend is over wanneer de nieuwe Precision M4700 uit komt?

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Als eerste wil ik kwijt dat ik geen idee heb wat er allemaal verkrijgbaar is rond dit budget, het is namelijk ver buiten het mijne.

Maar ik wil je er wel even op wijzen dat de CPU (i7-2xxx) een Sandy-Bridge is en er sinds begin vorige maand een nieuw type op de markt is. De Ivy-bridge modellen.
Deze hebben betere geintegreerde graphics en gebruiken minder stroom.

Misschien is het handig om op zoek te gaan naar een model met deze nieuwe CPU's.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt inderdaad. Dit is alleen een indicatieve setup van een precision 4600. De 4700 moet nog uitkomen en die heeft wel ivy bridge. Heb alleen geen idee wanneer deze uitkomt.

Verwijderd

Dat zegt-ie ook:
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:18:
Heeft er iemand betere configuraties/tips etc? Weet iemand of er al iets bekend is over wanneer de nieuwe Precision M4700 uit komt?
Ik wil je er wel even op wijzen dat zowel de elitebook als de precision vrij fors is. De enige high-end windows laptop die ik zou overwegen zijn de thinkpad T530/W530 en latitude, omdat het gewicht daarbij wel onder de 3KG ligt.

Ten tweede, de i7-2860QM is geldverspilling, neem de i7-2760Q. Die is.. 3% trager en een paar honderd goedkoper. Dat geldt ook voor ivy bridge trouwens: alles boven de i7-37** is zeker geldverspilling.

Ten 3e, er zijn nog wat kortingen te krijgen op de dell's, http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell o.a.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Een aantal van de opties die je noemde; de videokaarten daarvan zijn ook speciaal afgestemd op werken met CAD en als het goed is daarvoor gecertificeerd.: (de videokaarten zijn te herkennen aan bij AMD de benaming 'FirePro' en bij nVidia 'Quadro') Alle 3 mobiele werkstations, ze zijn wel een stuk duurder, maar leveren wel ook een zeer degelijke bouwkwaliteit van de laptop.

- HP Elitebook 8570W. (en 8560W)
- Dell Precision M4700. (en M4600)
- Lenovo W530. (en W520)

De MBP niet.. en nog een nadeel van de MBP wat ik hoor van klasgenoten (Jaar 4, Technische studie) is dat ondanks AutoCAD wel werkt op een MBP, deze niet op elk vlak zo makkelijk werkt als op windows (waardoor een paar van hun dus gewoon de pc's van school gebruikt).

Ik denk dat als je geen jaren '80 look wilt de Lenovo afvalt :p
De IPS-schermen bij de configuratie zijn wel fors duurder, maar leveren aan de andere kant wel meer kwaliteit dan een TN-paneel. RAM en de Harde schijf zou ik me het minst druk om maken (makkelijkst te upgraden en veel goedkoper te doen dan wanneer je daarvoor kiest bij *vul-in*).

Rotterdam