verbindingsconflict Samsung UE46ES8000 en D-Link DGS-1008D

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Beste Tweakers,

Ik heb een mooie Samsung UE46ES8000 staan en wil deze graag bekabeld aan mijn netwerk hebben. Ik heb een Cat6 kabel (alles zelf geknepen) van mijn router Netgear WNDR3700 v2 naar mijn tv-meubel lopen. Hier staat een D-Link DGS-1008D switch. Vanuit deze switch gaan er 3 kabels (allen ook cat6 en zelf geknepen) naar de TV, NAS Synology DS211 en mediaplayer (moet nog aangeschaft worden ;-) ).

Sinds ik de switch er tussen heb staan, gooit de TV continu de verbinding eruit. Toen de TV nog direct op de router was aangesloten had ik dit probleem niet. NAS communiceert perfect met de rest van het netwerk via de switch.

Iemand een idee want het is rete irritant :'( . Ik heb de TV al een vast IP-adres gegeven, maar dat helpt niet (router geeft vanaf 10.0.0.10 uit en de TV is 10.0.0.2).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:29
Probeer eens een andere kabel. Kun je iig uitsluiten dat het de switch en/of kabel is.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Heb ik al gedaan. Heb ook alle kabels getest met een kabeltester en die liet geen fouten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Ik ben inmiddels iets wijzer, tenminste...

Heb hier gelezen dat er meer mensen zijn met compatibility problemen tussen de TV en een switch en dat de reactie van de Samsung klantenservice als volgt is:

"Please be advised that TV's only, may not support a network switch".

Gek toch? Je zou zeggen dat een simpele unmaneged switch alleen maar het signaal doorgeeft. Iemand enig idee voor een work-around?

Ook maar eens morgen zelf chatten met de klantenservice van Samsung.

Alvast bedankt!

Update:

Probleem opgelost. Na lang zoeken in de krochten van Google, bleek dat de laatste versie van de firmware dit probleem verholpen heeft en ik had nog niet ge-update 8)7 8)7 . Nu met de laatste Firmware draait alles als een zonnetje!

[ Voor 16% gewijzigd door Pabz op 09-07-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Toch deze nog maar ff ophalen.

Ook ik heb deze televisie maar ik vraag me af of de netwerkkaart een 100mbit of 1000mbit verbinding kan maken. Ik heb hem bedraad gekoppeld aan een gigabit switch (netgear) maar ik krijg max een 100mbit verbinding.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

Specificaties in de pricewatch geven aan 100Mbps

pricewatch: Samsung UE46ES8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Over het hoofd gezien bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1