Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgear Switch erg luidruchting

Pagina: 1
Acties:

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 20:07
Hallo,

Ik heb een layer 3 switch gekocht met 6 fannen erin.
Door deze 6 fannen maakt hij erg veel herrie wat in mijn geval echt niet nodig is.

Nu heb ik gelezen dat het niet helemaal verstandig is om de ventilatoren uit te schakelen maar langzamer laten draaien zou al een oplossing zijn. Dit schijnt te kunnen d.m.v. een weerstand ergens tussen te plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee, kan iemand mij uitleggen welke wat en hoe? Ik ben geen electronica wizard dus hulp is welkom, ook andere oplossing natuurlijk.

Ik heb mijn eigen PC's netjes stil gemaakt dmv grotere fannen en het beplakken van de kast maar in een switch is hier echt geen ruimte voor.

Alvast bedankt voor de reacties

Thomas

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het meervoud van fan is fans en niet fannen;)

Verder: Zal ongetwijfeld een rackmount zijn, maar dat ding zal 3 fans tegelijk echt niet nodig hebben in een thuissituatie.
Watik zou doen: ding openmaken, 2 van de 3 fans loshalen, en gewoon met eentje draaien. That ought to do the trick.

Alternatief: als er 3 fans in het ding zitten vermoed ik dat ie ook managable is. Dan zou je eens kunnen kijken of je in de mgt sofwtare iets in kunt stellen - dikke kans dat ie nu op vol blaast omdat de vorige eigenaar dat zo had bedacht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)