Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bij startup 'Can't find .ini (...) Asus_Setup hotfix.ini

Pagina: 1
Acties:

• tagere36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06-2023
Een nieuwe pc. Asus moederbord. Asus videokaart. Bij iedere startup krijg ik de foutmelding dat ie een .ini file, hotfix.ini niet kan vinden in een map Driver op de E: schijf (die niet bestaat).

Google levert geen antwoord op. Snap er helemaal niets van. Ook msconfig laat niet zien dat asus iets probeert bij de startup. Bloed irritant, terwijl het eigenlijk een minor issue is, maar je wordt er telkens mee geconfronteerd bij de startup..

Iemand een idee om dit probleem te verhelpen?

• tagere36
Staat in verkeerd onderwerp dit, waarvoor excuses.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien het inderdaad meer om een stukje client software gaat (en niet zozeer OS gerelateerd is) maar een move naar Client Software Algemeen

Kun je verder iets meer informatie aangeven? Sinds wanneer speelt dit probleem? (altijd al, of sinds installatie van een driverpackage of iets dergelijks)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://vip.asus.com/forum...56&page=1&SLanguage=en-us

Kijk eens bij de taken van Windows?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 08-07-2012 16:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• tagere36
Dank voor reactie. Het is sinds installeren van de drivers.

Deze melding is het:

Can't find target .ini: G:\Drivers\Chipset\AsusSetup_hotfix.ini

Bij taakbeheer kan je 'm weghalen, maar dat schiet weinig op, want dat moet je dan alsnog elke keer doen...

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Probeer dan de meest recente driver te downloaden en te installeren.
Zoek hierbij op de site van ASUS natuurlijk :)
Welke types moderbord en videokaart je hebt is o.a. te achterhalen met Speccy.

Edit: Kan dit je ook nog verder helpen?: http://vip.asus.com/forum...78%20PLUS&SLanguage=en-us

Soms kan een uurtje zelf op Google zoeken je ook nog verder helpen! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door mrtnptrs op 08-07-2012 17:13 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tagere36 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:02:
Dank voor reactie. Het is sinds installeren van de drivers.

Deze melding is het:

Can't find target .ini: G:\Drivers\Chipset\AsusSetup_hotfix.ini

Bij taakbeheer kan je 'm weghalen, maar dat schiet weinig op, want dat moet je dan alsnog elke keer doen...
Ik zei taken, niet taakbeheer. Even voor de duidelijkheid, ik doel op de taakplanner ;)
Kan zijn dat daar iets is achtergelaten, volgens de link die ik postte komt dat bij Asus drivers wel eens voor.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

tagere36 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:09:
Ook msconfig laat niet zien dat asus iets probeert bij de startup
Kijk eens met Autoruns, die is een stuk uitgebreider dan msconfig.

En in de TS heb je het over drive E: maar in de (fout)melding over G:?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 17:23 ]

• tagere36
Sorry voor inconsistentie. Kennelijk rept ie over G: en niet E; Hoe dan ook een schijf die niet bestaat..

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met taken @ raven.

Autoruns gedownload. Even proberen of ik de setup daaruit kan verwijderen

• tagere36
Ik heb die asus i-Setup via autorun gevonden. Kan ik dat zo maar verwijderen of gaat dat kwaad doen? Er bestaat ook een optie om het vinkje uit te zetten namelijk, maar dan lijkt er niet zoveel te gebeuren..

@ google verhaal. Ik post nooit op tweakers alvorens goed onderzoek te doen, dat is de policy van tweakers en ben ik mij van bewust. Echter kreeg ik weinig resultaten. Die asus page had ik zelf ook bezocht maar wist niet zo goed wat ik daar mee aan moest.

[ Voor 64% gewijzigd door tagere36 op 08-07-2012 21:31 ]

• tagere36
Ik zie nu trouwens dat ik niet goed heb gelezen. Het antwoord staat daar eigenlijk vrij helder verwoord. Excuses. Ik heb het via taakplanner verwijderd. Hopen dat het nu is opgelost. Dank voor meedenken allen.
Pagina: 1