Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Studie, HU

Pagina: 1
Acties:

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 15:38
Beste mede-tweakers,

Ik ben ondertussen aangenomen voor de opleiding systeembeheer bij HU en zal in september beginnen met deze opleiding.
Heb zelf nog niks kunnen vinden op de portal op HU over de systeemeisen van de laptop (die wel ergens beschreven hadden moeten staan?)
Dus ga ik er maar vanuit dat het voornamelijk gebruikt zal worden voor virtual machines.
Op basis daarvan heb ik zelf al een klein lijstje gemaakt met voorkeuren en een aantal optionele laptops.

De voorkeuren:
- minimaal 8GB werkgeheugen
- Quadcore processor (voorkeur voor ivy bridge)
- 15" scherm met full HD resolutie (1920x1080)
- een degelijke grafische kaart (GT650M 2gb, gelijkwaardig of beter. want ik speel ook wel eens een spelletje)

Bij toeval zag ik dus dat de Asus N56VZ-S4035V-NL precies aan deze eisen voldoet, en ik deze met korting kan verkrijgen via de CampusShop "€929".
maar nu ben ik benieuwd of er nog meer alternatieven zijn, mijn budget gaat tot max. €1.500,-
Mochten er komende maand (juli, augustus) geschiktere laptops uitkomen, dan hoor ik dit ook graag!
Hoef hem pas eind augustus in huis te hebben.

Heb al gekeken naar de volgende laptops:
- MSI GE60 0NC-001NL (vergelijkbare specs)
- Inspiron 15R SE (iets mindere specs, maar nog een optie)
- Nieuwe XPS15 (te duur voor wat je krijgt)

Ik hoor graag jullie advies, zodat ik met een goed gevoel in september kan beginnen met mijn studie! :)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Inspiron 15R SE is de beste

Met afstand...

De msi hieronder de quote:
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:24:
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.76785.0.html
Net ff doorgelezen..

De Nieuwe GE series hebben de throttling problemen opgelost..
- Uitstekende koeling performace (beter dan Alienware), zonder throttling
- Weinig geluid productie...
- Full HD voor een mooi bedrag

Nu de wat mindere punten:
- De toetsenbord is wederom nog dramatischer geworden... Heel veel flex alla Asus N53, registratie is ook belachelijk slecht en ongevoelig van de laptop (Je moet hard drukken).. Ik zou je bijna gelijk adviseren om een externe toetsenbord bij deze laptop te kopen. Zo crap schijnt het dus blijkbaar te zijn.
- De accuduur is ook stukken korter dan de vorige lijn, wederom dramatisch...
- Scherm met redelijke kleuren productie... Verpest door de brakke kijkhoeken...
- De zogenaamde GPU knop, en Nvidea Optimus werkt niet... :9
- De zogenaamde Cooler Booster knop werkt ook niet... :'(
- Langzaamste HDD ooit? (SSD upgrade for the win)
- Bouwkwaliteit schijnt ook behoorlijk crap te zijn.. Erg krasgevoelige plastic wat ook op sommige plekken erg krakerig en slapjes aanvoelt...

Behoorlijke fail naar mijn idee, ze hebben tenminste wel naar de consument geluisterd aan de hand van de problemen rond de vorige series (throttling) maar alsnog hebben ze zo te zien daarvoor een hoop bezuinigd op de overige onderdelen van de machine.
XPS: Dell denkt opeens dat ze Apple zijn geworden met hun bizarre prijzen die helemaal nergens op slaan.

Ten derde kun je dan kijken naar de Asus N56... Dat is nog een redelijk alternatief, alhoewel de versie met een 650M om idiote reden een mindere kwaliteit schermpaneel in heeft zitten.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:08:
Ten derde kun je dan kijken naar de Asus N56... Dat is nog een redelijk alternatief, alhoewel de versie met een 650M om idiote reden een mindere kwaliteit schermpaneel in heeft zitten.
Een minder kwaliteit paneel wat nog altijd net zo goed is als de inspiron. Naast de XPS 15 of S15 stelt het inderdaad geen reet voor, maar dar zijn op dit punt niet echt geldige argumenten vind ik.

• The BounceR
dus eigenlijk is de Asus N56VZ een hele goede keuze? geen leuke/interessante alternatieven?

Verwijderd

De inspiron 15R SE is een alternatief omdat die nu eenmaal belachelijk goedkoop is, €750 uit het hoofd met i7 en 1080p. En de sony S15 is een alternatief omdat die lekker licht is, al is de service van sony echt klote. De N56 komt daar tussendoor als goede middenmotor.

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:44:
De inspiron 15R SE is een alternatief omdat die nu eenmaal belachelijk goedkoop is, €750 uit het hoofd met i7 en 1080p. En de sony S15 is een alternatief omdat die lekker licht is, al is de service van sony echt klote. De N56 komt daar tussendoor als goede middenmotor.
De S15 heeft geen 650M gpu,, maar een 640M LE versie... Is volgens mij een heel stuk slapper uit me hoofd gezegt.. Dus ik vind deze niet echt een goed alternatief.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ik doe zelf ook de opleiding. 8Gb en een 7200 rpm hdd is wel aanbevolen, ondanks dat er maar 1 periode gebruik word gemaakt van 3+ vm's.

De HU zegt zelf: Laptop met Intel VT-x of AMD-v ondersteuning in CPU, 8GB RAM.

(En de boeken kan je thuis laten)

Verwijderd

RAM gooi je er zelf in als het niet voldoet, en een SSD is sowieso een must (of je moet de inspiron kiezen, en dan het model met caching SSD voor die paar tientjes extra). Dat lijken met niet de dingen waar je een laptop op moet selecteren.

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Vinand schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:49:
[...]

De S15 heeft geen 650M gpu,, maar een 640M LE versie... Is volgens mij een heel stuk slapper uit me hoofd gezegt.. Dus ik vind deze niet echt een goed alternatief.
De GT640M en vooral de GT650M zijn nog altijd een stuk sneller als de HD 7730M die in de Inspiron 15R SE zit. Ik zou gewoon voor de N56VZ gaan, aangezien je de GPU erg belangrijk vind, en er eventueel een SSD in zetten, aangezien dit makkelijk binnen je budget past.

Verwijderd

Volgens notebookcheck scoort de HD 7730m tussen de GT 640m en GT 650m in. Al heb ik fatsoenlijke benchmarks nog niet gezien.

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:02:
Volgens notebookcheck scoort de HD 7730m tussen de GT 640m en GT 650m in. Al heb ik fatsoenlijke benchmarks nog niet gezien.
Ik was er vergeten rekening mee te houden dat de GT640M LE een lager geclockte versie van de GT640M is. Hij zou ongeveer 20% trager dan de normale GT640M zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door HondaRacer op 08-07-2012 23:07 ]

• Vinand
HondaRacer schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:58:
[...]

De GT640M en vooral de GT650M zijn nog altijd een stuk sneller als de HD 7730M die in de Inspiron 15R SE zit. Ik zou gewoon voor de N56VZ gaan, aangezien je de GPU erg belangrijk vind, en er eventueel een SSD in zetten, aangezien dit makkelijk binnen je budget past.
Er zit een aanzienlijk verschil tussen de 640M en de 640M LE... De Vaio SE heeft een 640M LE, dus niet de 640M.

edit: Sorry, had je bovenstaande bericht nog niet gelezen.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 08-07-2012 23:42 ]

• The BounceR
ja klopt, ik kan in de Asus N56VZ zelf een leuke ssd plaatsen en eventueel het geheugen uitbreiden.
daarom vind ik het voor belangrijker dat er een goede processor en grafische kaart in de laptop zit, omdat deze componenten niet te "verbeteren" zijn bij een laptop.

"editje"
ben tevens ook op de volgende laptop gestuit,"N56VZ-S4022V"
heeft vergelijkbare specificaties, maar met 3 verschillen die ik kon vinden
- een verlicht toetsenbord
- grotere harddisk,
- een Blu-ray speler & brander
maar uiteindelijk wel 200 euro duurder dan de N56VZ-S4035V van campusshop.
maar aangezien het beide een N56VZ is kan ik er vanuit gaan dat de displays hetzelfde zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door The BounceR op 11-07-2012 11:42 ]

Pagina: 1