MS-DOS boot USB stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 15:22
Niet helemaal zeker of dit het juiste forumdeel is, maar ik waag het erop.

Ik moet de BIOS van een computer updaten en heb hier een DOS bootdisk voor nodig. Ik wil dit via een USB stick doen volgens onderstaande link:

http://www.sevenforums.co...e-flash-drive-create.html

Het probleem bij mij is echter dat de DOS systeembestanden niet gekopieerd worden naar de USB stick, de stick wordt wel netjes geformateerd.

Iemand een idee? Andere tips om een DOS boot USB stick te maken zijn ook welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door mede op 08-07-2012 18:03 ]

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Je hebt de dos-systeembestanden uitgepakt in een map staan die je juist aan heeft in de hp format tool? Ik heb dat zo namelijk al talloze malen gedaan en nog nooit problemen ondervonden. Misschien even uitvoeren als administrator? Als je op de usb disk kijkt (show hidden&system files aan!), staat er dan helemaal niets op?

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ja, heb de stappen uit die link exact gevolgd, zie screenshot van de tool:

Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p632/mede2/hp-tool.jpg

De systeembestanden staan in een folder op mijn Desktop en ik ben Administrator op mijn Windows 7 computer. Heb een tweede USB stick geprobeerd, maar helaas ook leeg :(

Ik heb hidden files en folder op show staan....

NB: Ook al eens zonder 'quick format' een pogin gedaan (zonder resultaat)

[ Voor 5% gewijzigd door mede op 08-07-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:29
Ik heb nu al jaren dezelfde dos stick, volgens mij heb ik het ook met die tool gedaan. Ik zal eens kijken of ik nog wat kan opgraven.

wat gebeurt er trouwens als je gewoon die dos bestanden naar de stick kopiert en probeert er van te booten?

[ Voor 29% gewijzigd door haarbal op 08-07-2012 12:44 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
[b][message=38549334,noline]
wat gebeurt er trouwens als je gewoon die dos bestanden naar de stick kopiert en probeert er van te booten?
heb ik ook aan gedacht, maar aangezien er een tool voor is denk ik dat er nog iets 'speciaals' gedaan moet worden na het kopieren om hem juist te laten booten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:29
dunno, om de windows 7 installer van een harde schijf te booten hoef je ook alleen maar de inhoud van de dvd naar de primary partitie op de harde schijf te kopieren.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:51
Misschien een andere tool gebruiken en kijken hoe dat gaat:
http://www.msi.com/html/p...k_BIOS_under_DOS_mode.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Je kunt het proberen door gewoon de files te kopieren. Als de tool de usb stick geflagt heeft als bootable dan zou dat best eens kunnen werken.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je moet die HP USB flash tool gebruiken om hem voor dos te laten werken, ik kan wel aanraden om dan ipv MS-DOS -> Dr.Dos te gebruiken, deze kan meer dan 2GB partities hebben zelf getest tot 4GB.

Dit werkt eigenlijk met alle dos applicaties (ghost/bios flash etc).

Zelf gebruik ik nog bootable (dr)dos sticks om images te trekken van systemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je moet een BIOS updaten... Check
Je wilt dat doen via DOS... Check
Je kiest als medium USB... Check... en vraagteken.
Want afgaande op bovenstaande, heb ik het idee dat er vast een .exe is die je toestaat om vanuit Windows te beginnen. De meeste moderne BIOS-en komen op die manier

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Het is me uiteindelijk gelukt volgende de link van @THE_FIREFOX - http://unetbootin.sourceforge.net/

Het meeste werk was het uitzoeken hoe ik nou mijn bestanden kon benaderen die ik op de boot stick heb geplaatst.

unetbootin boot standaard op A: en door simpel C: in te typen kom je in de root van de stick uit en zie je alle bestanden die je na het aanmaken van de boot stick erop kopieert. BIOS update is nu succesvol verlopen :) Bedankt!

@Jester-NL: het betreffende systeem is een OpenELEC machine, geen Windows dus. Want inderdaad de standaard tools die allemaal aangeboden worden maken allemaal gebruik van een .exe die je vanuit Windows kan draaien of - in mijn geval - MS-DOS executables

Pagina: 1