Film via HDMI kabel van Desktop naar TV

Pagina: 1
Acties:

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 20:38
Ik heb een Acer desktop PC met een GeForce GT 230 videokaart daarin zitten.

Ik wil graag een film kijken op mijn full hd LCD tv van Sony.

Eerst keek ik deze altijd via mijn laptop, een Sony Vaio, die wanneer ik de laptop verbond met de tv automatisch een programmatje opende genaamd "hdmi instellingen", waar ik de keuze kon maken tussen 480, 720 en 1080.

Bij 1080 paste het volledige bureaublad niet op de tv, waardoor er stukken (randen) van de film buiten het beeld vielen, daarom zette ik het altijd op 720, dan was wel alles te zien (welliswaar met zwarte balken boven en onder)

Nu ik mijn tv via een HDMI kabel met mijn pc verbind staat deze automatisch op 1080, waardoor het beeld weer niet volledig zichtbaar is op mijn tv.
Wanneer ik de resolutie handmatig naar 1280x720 zet (720) veranderd hier helemaal niets aan en blijft de film nogsteeds niet helemaal zichtbaar op mijn tv.

Mijn vraag is : is hier een instelling/handeling/programmatje voor om dit goed in te kunnen stellen zoals op mijn Sony Vaio?

(mijn sony vaio is reeds verkocht, vandaar dat ik graag via mijn desktop pc wil kijken)

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

Je moet je scaling aanpassen onder je Nvidia instellingen, weet niet waar die staan.
Moet je maar eens achter googlen

Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRLYZR8pX1ZYGWburcOSjBM3nz5d6D2FjZ7KFkIBlge6ts0CbG5DkhZFz0N

Zoiets en dan kan je het instellen ( let op dit is bij AMD/ATI vindt het juiste plaatje van nvidia eventjes niet )

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
misschien je tv zelf die automatisch iets upscaled of doen ze dat alleen met dvd tv source ?

Verwijderd

Het ligt eraan welke Sony TV je hebt maar hier exact hetzelfde probleem gehad. Bij de echt oudere versies van de Sony TV's (oude Brava's) is hier niets aan te doen. Bij iets nieuwere versies is er ergens een optie verstopt welke de upscaling uitschakelt en pixel voor pixel weergeeft. De exacte naam van de optie weet ik niet meer maar deze was bijzonder goed verstopt en had een onduidelijke naam.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
Ik heb datzelfde probleem met de verbinding naar mijn Samsung model 2008. Je moet gewoon de Nvidia instellingen bij scaling aanpassen, je ziet dan dat je gedetailleerd de randen kunt aanpassen zodat je beeld wel volledig op het scherm past. In mijn geval is dat bij een aangepaste resolutie iets van 1960 x 1022.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 20:38
bedankt voor de tips!

ik heb in het nvidia programma de schaling gevonden, alleen alles wat ik doe verandert niets, ik heb alle opties geprobeerd.

toen ik doorslikte kwam ik opeens in een menu waar ik de hoogte en breedte kon aanpassen op de TV, deze heb ik zo aangepast (op 2 schuifbalkjes) dat het bureaublad precies op de grens erop paste (volledig)

als ik dan nu bij de resolutie kijk staat er : resolutie : 1228 x 684 (huidig)

Als ik nu een film opzet komt deze perfect in beeld qua afmetingen, maar heb ik met deze resolutie wel HD kwaliteit?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43
Je moet in de handleiding van je tv eens kijken of je voor de hdmi-ingang die je gebruikt de overscan kan uitzetten.
Dan kan je je pc gewoon op 1080p zetten, en gaan de randen van je beeld niet meer wegvallen...

Verwijderd

Nou, ik heb het eindelijk gevonden :)

http://bluxte.net/musings...g-hdmi-overscan-sony-hdtv

Go to "Settings / Set-up / Screen settings / Display Area" and select the "Full pixel" option, daar stond bij mij "normaal", en deze heb ik op "hoge resolutie" gezet, en prompt kwam het volledige bueraublad goed in beeld en zijn mijn (full) hd films prachtig! :D

bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1