mac pro verbouwen naar ATX standaard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Hallo allemaal,

Ik kreeg laatst een mac pro aangeboden. Geweldige kast. Nu wil ik daar mijn systeem in bouwen.
Alleen is de pin lay-out geen atx. heeft iemand ervaring met ATX moederborden in mac pros bouwen?

Wat kan ik het beste doen:
- nieuw gaatjes boren en draad tappen.
- nieuwe spacers er op solderen
- nieuwe spacers er op lassen
- de oude spacers glad maken van onderen en er op lijmen.

Over de lengte van het ATX moederbord. Ik moet gaan slijpen in de middenplaat. Zijn er ook mooiere oplossingen?

Groeten Rohaantje

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23
Ik ken iemand die het met lijm heeft gedaan, gewoon een oud moederbord gepakt, spacers vastschroeven, lijmen en klaar.

zelf zou ik het goed uitmeten, gaatjes boren draad tappen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:57
haarbal schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:27:
Ik ken iemand die het met lijm heeft gedaan, gewoon een oud moederbord gepakt, spacers vastschroeven, lijmen en klaar.

zelf zou ik het goed uitmeten, gaatjes boren draad tappen.
En goed lijmen, ken iemand die het ook zo gedaan had waarbij ze mainboard naar beneden kwam zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Wat mij het beste is bevallen is een ATX moedertray in de Mac lijmen. Hier een voorbeeld;
[CIP] Apple My Mac Pro

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Kijk eens goed naar de mods die al gedaan zijn met G5 kasten, bijv. die van Gnoom.
Goed voor je inspiratie en je kunt er gewoon lekker van afkijken.

Zelf heb ik ook een tray van een oude bak erin geplakt, werkt prima, ook geen gerommel met uittekenen en meetfoutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik heb inderdaad ook slechte ervaring met het vastlijmen van de standoffs. Ongeveer 2 weken geleden mijn moederbord aan de G5 case bevestigd door middel van Bison epoxylijm, jammer genoeg lieten de standoffs heel makkelijk weer los. Ik ga nu dus op zoek naar een andere methode. Wellicht lijm ik inderdaad een ATX paneel in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
rohaantje schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:24:
- nieuw gaatjes boren en draad tappen.
Kan, dan moet je alleen heel precies werken
- nieuwe spacers er op solderen
Solderen op aluminium/plaatstaal? Op alu wens ik je veel succes, op plaatstaal ook, maar daar is het tenminste nog mogelijk.
Als jij denkt dat je zo nauwkeurig kunt lassen en dat het er mooier van wordt? Dit is wel meteen een ontzettend zichtbare mod.
- de oude spacers glad maken van onderen en er op lijmen.
Lijm is nooit een goede, zie ook hierboven. Trillingen en dergelijke maken het gewoon niet stevig. Daarnaast hangt je bordje ook nog eens verticaal aan een minimaal aantal punten.
Over de lengte van het ATX moederbord. Ik moet gaan slijpen in de middenplaat. Zijn er ook mooiere oplossingen?
Zelf zat ik te denken aan een plaat perspex zodat je de gaten kunt maken waar het Apple Logic board aan zou hangen. Je kunt dan ook meteen andere gaten maken, desnoods met schroefdraad in het perspex, waar het ATX bordje aan vastgemaakt kan worden. Zo kun je het bordje er altijd weer netjes uithalen en hou je nog een fatsoenlijke kast over.

Aarding moet geen probleem zijn, kwestie van een paar boutjes met een draden/strips bevestigen die naar de metalen plaat gaan waar het geheel aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
Ik heb laatst ook een G5 kast gemod. Heb er een moederbordtray van een coolermaster wave ingebouwd.

Gewoon een stuk uit de achterkant van de g5 gezaagd met de flex en dremel (wel even goed meten en aftekenen natuurlijk).

Vervolgens 2 spijkers op zn kop (punt naar boven) in twee van de orginele spacers gedaan, moederbord tray er in en met een hamer even een tik op de tray gegeven. Dit zorgt voor twee putjes onder op de tray zodat je precies weet waar je gaatjes moet boren om de tray vast te schroeven op de orginele spacers.

De frontpanel is gewoon een kwestie van doorknippen en doormeten aan de hand van schema's op internet. Ik heb geen firewire op mijn bord dus moest het spel net op een andere manier aansluiten. Voor vragen en foto's van mijn mod kun je even een mailtje sturen naar stefan.vdd [apenstaartje] gmail [punt] com

Ik help je graag :)
Pagina: 1