Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: Allround mediaplayer.

Pagina: 1
Acties:

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Hallo allen,

Aangezien onze huidige mediaplayer ( een Iomega screenplay Director) zijn interne HDD bijna vol staat, zijn we op zoek naar een mediaplayer om onze toekomstige Panasonic VT50 te vervoegen, samen met een LG HX906 homecinemasysteem. Waarom geen externe HDD aansluiten op de Iomega? Simpelweg omdat hij a) een hele hoop codecs en formaten qua video niet afspeelt en b) het qua geluidsformaten al helemaal huilen met de pet op is. Zo heb ik de complete seizoenen van Torchwood als blu ray rip gedownload en ik heb wel beeld maar totaal geen geluid.

Dus we zoeken een mediaplayer die zowat alle gangbare codecs en videoformaten kan afspelen, maar ook iets uitgebreidere gelluidsformaten aankan. Een interne HDD is een pluspunt, maar zolang de player de meeste codecs/formaten aankan, is dit geen must, dan kan ik eventueel een externe hdd aansluiten.

Misschien noob vraagje nog: Moet bij alle mediaplayers het .srt bestand identiek dezelfde benaming hebben als het videobestand?

Ik lees veel positieve reviews over de Mede8er 500X2? Klopt dit?

Alvast bedankt voor de info

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 22:10
Je zou kunnen kijken naar een Apple TV, als je alles kant en klaar wilt.
Je kunt ook kiezen voor een XBMC installatie, wordt heel veel gebruikt en is een allesvreter.
Loopt ook een groot topic over: [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

Daarmee kun je zelf bepalen hoe groot, hoeveel opslag etc en installeer je xbmc zoals jij het wilt.
Kun je combineren met sickbeard en/of couchpotato en al je series en films worden nog automagisch voor je gedownload ook! Ik zeg doen! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Staatslot op 08-07-2012 10:48 ]

• Acemath
Staatslot schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:47:
Je zou kunnen kijken naar een Apple TV, als je alles kant en klaar wilt.
Je kunt ook kiezen voor een XBMC installatie, wordt heel veel gebruikt en is een allesvreter.

Daarmee kun je zelf bepalen hoe groot, hoeveel opslag etc en installeer je xbmc zoals jij het wilt.
Kun je combineren met sickbeard en/of couchpotato en al je series en films worden nog automagisch voor je gedownload ook! Ik zeg doen! ;)
Met alle respect voor de vlugge reply. Maar xbmc? Sickbeard? Couchpatato? Xmbc, is dat niet voor alles van je pc naar je tv te streamen?

• Staatslot
XBMC is software die je kunt installeren op zo'n beetje iedere machine.
Het is dus media-center software (net als bijvoorbeeld Windows Media Center, Mediaportal etc).
Je kunt het installeren op Windows, Linux, Mac, Apple TV en er is een versie kant-en-klaar met een Ubuntu Linux onder de motorkap. Die versie kun je ook als LIVE-cd draaien, dus eerst uitproberen voor je het installeert (XBMCbuntu heet die versie meen ik).

XBMC is volgens mij het meest populair en wordt zeer goed ondersteund, speelt alle formaten af en heeft echt talloze mogelijkheden. Bedienen via je iPad / Android tablet bijvoorbeeld, maar ook uitzendinggemist, series indexeren echt alles wat je van een alles in 1 oplossing mag verwachten.

Ik zou zeggen zoek eens wat screenshots ik denk dat je zo verkocht bent..
Wat mij het meest aanspreekt is dat je niet vastzit aan een bepaalde leverancier en daarmee formaten die niet werken, maar ook dat je zelf de pc kunt samenstellen waar je het op wilt draaien.
Wil je een oude lelijke kast die je toch ergens achter zet, prima. Wil je een designkast die in het zicht staat, nog beter!

Bij standaard apparaten zit je ook vast aan de opslag, in dit geval kun je natuurlijk zelf kiezen hoeveel opslag je gebruikt, maar kun je hem ook makkelijk koppelen aan een eventuele NAS.

Couchpotato en Sickbeard zijn weer bepaalde tools die je kunt installeren en die zelf bijhouden of er een nieuwe aflevering is van jouw favoriete serie of een film die je op je wenslijst had staan. Dat wordt dan vervolgens automatisch gedownload (via de nieuwsgroepen) en komt heel netjes in XBMC terecht..
(dit is misschien nu nog te hoog gegrepen, maar als je het in je achterhoofd houdt......)

Zoek je iets anders dan XBMC, dan zou ik persoonlijk adviseren even langs de plaatselijke tijdschriftenboer te lopen, veel computerbladen behandelen eens in de zoveel tijd een aantal mediaspelers die worden beoordeeld op hun kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Staatslot op 08-07-2012 10:58 ]

• Acemath
Ik heb xbmc eens gechecked, en het ziet me inderdaad er wel in orde uit. Maar is het gewoon mogelijk om een serie via HDMI met gebruik van Xbmc af te spelen op TV, of heb ik er nog andere zaken voor nodig zoals een HTPC?

Couchpatato en sickbeard zal ik waarschijnlijk niet gaan gebruiken omdat ik een total noob ben als het op nieuwsgroepen aankomt :+

[ Voor 23% gewijzigd door Acemath op 08-07-2012 11:03 ]

• Staatslot
Ik geloof niet dat je het helemaal goed vat..
Kun je uitleggen wat je met je vraag bedoelt?

Je vraagt of het mogelijk is om via HDMI een serie te kijken, dat is toch juist het hele idee van XBMC dat je series kunt kijken? Dat kan via HDMI als je PC/HTPC/Media-center dat heeft, uiteraard..
Maar kan ook via VGA, DVI etc... XBMC is puur de software.

Ik zou je echt adviseren de TS van dat XBMC topic eens door te lezen, daar staat echt heel veel nuttige informatie in

[ Voor 6% gewijzigd door Staatslot op 08-07-2012 11:07 ]

• Acemath
Staatslot schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:06:
Ik geloof niet dat je het helemaal goed vat..
Kun je uitleggen wat je met je vraag bedoelt?

Je vraagt of het mogelijk is om via HDMI een serie te kijken, dat is toch juist het hele idee van XBMC dat je series kunt kijken? Dat kan via HDMI als je PC/HTPC/Media-center dat heeft, uiteraard..
Maar kan ook via VGA, DVI etc... XBMC is puur de software.

Ik zou je echt adviseren de TS van dat XBMC topic eens door te lezen, daar staat echt heel veel nuttige informatie in
Dat ben ik ondertussen aan het volgen, mijn vraag was meer bedoeld als: Ben ik verplicht om een htpc aan te schaffen om ten volle te kunnen genieten van XBMC of is gewoon een kabeltje leggen tussen pc en tv voldoende.

• Staatslot
een htpc is puur een naam voor een pc die dient als home-theatre.
Dus een pc die met een vga-kabel verbonden is met je tv zou je al een htpc (zij het een hele uitgeklede) kunnen noemen. Kortom, als je een pc hebt verbonden met je tv en op die pc draai je XBMC: dat is voldoende..

Dat is ook een van de eerste zinnen in dat topic trouwens:
Met XBMC maak je van elke pc een HTPC om te kunnen genieten van al je foto's, muziek, films, Tv-series en andere videobestanden

[ Voor 27% gewijzigd door Staatslot op 08-07-2012 11:13 ]

• Acemath
Staatslot schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:12:
een htpc is puur een naam voor een pc die dient als home-theatre.
Dus een pc die met een vga-kabel verbonden is met je tv zou je al een htpc (zij het een hele uitgeklede) kunnen noemen. Kortom, als je een pc hebt verbonden met je tv en op die pc draai je XBMC: dat is voldoende..
Hartelijk dank _/-\o_ . Ik denk dat ik voorlopig dit ga gebruiken, aangezien ik een dikke 4 externe HDD heb staan, die ik als opslag kan gebruiken :D

• Staatslot
Je had al meer in huis dan je dacht! Veel succes en plezier!!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Wil geen HTPC met XBMC gaan gebruiken.

Kijk dan eens naar Dune of Popcorn Hour met een Sigma 8642/43 of 8646/47 chip erin.
Na een PC zijn deze spelers qua bestandsondersteuning zo ongeveer het beste wat je krijgen kan.

Wat betreft de naam van ondertiteling (.srt). Voor een mediaspeler moet deze gelijk zijn aan de naam je videobestand. Voor een PC wellicht niet maar het zal voor de software waarschijnlijk wel makkelijker zijn.

• Acemath
Athome schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:15:
Wil geen HTPC met XBMC gaan gebruiken.

Kijk dan eens naar Dune of Popcorn Hour met een Sigma 8642/43 of 8646/47 chip erin.
Na een PC zijn deze spelers qua bestandsondersteuning zo ongeveer het beste wat je krijgen kan.

Wat betreft de naam van ondertiteling (.srt). Voor een mediaspeler moet deze gelijk zijn aan de naam je videobestand. Voor een PC wellicht niet maar het zal voor de software waarschijnlijk wel makkelijker zijn.
Heb nergens gezegd dat ik geen htpc WIL gaan gebruiken. Heb gewoon geen plaats om nog een htpc ergens te plaatsen. Aangezien mijn pc en een HDMI kabel voldoende is om een Htpc te vormen, is een aparte mediaplayer toch onnodig?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Klopt.
Als de computer in dezelfde ruimte staat moet dit geen probleem zijn. Staat de computer in een andere ruimte? Dan wordt de HDMI kabel wellicht te lang (en de te duur) waardoor een mediaspeler misschien toch weer interessant wordt.

Wanneer je overigens vanaf je gewone PC op TV wilt gaan afspelen, is software als XBMC niet perse nodig. Je TV gaat gewoon als tweede monitor fungeren.
XBMC is ontwikkeld met de gedachte dat er een aparte PC is waar XBMC op komt te draaien

• Acemath
Athome schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:57:
Klopt.
Als de computer in dezelfde ruimte staat moet dit geen probleem zijn. Staat de computer in een andere ruimte? Dan wordt de HDMI kabel wellicht te lang (en de te duur) waardoor een mediaspeler misschien toch weer interessant wordt.

Wanneer je overigens vanaf je gewone PC op TV wilt gaan afspelen, is software als XBMC niet perse nodig. Je TV gaat gewoon als tweede monitor fungeren.
XBMC is ontwikkeld met de gedachte dat er een aparte PC is waar XBMC op komt te draaien
Bedankt voor de info. PC staat op 3 mtr van de tv dus de HDMI kabel is geen probleem. Ik heb mijn oog laten vallen op XBMC omdat je dat via bepaalde apps je Ipad kan gebruiken als afstandsbediening en je dus niet steeds naar je pc moet lopen om de film te pauzeren etc. Ik wilde eerst een andere mediaplayer maar er zijn te veel mediaplayers om te kiezen en te weinig "bakjes" die met alle codecs en containers overweg kunnen.

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:09
Heb zelf hier de wd tv live laatste versie.

Speelt alles af wat ik hem voorschotel..blueray rips,xvid,divx,vob, etc etc etc.
Heeft tevens dolby true hd codec! erg prettig voor de geluidsbeleving.

Heb er een externe hd op aagesloten via usb (kan ook via netwerkkabeltje naar je nas etc)

en kwa kosten 89 euro een van de goedkoopsten.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Wat vind je van een Boxee box, speelt alles je kunt handmatig naar subs maar ook automatisch via internet naar subs zoeken. Werkt top, en er zijn ook IOS / android remote apps voor anders de bijgeleverde AB werkt zeer goed (achterkant zit een vol qwerty tobo etc. )

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 21:28
amdboy1983 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:09:
Heb zelf hier de wd tv live laatste versie.

Speelt alles af wat ik hem voorschotel..blueray rips,xvid,divx,vob, etc etc etc.
Heeft tevens dolby true hd codec! erg prettig voor de geluidsbeleving.

Heb er een externe hd op aagesloten via usb (kan ook via netwerkkabeltje naar je nas etc)

en kwa kosten 89 euro een van de goedkoopsten.
De WDTV Live Hub (met 1TB harddisk) is ook een leuk alternatief. Er zijn ook diverse gratis extra themes te vinden waarbij je ook IMDB info te zien krijgt. De WDTV apparaten ondersteunen erg veel video en audio codecs maar zoals eerder genoemd met XBMC en een HTPC kom je nog verder of altijd een bestaande pc aanlaten staan waarop XBMC staat.
Pagina: 1