Ik heb Acronis True Image 2011 aangeschaft voor het maken van een image.
Nu kwam ik er achter dat ik ook een backup van de e-mail kan maken.
Mail-client : Windows Live Mail
Het lukt me echter niet om een backup te maken van de sectie 'Opslagmappen' (in het Engels 'Storage folders' genoemd). Ik kan wel de mappen onder mijn e-mail accounts backuppen. In de interface van Acronis True Image zie ik onder 'Microsoft Windows Live Mail' de volgende opties:
Nu kwam ik er achter dat ik ook een backup van de e-mail kan maken.
Mail-client : Windows Live Mail
Het lukt me echter niet om een backup te maken van de sectie 'Opslagmappen' (in het Engels 'Storage folders' genoemd). Ik kan wel de mappen onder mijn e-mail accounts backuppen. In de interface van Acronis True Image zie ik onder 'Microsoft Windows Live Mail' de volgende opties:
- Gebruikersinstellingen
- POP3-accounts ( waaronder mijn POP3-accounts staan vermeld )
Ja, dat zou kunnen. Ik ben echter benieuwd of er ook andere mensen tegen dit probleem zijn aangelopen en hoe ze dit hebben opgelost. Misschien dat ik het ook nog wel via Acronis ga proberen. Meestal kost het heel wat tijd om via een leverancier van software een antwoord te krijgen. In sommige gevallen krijg je helemaal geen antwoord.Hero Of Time schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:03:
Kan je deze vraag niet beter bij Acronis neerleggen? Je hebt 't aangeschaft, en dus support.
Klopt, dat had ik al onderzocht. Het probleem is dat ik geen test-omgeving heb om te testen of het terugzetten van de backup goed werkt. Ik kan dit denk ik niet testen op mijn huidige installatie. Ik heb gedacht aan een test via een virtual machine maar ik heb geen licentie voor de aanmaak van een virtual machine met daarop het OS Windows 7.Hero Of Time schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:03:
Overigens is je email niet meer dan een paar bestanden in je profiel. Die kan je ook wel vinden en dan via Acronis opgeven om te backuppen.
[ Voor 45% gewijzigd door One_Gandalf op 08-07-2012 11:20 ]