Toon posts:

Huisfeest oplossing geluidsoverlast (silent disco)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.914 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs gaf ik een huisfeestje dat mede door te harde muziek vroegtijdig moest stoppen. De politie was meerdere keren gebeld door omwonenden en na 2x langskomen hebben we de tent moeten sluiten.
Iedereen vond het een fantastische feest maar alleen jammer dat het om 2 uur moest eindigen

Daarom een vraag, is het niet mogelijk op een redelijk simpele manier je eigen silent disco te creëren. Dit zou namelijk heel wat gezeur schelen.

Mijn eigen idee wat om een eigen lokaal radio station aan te maken en goedkope radio's te kopen op dealxstream. Iedereen die binnen zet het apparaatje op de juiste frequentie en kan zo dus meeluisteren.

Hoe kan ik dit technische aanpakken, en of als jullie een ander idee hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zelf radio uitzenden is niet legaal in Nederland dus ik denk niet dat we je daarmee kunnen helpen. Al zal in de praktijk niemand er last van hebben, alleen buren die 's nachts radio luisteren.

[ Voor 32% gewijzigd door TBTL op 08-07-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Sick Nick

Drop the top!

Lekker sociaal feestje zal je hebben dan als iedereen met koptelefoons/oordopjes/radio's moet rondlopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee we willen het beperken tot 1 zaal, zodat het wel leuk blijft natuurlijk. We hadden het ook gewoon veel te hard staan. Het leek ons naast een oplossing ook een super geniale toevoeging aan het feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je kan beginnen met de buren uit te nodigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal jaar terug had ik een collega die met zijn telefoon een eigen frequentie kon bezetten voor een aantal meter. Dat was een Nokia, lijkt me niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
Niet iedereen vondt het blijkbaar een tof feest, immers anders was de politie niet langs gekomen. Het feit de dat politie 2x moet langskomen om vervolgens het feest stil te leggen zegt iets over de normen en fatsoensbesef van de organisator en de gasten. Volgens mij is de beste oplossing gezond verstand en na een uurtje of half één/één uur (in overleg met de buren) de muziek wat zachter en vragen of je gasten ook daar rekening mee willen houden.

Vwb betreft het idee van een 'silent disco; tegenwoordig heeft iedereen een telefoon met WIFI. Server draaien die via wifi netwerk bereikbaar is op telefoon. Er zijn hiervoor via google wel oplossingen voro te vinden. Echter vergeet niet dat je daarmee maar een deel van het probleem oplost; praten/schreeuwen/enz. Dit aspect zal versterkt worden als iedereen met oordopjes inloopt. Ik dat die zaal uiteindelijk niet erg in trek is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
We hadden het ook gewoon veel te hard staan.
minder hard aan zetten ? misschien dat het dan wel geaccepteerd wordt door de buren ? Met de buren iets afspreken (hoe hard de muziek mag staan, hoe lang het door mag gaan) ?
Of anders allemaal eierdozen op je wanden plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zulke dingen. Alleen jammer dat veel versies een auto-cigarettenaanstekeraansluiting hebben.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al onze buren vonden het een pracht feest ze zijn zelf dan ook aanwezig geweest. Het gaat me ook niet om de buren maar om de buurt want je weet nooit hoe mensen reageren op muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:49:
Al onze buren vonden het een pracht feest ze zijn zelf dan ook aanwezig geweest. Het gaat me ook niet om de buren maar om de buurt want je weet nooit hoe mensen reageren op muziek.
8)7 Overleggen met de buurt (en dat zijn ook buren!) en fatsoen tonen? Ieder argument dat je aandraagt zal onderuit gehaald worden door aan te geven dat jij zelf invloed hebt op de overlast (en hoe anderen daarop zullen reageren). Daar waar de ' - ' staat op de receiver, daar moet je heen draaien om de muziek wat zachter te zetten.

Bedenk dat negatieve associaties langer blijven hangen dan positieve. De boze buren zullen langer onthouden hoe jullie ze wakker hebben gehouden, dan de aanwezig buren die terugdenken aan hoe leuk jouw feest was.

Ten slotte weet je zonder te overleggen met je buren ook wel hoe men zal reageren bij geluidsoverlast na 00:00, zo naïef ben je toch niet?

[ Voor 47% gewijzigd door Lumics op 08-07-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
Ik heb een keer een tv-programma gezien waarin feesten werden georganiseerd. Toen hadden ze zo'n Sennheiser zender en een heleboel draadloze koptelefoons. Die zou je dan wel moeten huren en dat zal wel aardig wat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WiertOmta schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:53:
Ik heb een keer een tv-programma gezien waarin feesten werden georganiseerd. Toen hadden ze zo'n Sennheiser zender en een heleboel draadloze koptelefoons. Die zou je dan wel moeten huren en dat zal wel aardig wat kosten...
Ik heb ook gekeken naar totale silent disco setjes. Voor een dag ben je al snel 200 euro kwijt. Ik zoek naar een oplossing die onder de 100 euro blijft om de toegangsprijs degelijk te kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:59:
[...]

Ik heb ook gekeken naar totale silent disco setjes. Voor een dag ben je al snel 200 euro kwijt. Ik zoek naar een oplossing die onder de 100 euro blijft om de toegangsprijs degelijk te kunnen houden
DNLA Server met streaming? Je hebt vast wel een PC staan, en de gasten hebben vast wel een telefoon mee.
En 100 euro voor hoeveel gasten, 2/10/50/100?

[ Voor 23% gewijzigd door Lumics op 08-07-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:02:
[...]

DNLA Server met streaming? Je hebt vast wel een PC staan, en de gasten hebben vast wel een telefoon mee.
En 100 euro voor hoeveel gasten, 2/10/50/100?
50 man, maar denk dat we een problemen gaan krijgen met het wifi en de verschillende toestellen ie iedereen heeft (voornamelijk iPhone Android Blackberry ) via radio signaal heb je het voordeel dat lag bijna niet mogelijk is. En waar je tegenaanloopt met eigen mobieltjes zijn de accu's. Ik denk dat mensen dat niet echt op prijs stellen als ze met een lege accu vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
Kom op zeg, 50 man. Dat is 4 euro p.p. en dan heb je zo'n silent disco set. Als je een zaaltje gaat afhuren ben je al snel meer kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:59:
[...]

Sorry, maar een woonhuis gebruiken om een betaald feestje te organiseren is vragen om moeilijkheden

Ontopic,
De koptelefoons zijn wel een leuke oplossing, ik heb dat eens gehad op een bedrijfsfeestje en is leuk voor de mensen op de vloer, maar ook leuk om te zien voor mensen naast de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:33:
Een aantal jaar terug had ik een collega die met zijn telefoon een eigen frequentie kon bezetten voor een aantal meter. Dat was een Nokia, lijkt me niet illegaal.
Klopt. Ik heb nog steeds zo'n telefoon van Sony Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou idd voor een FM zendertje gaan; smartphones kunnen meestal wel FM ontvangen en anders haal je een aantal kleine fm radiotjes op voorraad. Met 1 watt en een goede J-stick kom je een heel eind.

En dan kan je, voor de mensen naast de vloer ook op laag volume nog de muziek aanzetten. Enige geluid zal pratende mensen zijn.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:54
Zoiets kun je ook huren, ik ben laatst bij een feest geweest waar ze gehuurde koptelefoons hadden met apparatuur. Geen idee hoe duur zoiets is, maar dat was bij een studentenvereniging dus erg duur zal het niet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Isolatie zal wel teveel kosten. Waarom kan het geluid niet gewoon wat zachter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:33
Als ik naar een feestje ga en je moet muziek luisteren via een FM radio'tje dan moeten er wel ontzettend veel mooie vrouwen zijn om dit te compenseren :X :F

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
Je hebt ontdekt dat je huis geen ideale plek is voor een luid feest tot laat. Waarom niet het probleem aanpakken bij de wortel en je feest op een meer geschikte locatie houden?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik geloof dat er hier een paar mensen niet gestudeerd hebben :P Huisfeestjes in studentenhuizen zijn heel normaal, ook normaal is dan betaalde toegang / betaalde drankjes. Die feestjes worden juist georganiseerd om het huispotje te spekken. Vaak zat naar zulke feestjes geweest in het verleden, die absoluut regelmatig eindigden met 2 bezoekjes van de politie, waarna de boel uit moest :)
Nu ga ik er voor het gemak vanuit dat de TS studeert en het om een feestje in een studentenhuis gaat.
Ik weet wel dat ik persoonlijk niet naar een huisfeest zou gaan waar je met een radio moet rondlopen. Saaie boel wordt dat... Deel van de charme is juist een lekker muziekje. Hoeft nog niet eens achterlijk hard te staan, want je wil ook nog kunnen praten als je een leuk/interessant iemand tegen komt. Alhoewel dat ook kan als je meerdere ruimtes/kamers hebt voor je feest.
Dus (eigenlijk niet helemaal ontopic): ik zou zeker geen silent-disco-achtige dingen doen op een huisfeest...

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens ooit bedacht dat iedereen dan zijn telefoon volledig opgeladen moet hebben, WIFI of een radio nodig heeft en waarschijnlijk nog voor het einde van de avond zijn telefoon aan het sap moet leggen ivm een shitload aan accuverbruik? Kennelijk niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Philheer schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:25:
Je kunt ook gewoon een keer proberen zo'n silent disco te huren. Heb dat laatst bij een vriend gedaan en dat was echt top. Je hebt veel van die bedrijfjes die het verhuren. Deze hadden wij toen: :)
Je kunt ook gewoon niet een topic kicken wat al meer dan 10 jaar(!) oud is.
TS is waarschijnlijk al getrouwd, heeft 2 kinderen, die gaat geen lawaai meer maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Yaksa op 20-12-2023 19:05 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:30
Yaksa schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:29:
[...]

Je kunt ook gewoon niet een topic kicken wat al meer dan 10 jaar(!) oud is.
TS is waarschijnlijk al getrouwd, heeft 2 kinderen, die gaat geen lawaai meer maken.
Je moet toch wat als je je website wilt pluggen. Kijk maar naar zijn andere post.
Voor de extra search engine optimization wat extra steekwoorden: klacht, ontevreden, waardeloze troep, nooit meer, spammen, over Chinese troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Klik
@Yaksa
@Gebanned
Liever niet reageren op spam (en zeker niet quoten) het maakt opruimen veel meer werk.
Geen reactie = spam ban = 1 knopje en alles is opgeruimd.

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 20-12-2023 19:44 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.