Toon posts:

Joomla templates maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peugeotpower77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09-2022
Ik had even een vraag. Ik maak al best als hobby website's voor andere mensen, eerst met html en tegenwoordig met joomla.
Ik wil nu zelf templates gaan ontwerpen. Van het internet word ik niet veel wijzer, vele sites verwijzen je door naar programma's als artisteer. Ik wil graag zelf de template gaan schrijven in php/html?
Dus aan jullie de vraag: Welke talen heb je nodig om een moderne template te schrijven voor joomla, bijvoorbeeld in dreamweaver.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

peugeotpower77 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:08:
Ik maak al best als hobby website's voor andere mensen
....
Dus aan jullie de vraag: Welke talen heb je nodig
Eh :? HTML/PHP/JS/...
Huh :? Dreamweaver is geen taal maar een IDE.

Weet je nou wel of niet iets af van websites bouwen? Want ik krijg hier een behoorlijk klok-klepel gevoel van. Daarbij: er zijn miljoenen templates voor Joomla: download er eens een paar en bekijk hoe ze in elkaar zitten?
Van het internet word ik niet veel wijzer
Raar; want de eerste plaats waar je zou moeten kijken bevat volgens mij meer dan genoeg informatie? http://docs.joomla.org/

Lang verhaal kort: wat je nodig hebt is een beetje scripting ervaring (PHP) voor 't server-side verjaal, een beetje JS voor client-side kunstjes, uiteraard heb je HTML+CSS nodig. En dan nog Photoshop/Gimp/Paint/... voor 't maken van een leuk ontwerpje. En volgens mij ben je dan een heel eind; een IDE'tje als Dreamweaver/Notepad(++/2)/Visual Studio (Express)/Web Matrix/PhPStorm/... om 't spul allemaal in te schrijven en aan elkaar te smeden en you're all set.

[Voor 17% gewijzigd door RobIII op 08-07-2012 10:18]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:20
Of de simpele oplossing zonder enige kennis van programmeren, http://www.artisteer.com/
Er is een reden dat veel sites ernaar verwijzen ;)

[Voor 23% gewijzigd door -Niels- op 08-07-2012 10:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 22:00
Haha -Niels- dat moet een grapje zijn toch, hij schreef in zijn TS juist dat hij al zo vaak werd verwezen naar artisteer en jij hebt een goed idee voor hem: artisteer.. haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

-Niels- schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:18:
Of de simpele oplossing zonder enige kennis van programmeren, http://www.artisteer.com/
Zover was TS ook al ;)
vele sites verwijzen je door naar programma's als artisteer.
Ik denk dat 't handiger is als TS z'n vraag wat verduidelijkt ;)
@peugeotpower77: Het is sowieso handig als je bij 't openen van een topic onze Quickstart hanteert; dan zit je topicstart vanzelf goed in elkaar en hoeven we niet nog zaken uit je te gaan trekken of lopen gissen zoals we nu doen ;)

[Voor 24% gewijzigd door RobIII op 08-07-2012 10:21]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peugeotpower77
Ik bedoelde, welke talen heb ik nodig om de template IN een programma als dreamweaver te kunnen schrijven.
Artisteer is een programma met grenzen, ik wil graag vanaf niets de template geheel naar eigen wens opbouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

peugeotpower77 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:28:
Ik bedoelde, welke talen heb ik nodig om de template IN een programma als dreamweaver te kunnen schrijven.
Ik begrijp het nog steeds niet; Joomla is PHP based dus je zult PHP (+HTML/CSS/JS/...) moeten gebruiken om templates te schrijven. Dreamweaver is niets anders dan een veredelde texteditor dus hoe dat relevant is is mij een raadsel?

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ndeleeuw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 15:33
Ik zou zeggen download een template en unzip de zip dan heb je een voorbeeld.
Hierna bouw je je eigen template na volgens voorbeeld van de standaard template

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peugeotpower77
Het maakt verder niet uit of het in dreamweaver geschreven wordt, ik duidde er meer op dat ik het dus mbv scripttalen in een editor wil schrijven, en dus geen programma's als artisteer wil gebruiken.
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 16:36
Dan heb je aan de post van RobIII genoeg. Het is geen magische puzzel waarvan we je zo even de sleutel kunnen geven, maar een educatief pad dat je zelf moet bewandelen (met hulp van internetbronnen, voorbeelden of eventueel een opleiding). Afhankelijk van je eigen verwachtingen en gewenst kwaliteitsniveau, kan die weg kort of lang zijn. Het streven om het zelf in handen te hebben in plaats van een programma als Artisteer te gebruiken is naar mijn mening prima (Artisteer resulteert niet in de meest professionele code), maar dan moet je wel over het vermogen en de wil beschikken om van jezelf een web professional te maken.

Dat wil zeggen dat je niet zomaar wat in elkaar tikt tot het ongeveer werkt, maar dat je het vanaf de basis echt begrijpt en elk niveau van het proces (concept, ontwerp, front-end, back-end, plugin-keuze, plug-in-ontwikeling, support, bugfixing en diagnose, enz) beheerst (of uitbesteedt).

Dit geldt of je nu specifiek voor Joomla ontwikkeld, of voor andere pakketten. De overstap tussen php CMSen is zelfs niet eens heel groot, als je de basis goed beheerst. Je zou dus ook een vergelijkend onderzoekje kunnen doen tussen de verschillende grotere php CMSen, om zeker te zijn dat je het pakket kiest die het beste aansluit bij je eigen wensen en die van je klanten. Succes!

[Voor 4% gewijzigd door geert1 op 08-07-2012 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peugeotpower77
Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 23:46

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Wellicht dat je hier ook nog wat aan hebt, er staan een paar basistemplates als download op, dan heb je alvast een kleine start. ;)
http://www.web-effect.nl/.../joomla-template-tutorial

Ik begrijp uit je post dat je alles nog redelijk moet gaan leren. Zoals eerder gepost hier is het dan handig om php te leren en daarnaast ook nog css en het gebruik van de joomla-codes in een template. Er is genoeg documentatie online te vinden, niet alleen op joomla.org maar als ik me niet vergis ook wel bij sommige template-aanbieders. Dus als je zelf ook nog even op zoek gaat dan kan je vast voldoende informatie vinden om verder te komen.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peugeotpower77
Ik ga nu eerst idd zorgen dat ik html, php, css en javascript goed onder de knie heb.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee