Toon posts:

Xbox 360 maakt lawaai

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Xbox 360 maakt een geluid alsof er een vliegtuig aan het opstijgen is, zelfs als ik alleen in het menu zit (en dus geen game speel). Dit deed hij eerder niet, zeker toen (een paar jaar geleden?) de update kwam waarbij je games kon installeren, en je dus niet een game van de disc hoeft te spelen, was hij vrij stil. Degenen die een 360 hebben (gehad) weten waarschijnlijk wel dat in de begintijd de discdrive vrij lawaaig was, de fans maken nu een geluid wat hiermee te vergelijken is.

Volgens mij kan dit niet echt goed zijn. Iemand die een tip weet? Ik weet niet precies hoe ik Microsoft hiermee moet benaderen, en ik weet niet of er nog wel garantie op mijn Xbox staat. Het lijkt me niet fijn als ik nog moet betalen ook, voor een Xbox van een jaar of 5 oud.

Alvast bedankt!
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:27

Fiber

Beaches are for storming.

Maak hem eens open en check voor stof, vuil en losse onderdelen en fans etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:49
Een tijdje terug is er een nieuwe update geweest waarbij de beveiliging werd opgewaardeerd waardoor geinstalleerde games tot ongeveer 5 minuten lang een draaiende disc hebben.
Dit geluid wordt daarna snel minder trouwens.

Verder inderdaad een goed idee om even de stof weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 21:22

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Als hij al 5 jaar oud is heb je kans dat de GPU/CPU soldeer los is gekomen (Bekend probleem voor de oudste gen. xboxen) en daardoor gaat je fan mogelijk op Max.speed draaien

[ Voor 8% gewijzigd door Koozza op 08-07-2012 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 22:32
Dingen die je kunt doen:
- Spellen op je HDD installeren. Je zult dan tijdens het spelen een stuk minder lawaai horen. Dit geldt echter niet voor in het dashboard.
- Xbox open maken, fans schoonmaken, stof weghalen
- Koelpasta vervangen

Ik zelf heb mijn Xbox dmv de eerste 2 punten fluisterstil gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik denk dat je tegen de overbekende RROD aanhangt. Je hebt uiteraard geen garantie meer, dus zodra je de RROD krijgt is je oplossing een nieuwe Xbox aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@JorisTheWise Het probleem zit hem niet in de disc drive. De fans maken zo'n lawaai, en dit word dus niet minder. Zelfs als ik in het dashboard zit en geen game in de drive, staat mijn xbox zo te loeien.

@boe.i Ik installeer mijn games ook al sinds dit mogelijk is op mijn harde schijf. Toentertijd was hij idd muisstil. Hier ligt het dus ook niet aan.

Jullie geven me ook vaak het advies de xbox open te maken en op stof en dergelijke te controleren. Dit zal ik doen en geef jullie later wel een upate.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:10
ThijsD schreef op zondag 08 juli 2012 @ 02:20:
Als hij al 5 jaar oud is heb je kans dat de GPU/CPU soldeer los is gekomen (Bekend probleem voor de oudste gen. xboxen) en daardoor gaat je fan mogelijk op Max.speed draaien
Wat 8)7 . Natuurlijk niet. Als je soldeer los is gekomen dan boot hij niet meer met 3 rode lampjes.

@TS, is het al vanaf het moment dat je hem aanzet, of wordt het langzaam aan harder naarmate hij langer aan staat? Sowieso, even schoonmaken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt langzaam steeds harder. De eerste minuut ofzo is er nog niet veel aan de hand, maar daarna merk ik dat de fans steeds sneller gaan draaien.
Pagina: 1