Graag zou ik jullie mening horen over het volgende. Hoe kan ik het beste een Inspiron 530 upgraden?
Het betreft een Dell Inspirion met de volgende specs:
CPU: C2D E6550
RAM: 2x 1024MB DDR2 667
HD: 320GB sata (5400rpm dacht ik)
GF: Nvidia Geforce 8600GT
Hoe kan ik deze het beste upgraden zodat huidige games nog enigszins speelbaar zijn voor max 200 euro (BF3, CoD MW3 ed? En dan verwacht ik niet op hoogste settings natuurlijk. Over +/- 1 jaar kan de pc vervangen worden. Zelf zat ik te denken aan het volgende:
Geheugen: 2GB erbij prikken (zijn nog 2 bankjes over) (+/- 40 eur)
Videokaart vervangen voor een GTX550 1GB (+/- 115 eur)
Waarschijnlijk moet voeding dan ook vervangen worden, huidige heeft geen 6-pins stekker vrij.
Geheugen erbij is logisch, de videokaart heb ik meer twijfels over, daar heb ik minder kijk op dan sommigen hier. Is er niet een goedkopere die dezelfde prestaties gaat leveren (voor zover mogelijk)? Het is namelijk een PCI-e 16x slot.
alvast vriendelijk bedankt,
Het betreft een Dell Inspirion met de volgende specs:
CPU: C2D E6550
RAM: 2x 1024MB DDR2 667
HD: 320GB sata (5400rpm dacht ik)
GF: Nvidia Geforce 8600GT
Hoe kan ik deze het beste upgraden zodat huidige games nog enigszins speelbaar zijn voor max 200 euro (BF3, CoD MW3 ed? En dan verwacht ik niet op hoogste settings natuurlijk. Over +/- 1 jaar kan de pc vervangen worden. Zelf zat ik te denken aan het volgende:
Geheugen: 2GB erbij prikken (zijn nog 2 bankjes over) (+/- 40 eur)
Videokaart vervangen voor een GTX550 1GB (+/- 115 eur)
Waarschijnlijk moet voeding dan ook vervangen worden, huidige heeft geen 6-pins stekker vrij.
Geheugen erbij is logisch, de videokaart heb ik meer twijfels over, daar heb ik minder kijk op dan sommigen hier. Is er niet een goedkopere die dezelfde prestaties gaat leveren (voor zover mogelijk)? Het is namelijk een PCI-e 16x slot.
alvast vriendelijk bedankt,