Goed alternatief voor XBMC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Sinds vanavond WEER ruzie met XBMC, wat een dramatisch programma is het toch.

Begrijp me niet verkeerd want het heeft altijd heerlijk gewerkt maar op de een of andere manier raakt xbmc nu weer in de war doordat mijn films in mappen staan, ALLEMAAL op precies dezelfde manier genaamd. 1 map met 1 film en subs erin.
Daarbij is nu de keuze aan hardeschijven compleet weg en die domme library mode die constant opgedrongen word ben ik ook zat.

Met andere woorden, is er een goed alternatief voor XBMC?
Ik wil gewoon simpel een map toevoegen met de keuze tussen series of films en een scraper die thumbs, posters en informatie/rating ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt mij er op dat jij iets fout doet in je XBMC instellingen. Natuurlijk zijn er alternatieven, zoals Plex of MediaPortal, maar daar kan je net zo goed fouten mee maken waardoor het verkeerd gaat. Als je echter geen zin hebt je XBMC problemen op te lossen zou ik eens naar MediaPortal kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik had precies het zelfde als jij nu heb toen ik de Eden ging gebruiken.
Vooral omdat de bestanden modus weggestopt was.

Toen heb ik me verdiep in library mode en een sinds dien ben ik erg tevreden mee.
Je moet wel even tijd in steken en je mappen en films/series de juiste benaming geven.
Als je dat heb, dan heb je een systeem die goed werkt en na elke start alles voor je update.

Mijn grootste probleem om geen library mode te gebruiken was dat ik vaak TV opnames via XBMC bekeek.
Aangezien deze niet als film/ serie te scrappen zijn, waren ze niet te zien in library mode.

In bestanden mode hoefde ik alleen 2 plaatjes te plaatsen ( folder.jpg en fanart.jpg) en deze was dan te benaderen.

In library mode gebruik ik nu Ember Media Manager. Hiermee kan ik elke film,serie,en home movie zichtbaar maken.

Het is echte de moeite waard aangezien XBMX in mijn ogen boven alles staat op dit moment.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Ik gebruik een progje genaamd The Renamer (aanrader!) die mijn films in een folders zet met de naam Film (jaar rating) en alle meuk behalve de subs weghaalt.

Mijn probleem met library mode is dat ik één locatie heb met films en series die ik nog niet heb gezien en een aparte voor films en series die ik wel heb gezien.

Heb XBMC overigens weer aan de praat gekregen door een verse installatie, toch blijf ik het geen heel prettig programma vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Bremg schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:14:
Mijn probleem met library mode is dat ik één locatie heb met films en series die ik nog niet heb gezien en een aparte voor films en series die ik wel heb gezien.
Je moet films en series gescheiden houden. Dus een losse map voor je films, en een losse map voor je series.

De keuze voor gescheiden mappen voor gezien en niet gezien snap ik niet helemaal. xbmc houd namelijk zelf bij of je iets gezien hebt of niet. Je kan er zelfs voor kiezen om reeds bekeken films en afleveringen te verbergen, als je ze later nogmaals wilt zien kan je dit doen via videos.

Het gebruik van de library is overigens niet verplicht, je kan prima alles bekijken via videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Ik kijk mijn films ed niet via XBMC maar via VLC. Niet omdat XBMC slecht is oid, maar meer omdat ik de sneltoetsen enzo van VLC ken. Audio die niet sync loop, subtitles ed zijn lekker simpel gelijk te trekken in VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Dat gaat net zo makkelijk in xbmc hoor.. Maar als het niet gebruikt om media af te spelen, waar gebruik je het dan voor?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Film informatie.. Gaat een stuk sneller/fijner dan alles intypen op IMDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik geloof dat MediaPortal een alternatief is voor XBMC, maar ik weet niet hoe het daar nu mee zit (ben jaren geleden overgestapt van MP naar XBMC).

Edit:
Ah, zo te zien bestaat het nog: http://www.team-mediaportal.com/

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 11-07-2012 10:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Probeer Plex anders eens, ik gebruik het persoonlijk ook, en bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Bremg schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:56:
Film informatie.. Gaat een stuk sneller/fijner dan alles intypen op IMDB
Gebruik dan iets als ember ofzo.. dat is daar voor gemaakt.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Overgestapt naar VMC nadat XBMC Eden bleef crashen. Bevalt me eigenlijk prima zonder al die poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
Ik heb diverse externe harde schijven, gevuld met zowel films als series. En ook een gezien/ongezien serie mappen (met daarin weer submappen tv of films). Werkt uitstekend. Voor vrijwel alles werkt de library uitstekend. Maar in no time zit ik in de bestandsmodus: Ik gebruik alleen tv en movies, dus heb geen videomenu. Ik ga naar tv en klik gelijk door op de twee puntjes. Nu heb ik een aantal keuzes, waaronder eentje naar de mappen die ik heb gekozen. Daarin kan ik dan mijn docu-map kiezen. Ook mappen met onbekende films/series zijn hier zichtbaar. Daar druk ik op de menutoets en verander de serieinfo. Dan heel veel op terug (tot hoofdscherm en weer naar tv of movies. Waar de film/serie dan wel instaat.

Dit alles in de nieuwste xbmc. Met een windows mce-remote een heerlijkheid. Gewoon ab+tv op de bank :)

[ Voor 6% gewijzigd door wheez50 op 11-07-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:09:
Overgestapt naar VMC nadat XBMC Eden bleef crashen. Bevalt me eigenlijk prima zonder al die poespas.
Heb je een linkje naar VMC? Als ik zoek naar VMC dan krijg ik 'vista media center' te zien, en da's vast niet wat je bedoelt :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Ember werkt niet, hij wilt het niet eens installeren. Project is ook dood.. Zag er wel ideaal uit btw!

XBMC blijf ik niet ideaal vinden, ik heb gewoon een toetsenbord en muis liggen en zelfs met alleen toetsenbord krijg ik telkens ruzie met XBMC. Het werk allemaal wel prima nu hoor maar ik vind het nog steeds geen ideaal programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:24
Met XBMC heb ik slechts heel incidenteel problemen, als de scraper de DVD niet kent. Meestal is dit met series het geval. Gewoon een .nfo aanmaken en het werkt als een zonnetje *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 11:10
Bremg schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:18:
Ember werkt niet, hij wilt het niet eens installeren. Project is ook dood.. Zag er wel ideaal uit btw!

XBMC blijf ik niet ideaal vinden, ik heb gewoon een toetsenbord en muis liggen en zelfs met alleen toetsenbord krijg ik telkens ruzie met XBMC. Het werk allemaal wel prima nu hoor maar ik vind het nog steeds geen ideaal programma.
Ik gebruik zelf de versie van Ember die je hier vindt en die werkt perfect.

Wat betreft XBMC op een desktop ben ik het wel met je eens. Met muis en toetsenbord vindt ik het gewoon net zo handig om een film-bestand in bijv. VLC te slepen en zo te kijken. Voor eventuele informatie over de film alt-tab je dan naar de browser en heb je het ook bij de hand. Echter voor de HTPC zou ik XBMC echt niet kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:21:
[...]
Heb je een linkje naar VMC? Als ik zoek naar VMC dan krijg ik 'vista media center' te zien, en da's vast niet wat je bedoelt :P
Sorry, hoop niet dat je al te lang gezocht hebt. Ik bedoelde VLC :+
Pagina: 1