Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Rover 1.8vvc tuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 559 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb het geld er niet voor maar ik heb zelf een 200vi zonet gekocht voor 650 euro en hij heeft 217.000 gelopen. Best wel veel maar hij voelt nog wel redelijk snel aan.

Ik zoek graag tuning advies, ik wil graag wat meer vermogen. Ik heb nu een K&N openair en een grootte uitlaat. Ik zoek wat goedkope onderdelen op markplaats waardoor ik wat meer vermogen kan krijgen. En als ik er niet meer uit kan persen dan kan ik misschien wel een engine swap doen maar wat past er in zo een rover 200?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Geld in de zak houden voor eventueel onderhoud. Voor 650 euro zal er vast het e.e.a. aan mankeren ;)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

een rover met 217dkm?

Hou je geld maar in je zak voor komende reparaties...

[edit]Correctie.. een rover met 217dkm die nog door de APK moet...

Hou je geld maar in je zak voor komende reparaties...

>:)

[ Voor 50% gewijzigd door Flagg op 07-07-2012 22:17 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:57

4x2

lộn xộn quá

Zou dr een short shifter op zetten, scheelt je minimaal een halve seconde voor iedere keer dat je moet schakelen.

leeg

Verwijderd

Topicstarter
@Tomfish,@flagg bedankt maar dat advies had ik ook wel van mijn moeder kunnen krijgen
@4x2 Granny shifting not double clutching like you should...

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
Ik zou het niet doen als er nog meer moet gebeuren aan dat ding. Als je het echt door wil zetten zou ik op zoek gaan naar een (setje) nokkenas(sen) en hem laten chippen. Levert wel wat vermogen op. Reken op minimaal 1500 euro.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou ik hem zelf niet kunnen chippen (dit is wel tweakers.net) staan er ook nokkenassen op markplaats?

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:02:
Maar zou ik hem zelf niet kunnen chippen (dit is wel tweakers.net) staan er ook nokkenassen op markplaats?
een echte tweaker overklokt de chip! Iets grotere zalman koeler met ledjes d'r op, en je hebt meteen 20 procent meer vermogen!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

goedkoopste manier is natuurlijk het interieur eruit slopen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
En zelfs daarmee win je niet zo veel. :P Maar idd, wel het goedkoopste.
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:02:
Zelf chippen? Hehe, zoiets gaat echt niet zomaar hoor. Die nokken zouden een vermogenswinst kunnen geven.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:57:
@Tomfish,@flagg bedankt maar dat advies had ik ook wel van mijn moeder kunnen krijgen
@4x2 Granny shifting not double clutching like you should...
Double clutching. :')

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 08-07-2012 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm tjah ik heb al een gedeelte van het interieur gesloopt. Het is wel grappig want het klinkt gewoon alsof de uitlaat in de auto zelf ligt zo erg is dat geluid zonder interieur. Alleen de schroeven die de achterbank in zijn plaats houd zitten moer vast! Misschien zoek ik gewoon wel wat lichte recaro stoelen als ze niet te duur zijn.

Heb je wat voorbeelding op marktplaats voor mij misschien (voor de nokkenas en chip tuning).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 00:22 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
SChief schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:17:
Zelf chippen? Hehe, zoiets gaat echt niet zomaar hoor. Die nokken zouden een vermogenswinst kunnen geven.
Dikkere nokkenassen geven eigenlijk altijd wel vermogenswinst, met het chippen kun je er dan nog meer uit halen. Bij mijn auto levert een snelle nokkenas twee seconden winst op bij de standaardsprint van 0-100, zonder gechipte computer :)
Double clutching. :')
Waarom is dat :') ? Als je motor zoveel vermogen heeft dat je versnellingsbak steeds uit elkaar klapt, zul je over moeten stappen op een ongesynchroniseerde bak met rechte vertanding. Als je daar niet mee double-clutched kom je niet ver ;)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is net een echt topic... Wat heb je zelf gedaan om tot antwoord te komen, heb je zelf onderzoek gedaan, is de vraag of iets op marktplaats staat nodig, of kan je dat antwoord zelf ook geven, etc. etc. Ik zie geen inzet, en de vragen die je het zijn via Google te beantwoorden. Kom je er toch niet uit, kan je altijd een nieuw topic openen, met daarin verwerkt wat je al gedaan hebt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.